شناسنامه آیت‌الله جنتی در موزه

به گزارش توریست آنلاین و به نقل از پایگاه خبری رسانه قانون، به مناسبت هفته ثبت احوال، موزه ای از اسناد تاریخی موجود در اداره کل ثبت احوال استان اصفهان برگزار شد. در این موزه تصویر سجلی آیت الله جنتی، دبیر محترم شورای نگهبان نیز به نمایش درآمد.


نماینده دولت پس از زد و خورد از مجلس اخراج شد


در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی میان رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها و سیدحسین حسینی نماینده فریمان درگیری فیزیکی به وجود آمد که در نهایت لاریجانی که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، مرادی رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها را از صحن علنی مجلس اخراج کرد.
 به گزارش توریست آنلاین و به نقل از خبرنگار پارلمانی قانون، صبح امروز و در جریان بررسی طرح دو فوریتی استفساریه ماده 12 قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در مجلس که با حضور بهروز مرادی، رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها برگزار شد، ناگهان سیدحسین حسینی نماینده فریمان که در حال صحبت با مرادی بود، با وی درگیر شد و مرادی به وی حمله کرد و به او سیلی نواخت.
پس از آنکه نمایندگان، آن دو را از هم جدا کردند مرادی خطاب به لاریجانی شروع به فریاد زدن کرد که در نهایت لاریجانی نیز خطاب به وی گفت شما در حال توهین کردن هستید و از مجلس اخراجید.
در همین هنگام نمایندگان به یک صدا فریاد اخراج اخراج را سر دادند که در نهایت محسن کوهکن سخنگوی هیات رئیسه، مرادی را که هنوز اصرار به ماندن در مجلس داشت به سمت درب خروجی صحن علنی هدایت کرد.
گفتنی است برخی نمایندگان مجلس عنوان می‌کردند که مرادی به حسینی نماینده فریمان توهین کرده و آمار نمایندگان از هدفمندی یارانه‌ها را غلط دانسته و علت درگیری همین موضوع بوده است.
پس از بروز این درگیری و اخراج مرادی از صحن علنی مجلس، نمایندگان حامی دولت به هواخواهی از رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها گرد نماینده فریمان جمع شده و با وی جر و بحث می‌کردند.

بیشتر بخوانید:

چهار هزار نفر از المپیادی‌ها از کشور رفته‌اند


معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: «شیب خروج المپیادی‌ها تا سال 81 حدود 40 درصد بود که اکنون به 17 درصد رسیده است

به گزارش توریست آنلاین و به نقل از ایلنا، نسرین سلطان خواه در مورد میزان مهاجرت نخبگان و استعدادهای برتر به خارج از کشور گفت: «براساس بررسی‌های انجام شده 4 هزار و 120 نفر از کل المپیادی‌ها از ابتدای برگزاری مسابقات المپیاد، از کشور خارج شده‌اند
وی شیب خروج از کشور دانش آموختگان علوم پزشکی را خیلی کم عنوان کرد وا فزود: «شیب خروج دانش آموختگان علوم پزشکی تا سال 81 حدود 16 درصد بود که اکنون در دوره جدید به کمتر از 8 درصد تقلیل پیداکرده است.»
رییس بنیاد ملی نخبگان در ادامه حمایت این بنیاد را از نخبگان علوم پزشکی مقیم خارج از کشوراعلام کرد و افزود: « به محض آن که مدت تحصیل نخبگان علوم پزشکی تمام شود و به کشور برگردند از همه تسهیلاتی که داخل ایران است همچون وام مسکن‌، جذب هیات علمی‌، وودیعه اجاره مسکن و... استفاده خواهند کرد.»

بیشتر بخوانید:
اخبار دانشجویان مالزی

پایان خودخواهی در 33 سالگی



طبق تحقیقات محققان انگلیسی ، وقتی که افراد به سن 33 سالگی می‌رسند، سعی می‌کنند تعامل بهتری با والدین و پدربزرگ و مادربزرگ خود داشته باشند و دیدگاه مثبت و صلح‌آمیزی نسبت به آنها نشان دهند.

به گزارش توریست آنلاین و به نقل از روزنامه دیلی میل، در تاریخ 26 دسامبر (5 دی)، یک مطالعه‌ای نشان داده است وقتی افراد به سن 33 سالگی می‌رسند به احساسات دیگران بیشتر توجه می‌کنند و سعی می‌کنند خودخواه نباشند.
محققان انگلیسی که به دنبال مطالعه بیماری‌هائی هستند که جوانان را تهدید می‌کند، و بعد از بررسی دیدگاه 2.000 فرد بین سنین 20 تا 60 ساله، به این نتیجه رسیدند.
طبق این تحقیق، وقتی که افراد به سن 33 سالگی می‌رسند، سعی می‌کنند تعامل بهتری با والدین و پدربزرگ و مادربزرگ خود داشته باشند و دیدگاه مثبت و صلح‌آمیزی نسبت به آنها نشان دهند.
وقتی افراد بزرگ‌تر می‌شوند، فرد در تمام زمینه‌ها جز حضور در اجتماع، عاری از خودخواهی می‌شود.
بسیاری از این افراد در این مطلب اتفاق نظر داشتند که کودکی نقطه‌عطفی در چالش داشتن با دیگر افراد می‌باشد، چرا که در این ایام دیگران نسبت به این افراد، احساس نگرانی دارند. به طور مثال، زمان خانه آمدن آنها را چک می‌کنند.
این تحقیق دریافت که 40 درصد از افراد زیر 33 سال، تائید کردند که بسیار خودخواه هستند و همیشه در تمام موقعیت‌ها ابتدا وضعیت خودشان را در نظر می‌گیرند.
هرچند، 40 درصد از همین گروه سنی نیز، معمولا برای انجام امور خیریه در جامعه، داوطلب می‌باشند.
محققین دریافتند سنی که افراد بیشتر حس خودخواهی در آنها وجود دارد، سن نوجوانی است و با بزرگ‌تر شدن، به احتمال زیاد روحیه خودخواهی در وجود آنها از بین خواهد رفت.

بیشتر بخوانید:

طفل یک روزه ای توسط پدرش به قتل رسید


پدری که پسرش را یک روز پس از تولد درون یک کیسه پلاستیک زباله قرار داد و باعث فوت او شد دستگیر شد. 

به گزارش توریست آنلاین و به نفل از سایت پلیس، مأموران آگاهی طبس از وجود جسد طفلی نزدیک یکی از داروخانه های بخش دستگردان شهرستان مطلع شدند که بلافاصله مأموران انتظامی ضمن هماهنگی با دادرس جانشین بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان در محل حاضر و مشاهده کردند جسد متعلق به نوزاد پسر یک روزه ای است که بدن وی به صورت لخت و عریان درون یک پلاستیک زباله قرار گرفته و از ناحیه سر دارای خونریزی است. جسد به بهداری عشق آباد طبس منتقل و آزمایشات اولیه انجام شد و مشخص شد از زمان تولد وی کمتر از یک یا دو ساعت می گذرد.
با توجه به حساسیت موضوع تحقیقات محلی و مقدماتی آغاز و مشخص شد خانمی مطلقه ۲۷ ساله شناسایی و پس از دلالت وی به یگان انتظامی در بازجویی مشخص شد وی روز قبل وضع حمل کرده است و از مدتها صیغه مردی ۵۴ ساله بوده و از وی باردار شده است و شوهرش نمی خواست موضوع فرزند دار شدنشان را بپذیرد. خانم مذکور بیان داشت: شوهرم از من می خواست که جهت وضع حمل به بیمارستان مراجعه نکنم و پس از به دنیا آوردن فرزندم در منزل، شوهرم به منزل آمد و بچه را از من گرفت و گفت چون در شرایط بدی متولد شده است جهت مداوا و تحت نظر قرار دادن او را به بهداری می برم و از آن لحظه به بعد اطلاعی از او ندارم. به دنبال اعترفات وی، شوهر نامبرده نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده، هر دو به دادسرا معرفی و پس از صدور قرار قانونی روانه زندان شدند.

بیشتر بخوانید:

کارت پستال جنجالی پالین برای اوباما


سارا پالین با نزدیک شدن به روزهای کریسمس، در اعتراض به سیاست های باراک اوباما، کارت پستالی توهین آمیز را با تاکید بر سگی سیاه در کنار شومینه به نشانه باراک اوباما، به عنوان تبریک سال نو به رئیس جمهور آمریکا هدیه کرد.
به گزارش توریست آنلاین و به نقل از لس آنجلس تایمز، در این کارت پستال یک سگ سیاه، در کاخ سفید کنار شومینه ای در حال استراحت است و در رفاه کامل فارغ از اتفاقات اطرافش تنها به آتش شومینه خیره شده است. پالین این رفاه را با به تصویر کشیدن هدایای بسیار، اتاقی مجلل در کاخ سفید و غیره مورد انتقاد شدید قرار داده است.
روزنامه لس ‌آنجلس تایمز، این کارت پستال را اهانتی به ریاست جمهوری امریکا تلقی کرده است. این کارت پستال توسط مارک ماتوس زاک طراحی شده است.
لس آنجلس تایمز این مساله را این گونه تفسیر می کند: طراح این کارت به دلیل عدم آینده ای روشن در انتخابات آتی ریاست جمهوری امریکا برای اوباما، از به تصویر کشیدن درخت کریسمس ممانعت کرده است و تنها به کشیدن چند گل و سبزه بسیار ساده روی شومینه بسنده کرده است.
زیرا درخت نمادی از ریشه دادن و گسترش یافتن است اما همان‌طور که در تصویر دیده می شود تنها به چند گل و بوته قطع شده اشاره شده است.
پالین، در حال حاضر فرماندار ایالت آلاسکا است. وی نخستین زن عضو حزب جمهوری‌ خواه ایالات متحده آمریکا است که در انتخابات فدرالی، برای دومین مقام ارشد کشور، نامزد شد.

بیشتر بخوانید:

ارزان فروختن سکه اشکال شرعی دارد


عضو کارگروه بانکداری بدون ربا تعیین قیمت 546 هزار تومان برای پیش فروش سکه (تصویر امام) را ارزان فروشی ذخایر ملی عنوان کرد و گفت: بانک مرکزی حق ندارد ثروت ملی را زیر قیمت به سوداگران بفروشد و این نوع ارزان فروشی ذخایر ملی از نظر شرعی محل شک و تردید است.

به گزارش توریست آنلاین سید عباس موسویان در گفتگو با مهر در پاسخ به این سئوال که آیا پیش فروش سکه توسط بانک مرکزی شرعی است یا خیر؟ گفت: پیش فروش سکه از دو جهت محل بحث است، بحث اول مربوط به نوع قرار داد است که اصطلاحا به آن سلف سکه یا پیش فروش سکه می گویند و بحث دوم به قیمت گذاری و تعیین نرخ سکه مربوط می شود.
دبیرکمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: از جهت ماهیت، قرارداد به صورت بیع سلف است که در آن می توانید کالای معین که مشخصات آن نیز تعیین شده است را بفروش برسانید، پول آن را دریافت کنید و کالا را در سررسید معین در آینده تحویل کنید. قرارداد سلف می تواند بر روی کالا، خدمات، سکه و طلا انجام شود، بنابراین از جهت نوع قرارداد مشکلی ندارد.
نرخ بانک مرکزی واقعی نیست
وی تصریح کرد: از جهت نرخ گذاری با توجه به شرایط بازار نرخی که بانک مرکزی پیشنهاد می کند، واقعی نیست، به این معنا که در قرارداد فیوچر یا آتی سکه مثلا برای تحویل در تیرماه سال 91 در بورس کالا رقمی حدود 700 تومان در معاملات را برای سکه طرح جدید شاهد هستیم.
موسویان ادامه داد: اما بانک مرکزی سکه طرح جدیدی که در شعب بانکی عرضه می شود را 546 هزار تومان می فروشد و این قیمت گذاری با توجه به اینکه طلا ثروت ملی است و جزو ذخایر ملی کشورمان محسوب می شود، بانک مرکزی حق ندارد از نظر شرعی ذخایر و ثروت ملی را زیر قیمت بفروشد.

فروش سکه به گروه‌های خاص!
عضو کارگروه بانکداری بدون ربا ادامه داد: بانک مرکزی حق ندارد ذخایر و ثروت ملی را به دست کسانی برساند که معمولا به دنبال کسب سود هستند که البته گروه های خاصی محسوب می شوند، گروه هایی که متوسط به بالا هستند و به قصد سوداگری معامله می کنند.
وی خاطرنشان کرد: یک زمان است که بانک مرکزی مجبور است دارایی را زیر قیمت به جهت حمایت از تولید و اشتغال بفروشد و آن را ارزان در اختیار فعالان اقتصادی و یا قشر محروم قرار دهد که از نظر منطق اقتصاد اسلامی توجیه آن مثبت است.
دبیرکمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار اضافه کرد: اما اینکه بانک مرکزی یک دارایی که ذخیره ملی و سرمایه ملی است، به قیمت بسیار پائین تر در اختیار گروه های خاص قرار می هد که این گروه ها اقشار آسیب پذیر و همچنین جزو تولیدکنندگان و فعالان واقعی اقتصادی نیستند تا برای حمایت از آنها این کار صورت گیرد، بنابراین این نوع ارزان فروشی ذخایر ملی توسط بانک مرکزی از نظر شرعی محل شک و تردید است.
به گزارش مهر، پیش فروش سکه 546 هزار تومانی از سه شنبه 29 آذرماه در شعب بانک ملی سراسر کشور آغاز شده است. در چهار روز نخست اجرای این طرح، بیش از 550 هزار قطعه سکه تمام بهار آزادی پیش فروش شده است.

بیشتر بخوانید: