نوکیا فردا؛ HumanForm



مرکز تحقیقات نوکیا در کانال یوتویوپ خود فیلمی از نسل آینده گوشی‌های قابل انعطاف گذشته که دیدن‌اش خالی از لطف نیست.

بیشتر بخوانید:

مرغ چهارپا


رسانه‌هاي رسمي فلسطين از وجود مرغي با چهارپا خبر دادند كه موجب شگفت‌زدگي همگان شده است.

به گزارش توریست آنلاین مالزی و به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، وجود چنين مرغي با چهار پاي جداگانه باعث تعجب همگان شده است. كارشناسان در حال پيگيري چگونگي به وجود آمدن اين تغيير در اين مرغ هستند.
پس از این اتفاق باید کمی به فرهنگ عامه‌مان مراجعه کرده و ضرب المثل «مرغ طرف یک پا دارد» را بازنویسی کنیم. 

گروهی از اسلامگرایان افراطی دختر ۱۲ساله مسیحی را پس از ۸ ماه تجاوز به اسلام دعوت كردند !


گروهی از مسلمانان پاکستان دختر 12 ساله مسیحی را ربوده و به مدت 8 ماه وی را مورد آزار جنسی قرار دادند و سپس او را به اسلام دعوت نمودند. از آنجایی که جنایت کاران از گروهی اسلامی بودند پلیس از پی گیری آنها سر باز زد.

به گزارش توریست مالزی و به نقل از “دیلی میل”، کمیسیون حقوق بشر آسیا مدعی شد که یک دختر مسیحی 12 ساله هنگامی که به سفری برای خرید رفته بود توسط یک دوست فریب خورد و توسط گروهی اسلامی ربوده شد. آدم ربایان وی را 190 کیلومتر از محل دور کردند، به او تجاوز کردند و سپس مجبورش کردند که برگه های مخصوص به ازدواج را امضا کند.
دخترک بخت برگشته پس از 8 ماه موفق به فرار شد اما از آنجایی که جنایت کاران از گروهی اسلامی بودند پلیس از پی گیری آنها سر باز زد.
این دختر در مدت این 8 ماه مورد تجاوز جنسی مردی بود که برگه های ازدواج را به زور به تأیید دختر در آورده بود. در واقع دو روز پس از ربوده شدن برگه های ازدواج برای امضا به او داده شد. افرادی نیز وی را مجبور به امضای این برگه ها نمودند. پس از امضای برگه های ازدواج دخترک به باد کتک گرفته شد تا مسیحیت را انکار و به اسلام و پیامبرش محمد ایمان بیاورد !
وی 8 ماه برخلاف میلش زندانی بود تا اینکه بالاخره موفق به فرار و تماس با خانواده اش شد.
کمیسیون حقوق بشر آسیا (AHRC) گفته است که دلیل دستگیر نشدن متجاوزین، وابستگی آنها به یک سازمان شبه نظامی اسلامی به نام “لشکر طیبه” است.
پلیس هرگونه رسیدگی به این پرونده از جمله معاینه پزشکی دختر را رد کرده است و والدینش را تهدید کرده است که بهتر است دختر را به همسر قانونی اش (همسر اجباری با برگه های قانونی که به اجبار گرفته شده اند) بسپارند وگرنه از آنها شکایت خواهد شد.
پدر دختر در اوایل ربوده شدنش هم شکایتی علیه ربایندگان تنظیم کرده بود که به آن رسیدگی نشد.
ماه گذشته، دخترک (که نامش به دلایل قانونی برده نمی شود) با خانواده خود تماس گرفت و ربوده شدنش را به آنها اطلاع داد و گفت که اکنون گریخته است و در ایستگاه اتوبوسی در شهر “تاندلیانواله” مخفی شده است. خانواده اش به آنجا رفتند و او را نجات دادند. ایشان پس از نجات دخترک وی را به کلانتری بردند تا شهادت ماجرا را در آنجا بیان کند.
متجاوزین پس از این اقدام از طریق گروه مذهبی خود با پلیس تماس گرفتند و عقدنامه هایی را فرستادند که نشان می داد یکی از آنها شوهر این دختر 12 ساله است.
اعضای لشکر طیبه اکنون به دنبال این خانواده هستند تا انتقام این شکایتشان را از آنها بگیرند. به همین دلیل هم این خانواده مسیحی اکنون مخفی شده اند.
این گروه مدعی شده است که دختر حامله است، اما مادر وی این ادعا را تکذیب کرده است.
کمیسیون حقوق بشر آسیا با انتقاد از پلیس اظهار داشت که چرا پلیس از این گروه اسلامی سوال نکرده است که چطور یک دختر 12 ساله به عقد این مرد در آمده است؟
این کمیسیون همچنین ادعا می کند که سران ایالت پنجاب به گروه های غیرقانونی شبه نظامی اسلامی باج می دهند.

بیشتر بخوانید:

تهران هنوز اینجاست ولی من شاید به خانه برنگردم


دوستت دارم‌ها را پس‌انداز نکن.
خدا را چه دیدی؟ شاید زلزله گذر کند از سمت ما و کمر تهران شل شود و بلرزد شهر و آرام بگیرد و بخوابد روی ما در خواب.
بعد فردا صبح ما از لای دستمال کاغذی مچاله‌ای در فاضلاب شهری باید به زور با چشمان نیمه‌باز کلمه‌های کاغذی چرک‌نویس و مچاله را بخوانیم که در آب لزج از جاش تکان نمی‌خورد؛ در شک این‌که نامه‌ای عاشقانه بوده، یا مشق دوم دبستان گل‌های زندگی، یا درخواست مرخصی سربازی که دیگر به شهرش برنمی‌گردد.
خدا را چه دیدی؟ شاید زاغی بنشیند بر درختی در زاغه‌ی مهمات و روباهی گولش بزند که به به چه سری چه دمی عجب پایی و زاغ وا بدهد و تکه پنیر از نوکش بیفتد روی زمین... و شهر منفجر شود و من هم به خانه برنگردم.
خدا را چه دیدی؟ شاید شهاب‌سنگی روی خانه‌ی ما افتاد و جای خالی من جای پر شهاب‌سنگی شد که جای خالی من را هرگز نمی‌تواند پر کند.
بعد تو آن طرف خیابان می‌ایستی، مردم را تماشا می‌کنی که می‌آیند و با شهاب‌سنگ عکس یادگاری می‌گیرند.
تو آن طرف خیابان می‌ایستی و مردم را تماشا می‌کنی که می‌آیند و به زاغ‌ها سنگ پرت می‌کنند. روباه از آن‌ها عکس می‌گیرد.
تو آن طرف خیابان می‌ایستی و مردم را تماشا می‌کنی که می‌آیند و با زلزله‌زده‌ها عکس یادگاری می‌گیرند.
خدا را چه دیدی؟ شاید صبح بیدار شوی، به جای من مادربزرگم را ببینی و ترس برت دارد چون می‌دانی که او سال‌ها پیش از زلزله، سال‌ها پیش از انفجار، سال‌ها پیش از سقوط شهاب سنگی درست سر جای من روی تخت خواب دونفره مرده بوده است. شاید ترس برت دارد زبانت بگیرد... فکر کنی مبادا به روزهای مبادا رسیده‌ای؟ و زبانت بخواهد بچرخد تا بگویی دوستت دارم‌ اما هر چقدر منتظر بمانی من به خانه برنگردم.

برگرفته از سایت اختصاصی پوریا عالمی

كاهش نرخ سكه و ارز پس از عيد


پس از عيد غدير، امروز سكه طرح جديد كمي كاهش قيمت داشت و با نرخ 616 هزار تومان معامله شد.

به گزارش توریست مالزی و به نقل از ایسنا، سكه طرح قديم امروز در بازار آزاد چون روزهاي گذشته 625 هزار تومان، سكه طرح 
جديد با كمي كاهش قيمت با نرخ 616 هزار تومان، نيم سكه مانند روزهاي قبل با قيمت 298 هزار تومان، ربع سكه 151 هزار تومان و سكه يك گرمي 80 هزار تومان معامله شد.
سكه طرح جديد امروز در بانك با نرخ 606 هزار و 320 تومان، نيم سكه 293 هزار و 280 تومان، ربع سكه 149 هزار و 760 تومان و سكه گرمي 76 هزار و 960 تومان عرضه شد.
بر اين اساس هر مثقال طلاي 17 عيار 245 هزار و 600 تومان، هر مثقال طلاي 18 عيار261 هزار و 280 تومان و هر گرم طلاي 18 عيار56 هزار و 700 تومان است.
همچنين امروز قيمت ارز نسبت به روزهاي گذشته كمي كاهش داشت به گونه‌اي كه دلار در بازار آزاد با نرخ هزار و 337 تومان،‌ يورو با قيمت هزار و 840 تومان و پوند با نرخ دو هزار و 175 تومان معامله شد.

بیشتر بخوانید:

پاسخ مکارم شیرازی به سئوال مدیر عامل پرسپولیس


 آیت الله العظمی مکارم شیرازی پاسخ استفتاء باشگاه پرسپولیس در مورد حرکت بازیکنان این باشگاه را دادند.

به گزارش توریست مالزی و به نقل از سایت رسمی باشگاهپرسپولیس، در پی اتفاقات بازی پرسپولیس و داماش گیلان و حرکت محمد نصرتی و شیث رضایی ، باشگاه در نامه‌ای به آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی سؤالاتی را در مورد اشاعه این اقدام انجام داد.
متن سؤال و جواب ارائه شده به شرح زیر است:
سؤال: همان گونه که استحضار دارید چندی قبل در مسابقه ورزشی دو تن از بازیکنان یک تیم فوتبال مرتکب عملی خلاف و اخلاق گردیدند. حال با توجه به مسائل مانحن فیه سوال از مظهر آن مرجع عالی مقام این است که آیا اقدام به اشاعه و پخش تصاویر این عمل قبیح بعد از بازی و بزرگ‌نمایی آن چه منجر به تولید تصاویری خلاف اخلاق و رد‌وبدل شدن بلوتوث‌های مختلف میان عموم مردم جامعه و استفاده ابزاری رسانه‌های بیگانه شده است مصداق اشاعه فحشا می‌باشد یا خیر؟
مکارم شیرازی جواب مسئولان باشگاه پرسپولیس را به شرح زیر دادند:


بیشتر بخوانید:

رکورد 610 هزار تومانی سکه دولتی با وجود کاهش قیمت جهانی طلا


دلايل نوسان قيمت طلا در بازارهاي جهاني

به گزارش توریست مالزی از گروه بازار پول مجله دنیای اقتصاد، مسعود رضا طاهری گفت: مقاومت‌های سیاسی در ایتالیا و یونان در برابر دولت‌هاي جديد و همچنین فروش عمده طلا موجب کاهش ارزش طلا و یورو و در مقابل افزایش ارزش دلار در بازار‌هاي جهانی شد. در اين شرايط غروب ديروز، در پي خريد عمده طلا موجب افزايش قيمت جهاني طلا شد. در بازار داخلي نيز در حالي قیمت سکه افت کرد که بانک مرکزی قیمت سکه را بازهم بالا برد.
افت قیمت طلا در اولین روز کاری بازار‌هاي جهانی موجب شد تا سکه بهار آزادی در بازار روز دوشنبه با کاهش قیمت روبه‌رو شود. قیمت هر اونس طلا برای تحویل فوری روز دوشنبه با 8 دلار کاهش تا 1780 پایین آمد. قیمت سکه بهار آزادی نیز با 1000 تومان کاهش به 617 هزار تومان رسید. در این میان بانک مرکزی قیمت سکه دولتی را گران کرد و از 610 هزار تومان نیز فراتر برد.در عین حال قیمت دلار در بازار تهران 2 تومان افت کرد.

بازار سکه 
روز دوشنبه قیمت سکه بهار آزادی با وجود فرارسیدن عید غدیر کاهش يافت. سکه و نیم سکه هر یک با 1000 تومان کاهش به ترتیب 617 هزار تومان و 299 هزار تومان فروخته شدند. سکه طرح قدیم در این میان با 3000 تومان کاهش قیمت 627 هزار تومان فروخته شد. در این بازار قیمت ربع سکه بدون تغییر 152 هزار تومان اعلام شد. از قیمت مثقال طلای 17 عیار بدون اجرت ساخت نیز 1300 تومان کاسته شد و به 246 هزار و 200 تومان رسید.

سکه دولتی
بانک مرکزی همچنان به گران کردن قیمت سکه بهار آزادی حتی با وجود افت قیمت‌های جهانی ادامه مي‌دهد. روز دوشنبه قیمت سکه دولتی با 1560 تومان افزایش به 610 هزار و 480 تومان رسید. ربع سکه نیز با همین میزان افزایش 151 هزار و 320 تومان تعیین شد. نیم سکه نیز 1040 تومان گران شده و 296 هزار و 400 تومان اعلام شد. در این میان قیمت سکه گرمی بدون تغییر 77 هزار و 480 تومان اعلام شد. اختلاف قیمت سکه بازار و سکه دولتی تقریبا 7 هزار تومان است. افزایش قیمت سکه دولتی تلاشی برای بی‌رغبتی سرمایه‌گذاران در این بازار و نبود صرفه خرید و سوداگری در بازار سکه دولتی و بازار است. اگرچه بازار مرتبا فاصله قیمت سکه را با سکه دولتی بالاتر مي‌برد و هیجانات ایجاد شده بازار سکه را در روزها‌ی سرد پاییز داغ تر مي‌کند.

بازار ارز
قیمت‌ها در بازار ارز نیز اغلب کاهشی بود. دلار در بازار آزاد با 2 تومان کاهش به 1336 تومان رسید. قیمت دلار مرجع نیز با 5 ریال کاهش به 10 هزار و 815 ریال رسید. قیمت یورو نیز در روز دوشنبه 2 تومان کاهش داشت و به 1858 تومان رسید. نرخ پوند انگلیس و صد ین ژاپن نیز به ترتیب 2190 تومان و 1725 تومان فروخته شدند که نسبت به نرخ روز یکشنبه تغییری نداشت.

بیشتر بخوانید:

ده نویسنده معروفی که خودکشی کردند


نویسندگی یکی از 10 شغلی است که خطر افسردگی در آن بسیار بالا است و احتمال ابتلای مردان نویسنده به این بیماری بیشتر است.
به گزارش توریست مالزی، سایت بهداشت آمریکا نویسندگی و اشتغال به هنر را حرفه‌های بسیار حساس خواند. دیگر مشاغلی که «خطر» دارند مددکاری، آموزگاری، کارهای خدمات اجتماعی و فروشندگی هستند.
حقوق نامنظم و انزوا احتمال ابتلای نویسندگان به افسردگی را افزایش می‌دهد و در این بین هفت درصد مردهای هنرمند و نویسنده به شکل حاد به این بیماری دچار می‌شوند.

10
نویسنده معروفی که خودکشی کردند :

نام نویسنده : ارنست همینگوی
سن هنگام مرگ: 62 سال
آثار مهم: «پیرمرد و دریا»، «زنگها برای که به صدا درمی‌آید»
دلیل خودکشی : همینگوی به فشار خون و نارسایی کبد دچار بود. او در دومین اقدام به خودکشی با قرار دادن لوله تفنگ در دهانش به زندگی خود خاتمه داد.

نام نویسندهویرجینیا وولف

 
سن هنگام مرگ: 59 سال
آثار مهم: «به سوی فانوس دریایی»، «خانم دالووی»، «اورلاندو»
دلیل خودکشی : وولف در یادداشتی برای همسرش نوشت: «مطمئن هستم دوباره دیوانه می‌شوم...و این بار حالم خوب نمی‌شود.» این نویسنده بزرگ دچار افسردگی شدید بود و صداهایی در سرش می‌شنید ، او 28 مارس سال 1942 با گذاشتن سنگ‌هایی در جیب کتش وارد رودخانه نزدیک خانه خود شد و به زندگی خود پایان داد.

نام نویسندهانه سکستن
 
سن هنگام مرگ: 46 سال
آثار مهم: «عشق بورز یا بمیر»
دلیل خودکشی : او دچار افسردگی شدید بود و با روشن گذاشتن اتوموبیل خود در پارکینگ دربسته خانه به زندگی خود خاتمه داد.

نام نویسندهریونوسوکه آکوتاگاوا
 
سن هنگام مرگ: 35 ال
آثار مهم: «راشومون»
دلیل خودکشی : آکوتاگاوا دچار افسردگی، پارانویا و توهم بصری بود. او به دلیل مصرف بیش از حد قرص خواب‌آور درگذشت.

نام نویسندهکارین بوی
 
سن هنگام مرگ: 41 سال
آثار مهم : مجموعه شعر «ابرها»
دلیل خودکشی : ابتلا به افسردگی و خودکشی با قرص خواب.

نام نویسندهجان بری‌من
 
سن هنگام مرگ: 58 سال
آثار مهم : مجموعه شعر «77 آواز رویایی»
دلیل خودکشی : ناپایداری احساسی موجب شد از روی پل واشنگتن اونیو پایین بپرد و به زندگی خود خاتمه دهد.

نام نویسندهریچارد براتیگان
 
سن هنگام مرگ: 49 سال
آثار مهم: «صید ماهی قزل‌آلا در آمریکا»
دلیل خودکشی : دچار افسردگی و اسکیزوفرنی بود. با شلیک گلوله به زندگی خود خاتمه داد.
   
 
نام نویسندههانتر اس.تامپسن
 
سن هنگام مرگ: 68 سال
آثار مهم: «ترس و نفرت در لاس‌وگاس»
دلیل خودکشی : بیماری‌های مختلف که منتهی به خودکشی با شلیک گلوله به مغز شد.

نام نویسندهیرزی کوزینسکی
 
سن هنگام مرگ: 57 سال
آثار مهم: «حضور»، «پرواز را به خاطر بسپار»
دلیل خودکشی : خستگی ذهنی و بیماری‌های جسمی مختلف از جمله بیماری قلبی. دلیل مرگ او خفگی با قرار دادن پلاستیک دور سرش بود

نام نویسندهیوکیو میشیما
 
سن هنگام مرگ: 45 سال
آثار مهم: «رنگ‌های ممنوع»، «صدای امواج»
دلیل خودکشی : او در جریان یک گروگان‌گیری خواستار بازگرداندن قدرت ژاپن به امپراتور این کشور بود. با پذیرفته نشدن این تقاضا او به شکل آئینی خودکشی کرد.

بیشتر بخوانید: