مسابقه عکاسی توریست و اشتراک لحظه‌هایی ماندگار


مسابقه عکاسی توریست که به مناسبت ششمین سال انتشار ماهنامه توریست و سومین سال تاسیس شرکتصباتراول برگزار شده بود نیمه شب گذشته با لایک‌شماری نهایی به پایان رسید.

همان‌گونه که در فراخوان مسابقه، مورخ 20 جولای عنوان شده بود، داوری به عهده‌ی دیدارکنندگان از صفحه‌ی فیس‌بوک گذاشته شد و در نتیجه برندگان مسابقه از طریق آرای دیدارکنندگان و برمبنای تعداد لایک‌های دریافتی تعیین شدند. همچنین در فراخوان آمده بود:" توریست در خصوص نحوه جمع آوری لایک از سوی شرکت‌کنندگان مسئولیتی نداشته و از شرکت‌کنندگان انتظار می‌رود رقابتی منصفانه داشته باشند." درواقع، توریست هیچ گونه دخل و تصرفی در تعیین برندگان نداشت و صرفا از شرکت کنندگان درخواست کرده بود که رقابتی منصفانه داشته باشند.
هدف از انتخاب چنین شیوه‌ای برای انتخاب برگزیدگان این بود که فارغ از دغدغه‌های هنر عکاسی و ویژگی‌های حرفه‌ای آن، لحظات ماندگار و خاطره‌انگیزی از مالزی از نگاه ایرانیان، به اشتراک گذاشته شود. اطلاق عنوان مسابقه نیز بیشتر از آن رو بود که بتوان با درنظر گرفتن جوایزی برای برندگان، اشتیاق بیشتری برای مشارکت در این برنامه ایجاد نمود.
خوش‌بختانه در میان عکس‌های شرکت کنندگان در مسابقه، عکس‌های بسیاری با این هدف اولیه هم‌خوانی داشتند
گفتنی است که برگزاری چنین مسابقاتی در فیس‌بوک، خود به خود تابع مقررات و محدودیت‌های این شبکه اجتماعی است.
مسابقه با حضور 168 عکس از ساعت 17 روز 21 جولای با به اشتراک‌گذاری آلبوم عکس‌ها در صفحه فیس‌بوک توریست مالزی آغاز شد و در نهایت بیش از 150 هزار نفر از آلبوم عکس مسابقه دیدن کردند. این تعداد بازدید کننده 24896 لایک نثار عکس‌ها کردند و شرکت کنندگان برای اطلاع‌رسانی از حضورشان در مسابقه، عکس‌های خود را 1164 بار به اشتراک گذاشتند.
در انتها پس از 7 روز رقابت، 10 عکس توانستند بیشترین لایک را کسب کنند و به عنوان عکس‌های برتر از سوی بازدیدکنندگان صفحه فیس‌بوک برگزیده شدند.
نفر اول
آقای سروش سلسبیل
2319
 لایک
برنده‌ی جایزه ی بلیت سفر به ایران
نفر دوم
خانم دنیا رامی‌مقدم
1836
 لایک
برنده‌ی گوشی نوکیا E63
نفر سوم
خانم دنیا صدقیانی
1683
 لایک
برنده‌ی گوشی نوکیا C2-03
نفر چهارم
خانم بهناز منزوی
1642
 لایک

نفر پنجم
آقای سید احمد رحیمی
766
 لایک

نفر ششم
آقای شریف صدیق مقدم
560
 لایک

نفر هفتم
آقای سینا علی‌زاده اشرفی
543
 لایک

نفر هشتم
آقای محمد خلیلی
477
 لایک

نفر نهم
آقای امیر یزدانی
473
 لایک

نفر دهم
آقای فرید دریابار
413
 لایک

 
بی تردید در این گونه مسابقات که ملاک برنده شدن توسط تعداد لایک‌های گذاشته شده بازدیدکنندگان است، ممکن است عکس‌های برتری از نظر ویژگی‌های حرفه‌ای  نیز وجود داشته باشند که به دلیل جذب لایک کمتر برنده نشوند، ولی عدم برتری آن‌ها چیزی از ارزش‌های هنری و تخصصی‌شان کم نخواهد کرد.
به این نکته نیز باید اشاره کرد که طبق شرایط مسابقه، هر شرکت کننده فقط حق ارسال یک عکس را داشت، ولی عکس‌های ترکیبی نیز از دید برگزار کننده یک عکس محسوب شدند.
در پایان توریست مراتب تشکر خود را از تمامی شرکت کنندگان و همراهان ابراز داشته و امیدوار است همچون گذشته ارتباط تنگاتنگی با این رسانه داشته باشند.

از مالزی بیشتر بخوانید:

برج‌های دوقلوی جدید ساخته شد

برج‌های دوقلوی پتروناس به عنوان نماد کشور مالزی بار دیگر ساخته شد.


به گزارش توریست مالزی و به نقل از سایت لگولند مالزی، مسئولان پارک تازه‌ تاسیس لگو لند(Lego Land)مالزی ماکت برج‌های دوقلوی پتروناس را در ابعادی بسیار کوچکتر از برج‌های واقعی در این پارک ساختند.
علاوه بر برج‌های دوقلو ساخت و نصب ماکت مرکز خرید Suria KLCCنیز به اتمام رسیده است و با این ماکت‌ها پارک لگو لند آماده می‌شود تا پذیرای علاقه‌مندان به تماشای جاذبه‌های دیدنی آن باشد.
البته همانطور که در تصاویر مشخص است ماکت برج‌های دوقلو چندان هم کوچک نیست و برای نصب بخش‌های بالایی آن کارکنان از جرثقیل استفاده کرده‌اند. ارتفاع این برج‌ها 9 متر بوده و بلندترین سازه‌ها در لگولند به شمار می‌روند.
پس از برج‌های پتروناس، برج کوالالامپور با ارتفاع هفت متری در مکان بعدی قرار دارد.
پارک لگولند با مساحتی حدود 76 برابر یک زمین فوتبال قرار است ماه سپتامبر سال جاری میلادی درهایش را به روی بازدیدکنندگان باز کند و در این پارک بسیاری از نمادهای مالزی و کوالالامپور بازسازی شده‌اند. این پارک در ایالت جوهور واقع در جنوب مالزی احداث شده است.

درباره مالزی بیشتر بخوانید:

هشدار اداره حمل و نقل مالزی


دپارتمان حمل و نقل مالزی(JPJ) به رانندگانی که تغییر محل سکونت خود را گزارش نکرده‌اند هشدار داد.
به گزارش توریست مالزی و به نقل از خبرگزاری برناما، دپارتمان حمل و نقل مالزی از رانندگان و موتورسواران خواست تا در صورت تغییر محل سکونتشان، آدرس جدید را ظرف دو ماه به این اداره گزارش کنند.
مهد فاضل حسن، رییس این دپارتمان در ملاکا گفت: گزارش آدرس‌های جدید به این اداره باعث خواهد شد تا ما بتوانیم پیام‌ها و جریمه‌ها را به راحتی به دستشان برسانیم.
وی تاکید کرد: آنهایی که تغییر ادرس خود را گزارش نکنند تحت بند 58 قانون حمل و نقل جاده‌ای 1987 مالزی مجازات خواهند شد که می‌تواند جریمه‌ای به میزان دو هزار رینگیت برایشان داشته باشد.
وی افزود: آنهایی که به دلیل تغییر آدرس و عدم اعلام آدرس جدید جریمه‌های صادره به دستشان نرسیده است نیز در قبال این جریمه‌ها مسئول هستند و باید آنها را پرداخت کنند.

بیشتر از مالزی بخوانید:

زلزله در مالزی


روز گذشته بخش‌هایی از مالزی لرزید.

به گزارش توریست مالزی و به نقل از خبرگزاری برناما، سازمان زمین‌شناسی مالزی اعلام کرد که ساعت 8:27 صبح روز گذشته زلزله‌ای شدیدی به قدرت 6.6 ریشتر سواحل غربی جزیره سوماترای اندونزی را لرزاند و تکانه‌های این زمین‌لرزه در بخش‌هایی از مالزی نیز حس شد.
کانون این زمین‌لرزه در 25 کیلومتری جنوب شرقی منطقه سیمئوله و 547 کیلومتری جنوب غربی لوموت پراک اعلام شده است.
به گفته مرکز زمین‌شناسی مالزی سواحل غربی مالزی نیز متاثر از این زلزله قدرتمند لرزید. حال آنکه این زلزله هیچ هشدار سونامی در پی نداشته است.
هنوز هیچ گزارشی از خسارت‌های احتمالی این زمین لرزه منتشر نشده است.
بیشتر از مالزی بخوانید: