لوکا بوناچیچ؛ سرمربی جدید پرسپولیس


یک منبع خبری از تصمیم نهایی مدیران پرسپولیس برای سرمربیگری لوکا بوناچیچ در این تیم خبر داد.

به گزارش توریست آنلاین و به نقل از همشهری آنلاین، در خبری که گل منتشر کرده با اطمینان از لوکا بوناچیچ به عنوان سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس یاد کرده است.
گل نوشته است: در جلسه مدیران باشگاه پرسپولیس، این مربی 56 ساله کروات به عنوان سرمربی جدید سرخپوشان انتخاب شد و از یکشنبه تمرینات این تیم را زیر نظر می گیرد.
بوناچیچ کروات که فصل جدید را با تیم سپاهان شروع کرده بود، پس از شکست سنگین 3- صفر مقابل مس کرمان از کار برکنار شد.
لوکا امروز یکشنبه پس از عقد قرارداد کار خود را با این تیم شروع می کند.
بوناچیچ در فصل 87 هم کاندید مربیگری این تیم بود اما در نهایت وینگادا پرتغالی انتخاب شد.
لوکا دو سال پیش هم در وضعیتی مشابه مس کرمان را تحویل گرفت و در مسابقات آسیایی با این تیم نتیجه خوبی کسب کرد و مس از گروه خود صعود کرد.
حال باید چند ساعت دیگر صبر کرد و دید آیا واقعا انتخاب مدیران سرخپوشان تهرانی لوکابوناچیچ است!

بیشتر بخوانید:

یک روزنامه‌نگار از آنجلینا جولی شکایت کرد


به گزارش توریست آنلاین به نقل از خبر آنلاین یک نویسنده و روزنامه‌نگار کروات به خاطر نقض قانون کپی رایت از آنجلینا جولی و تهیه‌کنندگان اولین تجربه کارگردانی او شکایت کرد. جیمز جی. براداک که در زاگرب زندگی می‌کند و در دوران جنگ داخلی بالکان اخبار این رویداد را پوشش می‌داد، مدعی است پروژه سینمایی «در سرزمین خون و عسل» از روی کتاب «سوهان روح» او ساخته شده است.

 براداک شکایت خود را به دادگاهی در ایالت ایلینویز تسلیم کرد و به دنبال دریافت خسارت و صدور حکم جلوگیری از نمایش فیلم آنجلینا جولی است.او بجز جولی از شرکت‌های «جی‌کی فیلمز»،«فیلم‌دیستریکت»، «اسکات فیلم» و ادین سارکیچ تهیه‌کننده «در سرزمین خون و عسل» هم شکایت کرده است.
کتاب براداک که اولین بار سال ۲۰۰۷ به زبان کروات منتشر شد، روایتی از حوادثی تلخ است که در جنگ داخلی سال‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵ برای زنان و کودکان در بوسنی و هرزگوین روی داد.او در شکایت خود مدعی شد «در سرزمین خون و عسل» عناصر داستانی اصلی، مضامین، شخصیت‌ها، رویدادها، سکانس‌ها و فضا و مکان کتاب او را کپی کرده استبراداک به عنوان مثال به این نکته اشاره کرده که هم فیلم و هم کتاب داستانی عاشقانه در دوران آن جنگ را به تصویر می‌کشند.در فیلم و در کتاب، یک شخصیت زن محوری هست که نزدیک سارایوو زندگی می‌کند. صرب‌ها او را بازداشت و به یک اردوگاه کار اجباری در دهکده‌ای منتقل می‌کنند.همچنین در فیلم و در کتاب، یک شخصیت مرد محوری هست که فرمانده اردوگاه است و پدرش هم از مقامات عالی‌رتبه ارتش خلق یوگوسلاو است.براداک مدعی است پس از انتشار کتابش حداقل سه بار با سارکیچ ملاقات و درباره جزئیات کتاب از جمله طرح داستانی، تحول شخصیت‌ها، اهمیت فرهنگی داستان و صحت وقایع تاریخی بحث کرده است.
«در سرزمین خون و عسل» پارسال در شرق اروپا فیلمبرداری شد و داستان یک مرد جوان صرب و دختری مسلمان اهل بوسنی است که در بحبوحه جنگ خونین عاشق هم می‌شوند.این فیلم اولین تجربه جولی در مقام کارگردان و فیلمنامه‌نویس است، اما خودش در آن حضور ندارد. «در سرزمین خون و عسل» از همان ابتدا پروژه‌ای جنجالی بود. جنجال‌ها از زمانی آغاز شد که رسانه‌ها بوسنیایی گزارش دادند فیلم جولی درمورد یک زن مسلمان قربانی تجاوز است که عاشق مهاجم صرب خود می‌شود.به دنبال اعتراض انجمن قربانیان زن جنگ (WVW) در بوسنی، مقامات بوسنیایی ابتدا مجوز فیلمبرداری در این کشور را به حالت تعلیق درآوردند. جولی به سرعت نسخه‌ای از فیلمنامه را برای وزارت فرهنگ بوسنی فرستاد و شرکت تهیه‌کننده بوسنیایی فیلم اخبار منتشر‌شده درمورد داستان فیلم را تکذیب کرد.جنگ داخلی در بوسنی بیش از ۱۰۰ هزار قربانی داشت. مقامات دولتی می‌گویند حداقل ۲۰ هزار زن مسلمان در دوران جنگ قربانی آزار و اذیت سربازان صرب شدند.

بیشتر بخوانید:

عکس‌های ماندگار از سینمای هالیوود

آلن مارک؛ عکاس آمریکایی از سال 1969 عکاسی را آغاز کرد. از آن زمان او از پشت صحنه صدها فیلم بازدید و عکاسی کرده است و حدود 40 سال در معتبرترین روزنامه‌های جهان چاپ کرده است.


ادوارد نورتون- 1999
براد پیت و کیت بلانشت پشت صحنه فیلم بابل- 2005

بنسیو دل تورو، آرژانتین- 2007

تیم برتون- چارلی و کارخانه شکلات سازی- 2004

تیم برتون- سیاره میمون ها- 2001

جانی دپ- 1999 
جانی دپ، اسلیپی هالو- 1999 
جف بریجز- 1999

جف بریجز- 2003

جک نیکلسون سر صحنه فیلم دیوانه از قفس پرید- 1974

جیم کری- 2001

داستین هافمن، مرد ماراتون- 1975

دنیس هاپر، اینک آخرالزمان- 1976 
دنیس هاپر، اینک آخرالزمان- 1976 
رابرت داونی جونیور-2005

رابرت داونی جونیور-2005

فرانسیس فورد کاپولا- اینک آخرالزمان- 1976

مارلون براندو- اینک آخرالزمان- 1976

مارلون براندو- اینک آخرالزمان- 1976

سالم‌ترین و فاسدترین کشورهای جهان


به گزارش توریست آنلاین و به نقل از transparency international (مرکز شفاف‌سازی بین‌المللی)، سومالی و کره‌شمالی فاسدترین و نیوزلند سالم‌ترین کشورهای جهان‌اند.


در این گزارش که تحت عنوان Corruption Perceptions Index 2011 منتشر شده است، کشورها بر اساس میزان فساد عمومی‌شان رتبه‌بندی شده‌اند.
در این گزارش پس از کشور نیوزلند که با 9.5 امتیاز در صدر سالم‌ترین کشورهای جهان قرار دارد به ترتیب کشورهای دانمارک (9.4)، فنلاند (9.4)، سوئد (9.3)، سنگاپور (9.2) و نروژ (9) قرار گرفته‌اند.
از دیگر کشورهای موجود در لیست می‌توان به قطر (7.2) در رتبه 23، ایالات متحده آمریکا با (7.1) در رتبه 24 و امارات متحده عربی (6.8) در رتبه 28 نام برد.
در انتهای جدول نیز ده کشور ونزوئلا، هایتی، عراق، سودان، ترکمنستان، ازبکستان، افغانستان، میانمار و بالاخره کره‌شمالی و سودان به ترتیب در رتبه‌ها 174 تا 183 قرار دارند.
در این لیست مالزی با 4.3 امتیاز پس از عربستان سعودی در رتبه 60 و ایران با با امتیاز 2.7 پس از گواتمالا در رتبه 104 جهان قرار دارد.
مرجع: http://cpi.transparency.org/cpi2011/interactive/

بیشتر بخوانید و ببینید:

ماموت‌های واقعی بر روی زمین زندگی خواهند کرد


دانشمندان در تلاشند تا دوباره ماموت‌های عظیم الجثه را به چرخه حیات بازگردانند و تا حدود زیادی نیز به هدف خود نزدیک شده‌اند.


به گزارش توریست آنلاین گروهی از محققان دانشگاه Kinki ژاپن توانستنده‌اند استخوان‌های ماموتی را در سیبری پیدا کنند که مغز استخوان آن سالم بوده و امکان استفاده از سلول DNA این استخوان وجود دارد. این تیم تحقیقاتی در نظر دارند از سلول‌های این استخوان استفاده کرده و جنین ماموت را داخل رحم فیل تولید کنند تا فیل این جنین را تا زمان به دنیا آمدن، داخل رحم خود نگه دارد.
عده ای از دانشمندان معتقدند باید از این تحقیق دست کشیده و ماموت‌ها را در تاریخ به حال خود رها کنیم و آن‌ها را به چرخه حیات باز نگردانیم. چراکه بازگشت ماموت‌ها به معنای بر هم زدن چرخه حیات است. ولی عده‌ای نیز بر این باورند که انسان پیشتر باعث بر هم خوردن چرخه حیات شده و اگر انسان نبود، نسل ماموت‌ها منقرض نمی‌شد.

بیشتر بخوانید:

درخواست اپل برای ممنوعیت فروش تبلت و تلفن گلکسی سامسونگ در آمریکا رد شد


رویارویی و جدال حقوقی شرکت های بزرگ فناوری تبدیل به یک داستان جالب شده که هر چند ممکن است برای کاربران سرگرم کننده باشد، اما برای این شرکت ها در بعضی موارد حکم مرگ و زندگی را دارد.


به گزارش توریست آنلاین و به نقل از سایت نارنجی، در ادامه جنگ میان اپل و سامسونگ شاهد یک مرحله جدید هستیم. شرکت اپل مدتی پیش با طرح یک شکایت به دادگاهی در آمریکا خواستار ممنوعیت فروش محصولات گلکسی در کل کشور آمریکا شده بود.
حالا حکم این دادگاه صادر شده و درخواست اپل رد شده است. بنابراین محصولات سری گلکسی سامسونگ شامل تلفن های هوشمند و تبلت ها همچنان در بازار آمریکا به فروش خواهند رسید و اپل فعلا کاری برای جلوگیری از فروش آنها نمی تواند انجام بدهد.

بیشتر بخوانید:

شیث رضایی و محمد نصرتی از فردا می‌توانند بازی کنند


کارشناس حقوقی فوتبال گفت: شیث رضایی و محمد نصرتی از فردا می‌توانند برای پرسپولیس به میدان بروند.


به گزارش توریست آنلاین هوشنگ نصیرزاده در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد: با توجه به این که شیث رضایی هفته گذشته و نصرتی امروز به رای صادره از سوی کمیته انضباطی به کمیته استیناف شکایت کرده‌اند این دو می‌توانند از فردا برای پرسپولیس به میدان بروند.
وی در توضیح بیشتر این موضوع گفت: از آنجا که دستور موقت قبلی مبنی بر محرومیت آنها با صدور رای لغو شده، بر اساس عرف قضایی و آئین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال چون حکم کمیته انضباطی دارای قطعیت نیست و می‌توان روی این احکام فرجام خواهی کرد، بنابراین محمد نصرتی و شیث رضایی تا تعیین تکلیف توسط کمیته استیناف می‌توانند در بازی‌های پرسپولیس شرکت کنند.
نصیرزاده تصریح کرد: این صحبت من با توجه به آئین نامه فدراسیون بوده و محرومیت رضایی و نصرتی از سوی باشگاه پرسپولیس موضوع دیگری است. اگر محرومیت آنها از سوی باشگاه صورت نگرفته بود و یا اگر هم اکنون لغو شود، این دو از نظر مقررات فدراسیون تا زمان صدور رای کمیته استیناف می‌توانند برای پرسپولیس به میدان بروند.

بیشتر بخوانید:

یارانه نقدی؛ پر


اولین گزارش دولت از عملکرد نه ماهه خود در اجرای هدفمندی یارانه‌ها، ابهام‌ها و تردیدهای جدیدی را پدید آورد. از یک سو نمایندگان از کسری هشت هزار میلیاردی دولت و تخلفاتی دیگر خبر داده‌اند و از سوی دیگر، پرداخت ناچیز به بخش صنعت و تولید هم باعث تعجب‌های بسیار شد. این در حالی است که هفته گذشته دولت از پرداخت یارانه تولید، شانه خالی کرد و ریاست مجلس نیز بر درستی آن صحه گذاشت.

به گزارش توریست آنلاین به نقل از فرارو، سرانجام با سه ماه تأخیر، دولت گزارش نه ماهه خود از هدفمندی یارانه‌ها را به مجلس داد. این گزارش به طور شفاهی در کمیسیون برنامه و بودجه قرائت شده و مشخص شده است که دولت با نه ماه پرداخت یارانه نقدی، حداقل 8 هزار میلیارد تومان كسری بودجه دارد.
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه گفته است: «دولت از هدفمندی یارانه‌ها بیش از 17 تا 18 هزار میلیارد تومان درآمد داشته، اما بیش از 25 هزار ‌میلیارد تومان یارانه به افراد پرداخت كرده است.»
بنابر اظهارات جعفر قادری، تنخواه پرداخت یارانه از بانک مركزی گرفته می‌شود، که دولت در بازپرداخت آن تخلفاتی داشته است. به این معنی که 8 هزار میلیارد تومان تنخواه دریافتی از سوی بانک مرکزی، باید برای سال 90 بازگردانده می‌شد. با این حال از این مقدار تنها هزار و 500 میلیارد تومان بازگردانده شده است و دولت 6 هزار و 500 میلیارد تومان بدهکار است.
این نماینده مجلس، عملکرد دولت در خصوص پرداخت یارانه بخش صنعت و کشاورزی را نیز همراه با تخلفاتی می‌داند. چرا که تنها 2 هزار میلیارد تومان به این بخش پرداخت شده است. اما رئیس‌جمهور و رئیس مجلس در این مورد نظری متفاوت دارند.
یکی دیگر از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه گفته است: «در این مدت 2 هزار و 300 میلیارد تومان برای یارانه تولید، پرداخت شده است که 1400 میلیارد تومان آن متعلق به بخش صنعت، 200 میلیارد تومان برای کشاورزی و 100میلیارد تومان آن هم برای بیمه بوده است. همچنین 100 میلیارد تومان برای یارانه شیر و 100میلیارد تومان برای دامداری، پرداخت شده است.»
این در حالی است که قرار بود با شروع طرح هدفمندی 12هزار میلیارد تومان، از محل آزادسازی حامل‌های انرژی به عنوان یارانه بخش صنعت و تولید كشور پرداخت شود.

یارانه تولید نمی‌دهیم!
بسیاری از نمایندگان انتظار داشتند كه تزریق یارانه‌های بخش تولید، بین صنعتگران و واحدهای تولیدی رونق اینجاد کند و باعث تغییرات جدی در اوضاع اشتغال‌زایی و كم كردن شمار بیكاران شود. اما گویا این اتفاق به وقوع نپیوسته و چالش دریافت این یارانه همچنان ادامه دارد .
هرچند فعالان بخش خصوصی و کارشناسان اقتصادی همگی با طرح هدفمندسازی یارانه‌ها موافق بوده و هستند، ولی اجرای این قانون، نیازمند فراهم آوردن زیرساخت‌هایی در کشور بوده است.
یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران می‌گوید: «اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در شرایطی كه اقتصاد كشور در حالت ركود قرار داشت، رویكرد مثبتی نبود. به واقع می‌توان گفت كه اجرای این قانون در شرایط حال حاضر كشور به نوعی طی كردن یك مسیر احساسی بدون سنجیدن جوانب و تبعات آن بوده است.»
هفته گذشته نیز در میانه حرف و حدیث‌های پرداخت یارانه صنعت، سخنان محمود احمدی‌نژاد در یک گفت‌وگوی تلویزیونی باعث شگفتی صنعتكاران و تولیدكنندگان كشور شد. رئیس جمهور در این برنامه اعلام کرد که پرداخت یارانه نقدی به تولید، جزء برنامه‌های دولت نیست.
به دنبال این اظهارات، علی لاریجانی در كنفرانسی خبری، سخنان رئیس‌جمهور را تأیید کرد و آب پاكی را بر روی دست تولیدكنندگان ریخت. به طوری که دیگر اهالی صنعت و تولید باور کردند که پرداخت یارانه نقدی به بخش تولید و صنعت صورت نخواهد گرفت.
اين اظهارات در حالی طی هفته گذشته مطرح شدند كه پيش‌تر بسياری از تشكلات صنعتی و توليدی و هم‌چنين نمايندگان مجلس نسبت به محقق نشدن سهم بخش توليد و صنعت از درآمد هدفمندی يارانه‌ها انتقاد كرده بودند.

تأخیر در پرداخت یارانه‌های نقدی
پس از اوضاع نامشخص یارانه بخش تولید، یارانه نقدی خانوارها هم شرایط بهتری ندارد. از ابتدای اجرای طرح هدفمندی، واریز یارانه‌های نقدی همزمان با واریز حقوق در پایان ماه صورت می‌گرفت و همین امر سبب شلوغی و ازدحام در بانک‌ها و مقابل خودپردازهای بانکی می‌شد. بنابراین قرار شد یارانه نقدی در هفته دوم هر ماه و نهایتاً تا دوازدهم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شود.
این رایانه بالاخره با 15 روز تاخیر دیروز پرداخت شد.

بیشتر بخوانید:
بزرگترین سایت نیازمندهای مالزی‌نشینان

شکایت رئیس دفتر ریاست جمهوری از حدادیان و حاج منصور


وکیل رییس‌دفتر رییس‌جمهور گفت در صورتی که مداحانی که از آنها شکایت شده،‌ هفته آینده در شعبه بازپرسی حضور نیابند،‌ دستور جلب آنها صادر خواهد شد.


به گزارش توریست آنلاین سید علی اصغر حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار قانون درباره آخرین وضعیت شکایت رییس دفتر رییس‌جمهور از مداحانی که به مشایی توهین کرده‌اند، گفت: علیرغم این‌که متهمان این پرونده چندین بار برای حضور در شعبه بازپرسی احضار شده‌اند،‌ اما به دلیل عدم حضور آن‌ها تاکنون این پرونده مورد رسیدگی قضایی قرار نگرفته است.
وکیل رییس‌دفتر رییس‌جمهور با بیان این‌که طبق قانون اگر متهمی از حضور در مرجع قضایی بدون عذر موجهه خودداری کند، ‌مقام قضایی باید ضمن دستور جلب متهم و تفهیم اتهام قرار متناسب را برای وی صادر کند،‌ ادامه داد: بازپرس این پرونده به دلیل سفر به مکه معظم مدتی در مرخصی بود از این رو مداحان در توجیه عدم حضور می‌گویند که چون بازپرس پرونده در مرخصی است دلیلی نیست که به شعبه مراجعه کنند.
وی ضمن انتقاد از آن‌چه که آن را تبعیض ناروا نسبت به موکل خود می‌خواند،‌ اظهار کرد: متاسفانه از طریق تلفن متهمان این پرونده به دادسرا دعوت شده و به آن‌ها گفته شده است تا هر وقت که خواستند و وقت داشتند در مرجع قضایی حضور یابند حال آن‌که طبق قانون مقام قضایی موظف است که افراد را به طور رسمی به شعبه بازپرسی احضار کند. آن‌چه که به عنوان ضمانت اجرای عدم حضور در قانون آمده، صدور دستور جلب متهم است. وکیل مشایی عدم صدور دستور جلب متهم در صورت حضور نیافتن متهم را تخلف قضایی عنوان کرد و افزود: طی آخرین مراجعه‌ای که به شعبه داشتم بازپرس پرونده با اشاره به دهه اول محرم خواستند که اجازه دهیم این ایام که اوج کار آقایان است، به اتمام برسد تا مجددا برای هفته آینده آن‌ها را احضار کنند. به هر تقدیر اگر مداحانی که از آن‌ها شکایت شده در مرجع قضایی حضور نیابند،‌ بازپرس طبق قانون مکلف به صدور دستور جلب آقایان است.
حسینی در پاسخ به این پرسش که آیا رییس‌دفتر رییس جمهور از شما نخواسته‌اند که این شکایت را دیگر پیگیری نکرده و اعلام رضایت کنید، گفت: خیر موکلم تاکنون صحبتی مبنی بر بازپس‌گیری شکایت نکرده است.

بیشتر بخوانید: