سر خوک یازده ساله


یازدهمین سالگرد خیانت فیگو با درگیری مردم و پلیس همراه شد.
به نقل از اسپورت کاتالونیا، یازده سال پیش در جمعه معروف به جمعه خیانت (نزد مردم کاتالونیا) لوئیس فیگو با لباس رئال مادرید مقابل بارسلونا قرار گرفت و به میدان آمد.
شاید مهمترین حادثه آن جمعه معروف، پرتاب سر خوکی بود که به نشانه خیانت فیگو هنگام زدن ضربه کرنر مقابل پایش انداخته شد، همان سر خوکی که اکنون در موزه برنابئو درون الکل نگه داشته می‌شود تا هواداران رئال مادرید همیشه توهین تاریخی مردم بارسلونا را در یاد داشته باشند.
روز گذشته نیز تعداد قابل توجهی از هواداران بارسلونا در سالگرد آن جمعه پر حاشیه مقابل لاماسیا، زمین تمرین اصلی بارسلونا تجمع کردند که با دخالت و درگیری پلیس همراه شد.


استقبال از دانشجویان جدید با کف صابون !

دانشجویان دانشگاه سنت اندروز در اسکاتلند که به تازگی وارد دانشگاه شده اند، طی یک مراسم سنتی که به "جنگ فوم" مشهور است ورود خود را به فضای آکادمیک جشن می گیرند. برگزاری این جشن سال ها پیش از سوی مدیران دانشگاه تصویب شده و هر ساله با شکوه خاصی صدها تن از دانشجویان با فوم به جان دانشجویان جدید الورود می افتند! در سال های گذشته این جشن با آرد و سفیده ی تخم مرغ برگزار می شد، اما به دلیل آسیب دیدن تدریجی ساختمان، صابون و کف مخصوصی برای این جشن تهیه دیده شده که دانشجویان از آن استفاده می کنند.

دانشگاه سنت اندروز، در سال ۱۴۱۳ میلادی بنیان‌گذاری شده و قدیمی‌ترین دانشگاه اسکاتلند و سومین دانشگاه قدیمی در بریتانیا‌ و در میان تمامی کشورهای انگلیسی‌زبان است. این دانشگاه در شهر سنت اندروز‌ در منطقه فایف در اسکاتلند واقع است و بیش از ۸۰۰۰ دانشجو در مقاطع مختلف از کارشناسی تا دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل و پژوهش هستند.

سلحشور مجبور به عذرخواهی شد




فرج‌الله سلحشور سرانجام به خاطر صحبت‌هایش از همه بازیگران زن ایرانی عذرخواهی کرد.
 به گزارش توریست و به نقل از شبستان، فرج الله سلحشور گفت: در سینمای ایران زنان بازیگر پاک و هنرمند بسیاری داریم. من در فیلم‌های خودم با بازیگران بسیاری چون کتایون ریاحی و الهام حمیدی و ... کار کرده‌ایم و همه آنها از طرز رفتار من راضی هستند. وی در پی انتشار بیانیه جمعی از بازیگران سینمای ایران پیرامون مصاحبه‌ای که جدیدا از این کارگردان منتشر شد، عنوان داشت: بازیگران ایرانی حق دارند که نسبت به حرف‌های من واکنش نشان دادند و با توجه به گفت‌وگویی که یکی از خبرگزاری‌ها از من منتشر کرد به آنها حق می‌دهم. وی ادامه داد: من با صحبت‌های خودم قصد داشتم که نسبت به دعوت آنجلیا جولی به ایران واکنش نشان دهم و بگویم که سینمای ایران هرزه‌خانه نیست. وی با اشاره به پاکی بازیگران زن سینمای ایران اضافه کرد: در سینمای ایران زنان بازیگر پاک و هنرمند و فرهیخته بسیار داریم. من در فیلم‌های خودم با بازیگران بسیاری چون کتایون ریاحی و الهام حمیدی و ... کار کرده‌ایم و همه آنها از طرز رفتار من راضی هستند. سلحشور افزود: ما برای همه بازیگران در ایران احترام قائلیم اما بازیگران ناباب نیزدر سینمای ایران وجود دارند. کارگردان سریال و فیلم سینمایی یوسف پیامبر در پایان خاطرنشان کرد: از طریق همین رسانه از همه بازیگران زن ایرانی عذرخواهی می‌کنم.
گفتنی است، در یادداشتی که پنج بازیگر زن سرشناس سینمای ایران به اظهارات اخیر فرج‌الله سلحشور کارگردان مجموعه «یوسف پیامبر» پاسخ دادند، آمده است: «جناب آقای سلحشور، از اینکه می‌بینیم آن همه پرداختن به زوایای نورانی زندگی پیامبران و سرمشق قرار دادن منش ایشان تاثیری در کلامتان نداشته، و در نهایت شهرتتان را از نفرت‌پراکنی و بی‌ادبی در برابر هم‌نوعانتان به دست آورده‌اید، بسیار متاسفیم.» همچنین در این متن کوتاه که به امضای ترانه علیدوستی، پگاه آهنگرانی، نگار جواهریان، هانیه توسلی و باران کوثری رسیده، آمده است: «ای کاش لطف کنید سینمایی را که خجالت می‌کشیم بگوییم شما را یاد کجا می‌اندازد به حال خود رها کنید، شاید که رستگار شوید و آرامش و صلح و محبت به وجدان نگرانتان بازگردد.»

آدم‌خوارها توریست آلمانی را خوردند


آدمخوارهاي مجموعه جزاير فرانسوي «پلي نزي» در بخش جنوبي اقيانوس آرام در حمله به دو جهانگرد آلماني يكي از آن دو را خوردند.
به گزارش توریست و به نقل از ایسنا، استفن رامين 40 ساله به همراه نامزدش به قصد شكار بز به اين منطقه رفته بودند كه شكار اين آدمخوارها شدند. استفن به همراه نامزدش براي گذراندن تعطيلات همراه با يك راهنما به نام «هايتي» به اين منطقه رفته بودند كه آدمخوارها در حمله به استفن او را كشتند و بخش‌هايي از بدن او را خوردند. به گفته پليس،«استفن» با «هايتي» براي شكار بز «نامزدش» را براي چند ساعت تنها گذاشته اما بعد از چند ساعت «هايتي» تنها بازگشت و گفت كه براي «استفن» اتفاق بدي رخ داده است. هايتي گفت: من از رفتن با «هايتي» خودداري كردم و وقتي مقاومتم را ديد به من حمله كرد و مرا به درخت بست. تيم تحقيقي اعزامي به اين منطقه، بقاياي استخوان‌هاي استفن كه در آتش نيز سوخته شده است، را پيدا كردند.

طراح ایرانی هالیوود درگذشت


«ری آقایان»، طراح ایرانی ستارگان معروف هالیوود روز گذشته در سن 83 سالگی درگذشت.
به گزارش توریست و به نقل از صدای آمریکا، «ری آقایان» سیزده ساله بود که نخستین لباس خود را برای یکی از اعضای خاندان سلطنتی پهلوی طراحی کرد. در آن زمان مادر «ری» به عنوان خیاط سرخانه در قصر محمدرضاشاه پهلوی به دوخت و دوز البسه و اجناس مورد نیاز دربار اشتغال داشت. «ری آقایان» که در لس آنجلس و در سن 83 سالگی درگذشت، بقیه عمرخود را به طراحی لباس برای یک  خاندان سلطنتی دیگر، یعنی مطرح ترین ستارگان فیلم های«هالیوود» گذراند. «آقایان» در طول زندگی پربار حرفه ای خود برای ستارگانی چون «جودی گارلند»، «باربارا استرایسند»، «دایانا راس» و «جولی اندروز» برخی از زیباترین و چشمگیرترین لباس هایی را که این هنرمندان در فیلم ها و یا هنگام اجرای برنامه بر روی صحنه به تن داشتند را برای آن ها طراحی کرد. خبر درگذشت «ری آقایان» را «باب مکی» که بیش از نیم قرن شریک زندگی «ری آقایان»  بوده است اعلام کرد. «مکی» که با همکاری «آقایان» طراح مورد علاقه «شر» بازیگر و خواننده موسیقی راک اندرل محسوب می شود، حرفه طراحی را زیر نظر «آقایان» آموخته و به نوبه خود یکی از نام آور ترین طراحان لباس هنرمندان و ستارگان سینما، صحنه و تلویزیون آمریکا به شمار می رود. بنا برگفته باب مکی، آقایان از مدت ها پیش ازچند بیماری های مزمن رنج می برده است و اخیرا نیز دچار یک حمله قلبی شده بود. «ری آقایان» بارها به خاطر طرح لباس های فیلم های مختلف نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود و در سال 1967 جایزه معتبر «امی» به طور مشترک به او و یار و همکارش «باب مکی» اهدا شد. این دو این جایزه را برای طرح و تهیه لباس های فیلم تلویزیونی «آلیس در سرزمین آینه ها» به دست آوردند. «آقایان» و «مکی» برای طرح مجموعه لباس هایی شامل 43 پیراهن و کفش و کلاه که «دایانا راس» در فیلم  Lady Sings The Blues - داستان زندگی بیلی هالیدی خواننده معروف آمریکایی - در سال 1972 نامزد دریافت جایزه اسکار شدند. طراحی لباس هایی که «باربارا استرایسند» خواننده، آهنگساز و بازیگر معروف هالیوود در فیلم «فانی لیدی» Funny Lady پوشیده بود یک بار دیگر این دو را نامزد جایزه اسکار ساخت. «آقایان» در سال 1963 به مدت یک سال برای «جودی گارلند» بازیگر و خواننده معروف هالیوود  که در آن زمان در شبکه تلویزیونی«سی بی اس» CBS یک شوی پرطرفدار موزیکال اجرا می کرد لباس طراحی می کرد. «آقایان» به خاطر رفتار حرفه ای و نرمش و خوش اخلاقی که نسبت به «جودی گارلند» نشان می داد زبانزد خاص و عام شده بود. چرا که در آن زمان کار کردن با گارلند بخاطر بدخلقی های او در اثر استفاده از داروهای مخدر و خودنابودی مشکل بود. اندام جودی گارلند از طریق طرح های «آقایان» وجهه ای پذیرفتنی تر پیدا کرد. در سال 1998، «ری آقایان» در یک مصاحبه ویدیوئی تلویزیونی، طراحی لباس برای فیلم و صحنه را کاری توصیف کرد که بیشتر شبیه به کارگردانی یک فیلم است تا یک نمایش مد و طراحی:«یک لباس طراحی شده مناسب قصه فیلم به بازیگر فرصت می دهد تا شخصیت خیالی را که در قالب آن فرورفته به بهترین نحو ارائه دهد و تبدیل به یک کاراکترواقعی و باورکردنی بشود.» آقایان طراحی لباس را بخشی از روایتگری سینما می خواند:«تماشاگر از طریق این لباس ها موضوع وداستان فیلم را بهتر درک می کند.»
از آنجایی که آکادمی علوم و هنرهای متحرک هرگز تا آن زمان جایزه ای برای طراحی لباس فیلم تعیین نکرده بود، گروهی از طراحان لباس در هالیوود در سال 1967 جلسه‌ای با حضور اعضای آکادمی تشکیل دادند  تا به این موضوع رسیدگی شود.«آقایان» در پاسخ به یکی از اعضای آکادمی که گفته بود «شما که کارمهمی انجام نمی دهید، به فروشگاه می روید، خرید می کنید و لباسی که خریده اید را تن بازیگر می کنید» گفته بود:«به هیچوجه چنین چیزی نیست. شما هرگز نمی توانید  لباس ملکه قرمز داستان «آلیس در سرزمین آینه ها» را از یک مغازه معمولی خریداری کنید.» «گورگن ری آقایان» متولد جولای 1928 در تهران در یک خانواده مرفه ارمنی به دنیا آمد. او پدر خود را در سنین کودکی از دست داد. در نوجوانی به خاطر عشق و علاقه خاصی که به فیلم ها و ستارگان هالیوود داشت از مادرش «یاسمین» خواست که برای تحصیل در رشته طراحی بجای پاریس  او را به کالیفرنیا بفرستد. مادر با این کار موافقت کرد و خود او نیز در اوائل دهه هفتاد میلادی راهی لس آنجلس شد و به او پیوست. «ری آقایان» علاوه برلباس ستارگان و خوانندگان معروف هالیوود در سال 1984  لباس های ورزشکاران المپیک تابستانی لس آنجلس در مراسم رژه گشایش را طراحی کرد و اغلب لباس های اهدا کنندگان جوایز اسکار از اواخر دهه شصت میلادی تا سال 2001  از آثار طراحی او بوده است. «باب مکی» درمورد دوست و همکار خود می گوید:«چیزی که من از ری آموختم این بود که طراحی باید برای زیباترجلوه کردن هنرمندان باشد ..این لباس ها باید آن ها را به زیباترین شکل نشان بدهند و تماشاگر را از تماشای آن ها پیش از آنکه زبان بگشایند و حرفی بزنند به هیجان بیاورد.»

لیلا حاتمی جای آنجلینا جولی را گرفت


 لیلا حاتمی که پیش از این در فیلم‌های سینمایی «چهل سالگی» و «ایستگاه متروک» ساخته علیرضا رئیسیان ایفای نقش کرده بود، در تازه‌ترین ساخته این کارگردان با عنوان «لطفا بدون گناه» هم بازی خواهد کرد.
به گزارش توریست و به نقل از سایت ایران، این در حالی است که هفته گذشته اعلام شده بود آنجلینا جولی نقش اول فیلم تازه رئیسیان را بازی خواهد کرد، اما فشارهای وارده به تیم تولید «لطفا بدون گناه» باعث شد آن‌ها قید حضور آنجلینا را زده و به جای وی حاتمی را به عنوان بازیگر نقش اول خود برگزینند. جالب اینکه رئیسیان هفته گذشته در گفت‌وگو با یکی از شبکه‌های رادیویی اعلان کرده بود جولی حتما برای بازی در فیلم وی به تهران می‌آید. فیلمنامه «لطفا بدون گناه» را که فضای شهری دارد مصطفی رستگاری به نگارش درآورده که در فیلم «چهل سالگی» نیز با رئیسیان همکاری داشته است.