مخالفت‌ها جدی‌تر شد؛ ۴ میلیارد می‌خواهد، شاید نیاید!

عده‌ای از علی کریمی هم به عنوان مخالف جدی دنیزلی در پرسپولیس نام می‌برند. هر چند که کاپیتان پرسپولیس هنوز نسبت به شایعه آمدن دنیزلی به پرسپولیس واکنش رسمی از خود نشان نداده است.

 آیا مصطفی دنیزلی جانشین حمید استیلی می‌شود؟ این پرسشی است که در پایان بازی داماش و پرسپولیس می‌توان راحت‌تر به آن پاسخ گفت.
به گزارش توریست و به نقل از خبرگزاری قانون، حمید استیلی روزهای خوبی را در پرسپولیس پشت سر نمی‌گذارد. البته اگر تیم او در هفته دوازدهم و در بازی برابر داماش به پیروزی برسد بعید به نظر می‌رسد که مدیران این باشگاه دست از حمایت این مربی بردارند اما اگر نتایج ضعیفی که در هفته‌های گذشته به دست آمد باز هم تکرار شود شاید استیلی از سمت سرمربیگری پرسپولیس برکنار شود. این در حالی است که باشگاه پرسپولیس در چند مرحله با مصطفی دنیزلی مذاکراتی داشته است. آنها ابتدا سعی داشتند به طور مستقل با دنیزلی وارد مذاکره شوند اما این مربی ترکیه‌ای ضمن تماس با شهراد ناظمی، نظر او را نیز درباره پرسپولیس جویا شد به این ترتیب مدیران باشگاه پرسپولیس متوجه شدند که باید از طریق ناظمی با دنیزلی مذاکرات خود را ادامه دهند.
هفته گذشته جمشید زارع، عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس به ترکیه سفر کرد تا با دنیزلی مذاکره را از سر بگیرد اما پیشنهاد این مربی ترکیه‌ای به نماینده باشگاه پرسپولیس شوکه کننده بود؛ 4میلیون دلار تا پایان لیگ یازدهم!
پیشنهاد دنیزلی برای سرخ‌ها گران تمام می‌شود؛ این نخستین واکنش مدیران باشگاه پرسپولیس پس از شنیدن حرف‌های جمشید زارع بود. اما مذاکره با این مربی ترکیه‌ای متوقف نشد. مدیران باشگاه پرسپولیس سعی دارند دنیزلی را با پیشنهاد 2 میلیون دلاری راضی کنند که به تهران بیاید و هدایت پرسپولیس را بر عهده بگیرد. این در حالی است که دنیزلی هنوز به مدیران این باشگاه پاسخ مثبتی نداده است.
یک منبع آگاه درباره روند مذاکره باشگاه پرسپولیس با دنیزلی می‌گوید: «دنیزلی به پرسپولیس نمی‌آید چون مبلغ بالایی را طلب کرده و به همین دلیل نه تنها باشگاه پرسپولیس بلکه مقامات بلند پایه وزارت ورزش نیز اجازه عقد قرارداد سنگین با این مربی را صادر نخواهند کرد
شاید یکی از اصلی‌ترین دلایل مخالفت مدیران بلند پایه ورزش با دنیزلی به موضوع ناکامی این مربی در کسب جام قهرمانی در فوتبال ایران است؛ آنجا که نه برای پاس و نه برای پرسپولیس با وجودی که تیمش فوتبال را زیبا به نمایش می‌گذاشت، نتوانست جامی کسب کند.
گفته می‌شود دنیزلی این هفته به تهران می‌آید تا مذاکراتش با باشگاه پرسپولیس را به صورت حضوری ادامه دهد اما با توجه به مخالف‌خوانی‌هایی که صورت گرفته بعید به نظر می‌رسد که آقا مصطفی بتواند به پرسپولیس بپیوندد. این احتمال وقتی جدی‌تر می‌شود که از علی پروین به عنوان جدی‌ترین مخالف دنیزلی نام برده می‌شود. او اخیرا به کریم باقری پیشنهاد داده تا به کادر فنی پرسپولیس بپیوندد. با این حساب به نظر می‌رسد در درون پرسپولیس خواسته یا ناخواسته ائتلافی علیه دنیزلی شکل گرفته است.
در همین حال عده‌ای از علی کریمی هم به عنوان مخالف جدی دنیزلی در پرسپولیس نام می‌برند. هر چند که کاپیتان پرسپولیس هنوز نسبت به شایعه آمدن دنیزلی به پرسپولیس واکنش رسمی از خود نشان نداده است.


در این مورد بیشتر بخوانید

گران‌ترین ساعت جهان


 گرانترین ساعت جهان، 25 میلیون دلار می‌ارزد

به گزارش توریست و به نقل از کتاب رکودهای گینس، این ساعت با سه الماس به شکل قلب تزیین شده است.یک الماس صورتی ۱۵ قیراتی،یک الماس آبی ۱۲ قیراتی و یک الماس سپید ۱۱ قیراتی و استفاده ۱۶۳ قیرات الماس سپید و زرد برای دیگر جاهای آن که به شکل گل می‌باشند.
یک ساعت استثنایی و در نوع خود بهترین که با ۲۰۱ قیرات الماس ساختند.ساعت الماس نشان دارای مکانیزمی فنری میباشد که با فشار دادن آن سه الماس به شکل قلب را تا اندازه ای که بتوان ساعت را خواند بالا می آورد. این ساعت ساخت کمپانی سویسیChopard  می‌باشد و بدون شک تا سال ها گران ترین ساعت جهان باقی خواهد ماند.

گران‌ترین خانه دنیا

گران‌ترین خانه جهان به‌ دلیل این‌که‌ صاحب میلیاردرش معتقد است بدشانسی می‌آورد، خالی رها شده است.

به گزارش توریست و به نقل از میل‌آنلاین، گران‌ترین خانه جهان در شهر بمبی به نام "آنتیلیا" بدون استفاده رها شده است چرا که به صاحب میلیاردر هندی آن گفته شده که نقل مکان به آن برایشان بدشانسی می‌آورد.
این خانه 27 طبقه که برای "موکش آمبانی"، ثروتمندترین مرد هند ساخته شده شش طبقه پارکینگ، مجموعه باغ‌های معلق و .... دارد.
خانواده آمبانی (شامل همسر و دو دختر وی) نگران هستند که این خانه که منطبق بر اصول معماری باستانی هند ساخته نشده است برای آن‌ها بدشانسی بیاورد.
بر طبق سنت باستان هند (vastu shastra) بسیار مهم است که خانه رو به طلوع خورشید باشد اما گفته شده که آنتلیا در قسمت شرقی خود به اندازه کافی پنجره‌ ندارد.
این در حالی است که هزینه ساخت این منزل مسکونی اشرافی یک میلیارد دلار برآورد شده است.



دیدار نجیب با نخست وزیر استرالیا


'نجيب تون رزاق' و 'جوليا گيلارد' نخست وزيران مالزي و استراليا روز پنجشنبه در شهر پرث استراليا با يكديگر ديدار كرده و راه هاي گسترش روابط دو كشور را بررسي كردند.

به گزارش توریست و به نقل از خبرگزاري رسمي مالزي برناما، نخست وزير مالزي كه براي شركت در نشست سران كشورهاي مشترك المنافع به استراليا سفر كرده است، در پايان اين ديدار گفت: استراليا براي اجرايي كردن مبادله پناهجويان با مالزي آمادگي دارد.
نخست وزير مالزي در ادامه تصريح كرد: دولت استراليا براي اجرايي كردن توافقنامه مبادله پناهجويان با مالزي نياز به راي پارلمان اين كشور دارد.
بر اساس موافقتنامه مبادله پناهجويان كه در 25 جولاي سال جاري ميلادي ميان دو كشور به امضاء رسيده است، استراليا 800 پناهجور را به مالزي بر مي گرداند و در مقابل نيز مالزي 4000 پناهجو را به استراليا حواهد فرستاد.
اين گزارش حاكي است، استراليا اجراي اين موافقتنامه را به دنبال راي دادگاه عالي استراليا مبني بر غير قانوني بودن مبادله پناهندگان با مالزي متوقف كرده است.

به زودی: امریکا در ایران سفارت تاسیس می‌کند


دولت امریکا درصدد است تا پایان امسال، یک سفارتخانه مجازی در تهران افتتاح کند

به گزارش توریست و به نقل از صدای امریکا، وی که در یکی از برنامه‌های شبکه «بی.بی.سی» شرکت کرده بود، در پاسخ به پرسشی درباره احتیاج مردم ایران به کمک امریکا گفت: ما از خارج از ایران سعی می کنیم پشتیبانی خود را از مردم نشان دهیم و این را که به خواستها و آرمانها ی آنها احترام می گذاریم. و از راه تلاش برای از میان بردن پرده الکترونیکی که حکومت ایران ایجاد کرده می خواهیم به آنها کمک کنیم و همینطور از راه تبادل د انشجو. من چند ماه پیش اعلام کردم که ما تسهیلاتی برای صدور روادید در نظر گرفته ایم. ما در حال راه اندازی سفارتخانه ای مجازی در تهران هستیم که تارنمایی دارد که مردم می توانند به آن مراجعه کنند و اطلاعات بگیرند. ما همچنین اطلاعاتی بیشتر دراختیار دانشجویان قرار می دهیم. بنابراین هدف من از صحبت امروزم با شما این است که با روشنی کامل به مردم ایران و به ویژه به جمعیت بزرگ جوانان آن کشور بگویم که ما با شما سردعوا نداریم. ما می خواهیم از آرمانهای شما حمایت کنیم . برای ما سبب خرسندی بسیار خواهد بود اگر همین فردا رژیم تهران تصمیم به تغییر رویه بگیرد و از خود بپرسد چرا این همه استعداد و توانایی را که آینده آن کشور است سرکوب می کند . بنابراین ما در پی کمک به مردم ایران هستیم متناسب با آنچه از ما خواسته می شود

پرونده‌های عجیب متجاوزان جنسی در ایران


ترفندهای متجاوزان جنسی را بشناسید

بررسی‌ها نشان می دهد که در ۶۵ درصد موارد، متجاوزان اقدام به ربودن قربانیان کرده‌اند. ۲۰ درصد متجاوزان هم در پوشش راننده تاکسی و مسافرکش و ۱۵ درصد در پوشش انواع مامور (کارشناس شهرداری، مامور اداره گاز، مامور نیروی انتظامی و...) اقدام به ربودن قربانی کرده‌اند.
تجاوز 11 کارگر افغانی به یک کودک کار که منجر به مرگ او شد یکی از دردناک‌ترین خبرهای این روزهای صفحات حوادث بوده است. خبر تجاوز اما در چند ماه گذشته در رسانه‌ها زیاد دیده و خوانده شده، به گونه‌ای که نگاهی به خبر‌های چند ماه گذشته حاکی از آن است که هر ماه حداقل 10 مورد تجاوز رسانه‌ای شده است. خبرنگار قانون 40 مورد از مهم‌ترین موارد رسانه‌ای شده تجاوز را بررسی کرده که نتیجه آن حقایق تامل‌برانگیز و البته آزاردهنده‌ای را در بر دارد.

به گزارش خبرنگار قانون، بررسی 40 مورد تجاوز رسانه‌ای شده از آبان 89 تا مهر 90 یعنی تقریباً یکسال گذشته، حاوی نکات قابل توجهی است.
در 6 مورد(15 درصد) از 40 مورد بررسی‌شده، متجاوز از قربانی شناخت قبلی داشته و در 34 مورد یعنی در 75 درصد متجاوز از قربانی هیچ‌گونه شناخت و آشنایی نداشته است.

17
مورد یعنی تقریباً 43 درصد تجاوزها گروهی و 23 مورد یعنی حدود 57 درصد تجاوزها فردی بوده است.
بررسی‌ها نشان می دهد که 26مورد یعنی 65 درصد متجاوزان اقدام به ربودن قربانیان کرده‌اند. در  20 درصد موارد، متجاوزان در پوشش راننده تاکسی و مسافرکش و در 6 مورد یعنی 15 درصد در پوشش انواع مامور (کارشناس شهرداری، مامور اداره گاز، مامور نیروی انتظامی و...) اقدام به ربودن قربانی و تجاوز کرده‌اند.
توزیع جغرافیایی 40 مورد تجاوز رسانه‌ای شده نشان می‌دهد که 60 درصد تجاوزها یعنی 24 مورد در مرکز کشور، 5/12 (دوازده‌ونیم) درصد در شمال کشور، 5/12 درصد در غرب کشور، 5/7 (هفت‌ونیم) درصد در شرق و 5/7 (هفت‌ونیم) درصد در جنوب واقع شده است.
به گزارش  قانون از 24 مورد تجاوز در مرکز کشور، 15 مورد تجاوز در استان تهران اتفاق افتاده است و این یعنی 37 درصد ازکل موارد تجاوز رسانه‌ای شده متعلق به استان تهران بوده است. این آمار هم نشان از بالا بودن وقوع این جرم در تهران و هم پوشش رسانه‌ای بیشتر آن در استان تهران می‌باشد. طبق آمارهای کشوری هم تهران، جرم‌خیزترین ناحیه به لحاظ تجاوز جنسی است.
عجیب ترین مورد تجاوز گروهی، مربوط به تجاوز بیش از 13مرد (خبر اولیه حکایت از تجاوز 50 مرد داشت، اما بعد از تکذیب‌ها و تاییدهای مکرر خبر تحت تعقیب بودن 20 مرد و در نهایت دستگیری 13 مرد توسط مسئولان قضایی تایید شد.) به یک زن در کاشمر خراسان و شنیع‌ترین مورد تجاوز گروهی،  14 نفر به چند زن و دختر در مقابل دیدگان خانواده‌های قربانیان در خمینی شهر بوده است.
شنیع‌ترین تجاوز فردی هم مربوط به تجاوز پدری به نوزاد دختر سه ماهه‌اش در تاکستان است.

چیزی تا سال 2012 و پایان جهان نمانده


قوی‌ترین طوفان خورشیدی سال‌های اخیر به زمین برخورد کرد
طوفان مغناطیسی خورشیدی قدرتمندی به زمین برخورد کرد و میدان مغناطیسی زمین را چنان فشرده کرد که بین ساعت‌های 19:06 تا 19:11 به وقت جهانی، بادهای خورشیدی از مدار زمین‌ثابت عبور کردند.





به گزارش توریست آنلاین و به نقل از spaceweather.، مدار زمین‌ثابت که حدود 36هزار کیلومتر از سطح زمین فاصله دارد، جایی است که سرعت گردش ماهواره‌ها به‌دور زمین با دوره گردش وضعی زمین برابر است و درنتیجه ماهواره‌های این مدار از دید ناظران زمینی در آسمان ثابت به‌نظر می‌رسند. به همین دلیل ماهواره‌های مخابراتی را در این مدار مستقر می‌کنند تا آنتن‌های مخابراتی و تلویزیونی بتوانند ارتباطات را به راحتی برقرار کنند ونیازی به تعقیب ماهواره‌ها در مدارهای پایین‌تر نداشته باشند. 
به گزارش آزمایشگاه آب‌وهوای فضایی گدارد ناسا، فشرده شدن میدان مغناطیسی زمین در برخورد با طوفان خورشیدی شب گذشته که حوالی ساعت 18:00 دوشنبه 24 اکتبر 2011 به وقت جهانی اتفاق افتاد، به‌قدری شدید بود که بین ساعت 19:06 تا 19:11 به وقت جهانی (22:36 تا 22:41 شامگاه دوشنبه 2 آبان 1390 به وقت ایران)، بادهای خورشیدی از مدار ماهواره‌های زمین‌ثابت عبور کردند و برخی از ماهواره‌ها در معرض ذرات خطرناک پلاسمای باد خورشیدی قرار گرفته‌اند. هنوز خبری از آسیب‌های احتمالی به ماهواره‌ها مخابره نشده است. 
این طوفان هم‌چنین باعث پدیدآمدن شفق‌های قطبی قدرتمندی در نیم‌کره شمالی زمین شد، به‌طوری که در آمریکای شمالی شفق‌های قطبی از مرزهای کانادا عبور کردند و ساکنان مناطق شمالی و مرکزی ایالات متحده نیز توانستند بخشی از این نمایش زیبا را مشاهده کنند. 
اما زیباترین تصاویر ثبت‌شده از شفق‌های قطبی شب گذشته را ساکنان شمال اسکاندیناوی ثبت کرده‌اند. رنگ سبز و سرخی که در شفق قطبی دیده می‌شود، مربوط به تابش اتم‌های اکسیژن و نیتروژن (به‌ترتیب رنگ) است. ذرات پرانرژی باد خورشیدی وقتی به نزدیکی جو زمین می‌رسند، به مولکول‌های هوا برخورد می‌کنند و با انتقال انرژی، آن‌ها را تحریک می‌کنند که درنهایت منجر به تابش این رنگ‌های خاص می‌شود.

آمپولی که قهرمان آسیا را راننده آژانس کرد


عضو تیم ملی جودو ایران که روزگاری نه چندان دور برای کشورمان افتخار آفرینی کرد و عنوان قهرمانی آسیا را هم به خود اختصاص داد به خاطر حمله افراد ناشناس و آمپولی که به وی تزریق کردند سه سال در بیمارستان روانی بستری بود و حالا در آژانس کار می‌کند!
به گزارش توریست آنلاین و به نقل از خبرنگار مهر، کاظم ساریخانی عضو پیشین تیم ملی جودو که در مسابقات 2000 قهرمانی آسیا با فن معروف "گهواره" همه رقبا را یکی پس از دیگری ضربه فنی کرد و مدال طلا را به عنوان اعجوبه ایرانی به گردن آویخت این روزها با بیماری دست و پنجه نرم می کند و کسی هم سراغی از او نمی گیرد جودوکاری که 5 مدال آسیایی را در کارنامه دارد و در المپیک سیدنی تا نزدیکی کسب مدال پیش رفت و پنجم شد برای امرار معاش زندگی خود به شهرستان یزد سفر کرده و در آژانس کار می کند.
ساریخانی که حالا با ورزش فاصله گرفته و با سختی ها و مشقت های فراوان امرار معاش می کند، در توضیح اتفاقاتی که برای او افتاده است به خبرنگار مهر گفت: سال 86 از سوی فدراسیون برای هدایت تیم ملی عربستان انتخاب شده و راهی این کشور شدم. کار خود را آغاز کرده و بعد از گذشت 25 روز اتفاقی افتاد که مسیر زندگی مرا تغییر داد.
وی افزود: در محل اقامت خود مشغول استراحت بودم که ناگهان عده ای ناشناس وارد منزلم شدند و پس از زد و خورد به من آمپولی تزریق کردند که دیگر چیزی متوجه نشدم.
این عضو پیشین تیم ملی در بخش دیگری از سخنان خود به خبرنگار مهر گفت: بعد از این اتفاق دیگر چیزی متوجه نشدم و زمانی که چشم خود را باز کردم در بیمارستان روانی تهران بودم که تمامی اعضای خانواده کنارم بودند. سه سال تمام بستری بودم و همان زمان خانواده ام قصد طرح موضوع و شکایت داشتند که مسئولان فدراسیون مانع شدند و اعلام کردند که زندگی مرا تامین می کنند.
ساریخانی با اشاره به فراموشی موضوع از سوی مسئولان فدراسیون اظهار داشت: الان کسی ساریخانی را نمی شناسد. درخشان و امینی من را برای مربیگری به عربستان اعزام کردند و اجازه ندادند تا موضوع را از طریق قانونی پیگیری کنم. حالا چه کسی حق و حقوق من را می دهد معلوم نیست؟
قهرمان پیشین جودو آسیا در پاسخ به این پرسش که آیا مشکل خود را با مسئولان فدراسیون درمیان گذاشته یا خیر گفت: سه سال در بستر بیماری بودم کسی از من سراغی نگرفت. دریغ از کوچکترین کمک. به دلیل مشکلات زندگی در تهران به یزد رفتم و در آژانس رانندگی می کنم تا خرج زندگی خانواده ام را تامین کنم. در شرایطی روزانه بیش از 10 ساعت کار می کنم که دکتر اعلام کرده تا آخر عمر نمی توانم کار کنم و در روز چند قرص و آمپول مصرف می کنم تا بتوانم کار روزانه خود را انجام دهم.
ساریخانی در پایان گفت: از مسئولان وزارت ورزش می خواهم به اوضاع من رسیدگی کنند. تمام مدارک این جریانات را دارم . در صورت رسدگی نشدن به اوضاع طرح شکایت کرده و از طریق قانونی حق و حقوق خود را می گیرم.

توهین‌های سلحشور همچنان ادامه دارد


فرج الله سلحشور که نامش با سریال یوسف پیامبر گره خورده، چند روز پس از توهین قبلی خود به بازیگران زن سینما، بار دیگر با جسارت و بی‌ادبی به سینماگران پرداخت و این بار به بهانه جشنواره فیلم رویش، سینما را لجنزار و سینماگران را ریزه‌خوار دستورالعمل‌های صهیونیستی نامید.

به گزارش توریست و به نقل از شیعه آنلاین، وی با بیان اینکه دبیران جشنواره فیلم رویش در شهر مشهد، که توسط حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود، سینمای دینی را قبول ندارند، افزود: «وقتی در یک مملکت حرف سینمای اسلامی می‌ زنند، در حالی که برای اسلامی شدن آن کاری نکردند معلوم است تصمیمشان غلط است.»

سلحشور همچنین گفته است: “در یک حوض لجن، نمی‌توان دنبال سیب، گلابی و انار تمیز گشت و این یک حماقت است، در یک لجنزاری به نام سینما که ریزه خوره دستورالعمل‌های صهیونیستی است نمی‌توان حرف اسلام را زد. در این سینما که در دستان صهیونیست‌ها است نمی‌شود حرف اسلامی زد و مثل آن است که به یک دزد بگویی چرا مال حرام می‌خوری؟ به سینمایی که ماهیت صهیونیستی دارد نمی‌توان نام اسلامی داد.”

وی پیش از این هم توهین‌های سخیفی را متوجه سینماگران کرده بود، توهین‌هایی که طیفی از واکنش‌ها، از عزت‌الله انتظامی تا جمشید مشایخی، را در پی داشت. پنج زن بازیگر سینما هم خطاب به سلحشور نوشته بودند: «ای کاش لطف کنید سینمایی را که خجالت می‌کشیم بگوییم شما را یاد کجا می‌اندازد به حال خود رها کنید، شاید که رستگار شوید و آرامش و صلح و محبت به وجدان نگران‌تان بازگردد.»

همچنین در بهمن ماه گذشته فرج الله سلحشور سخنان مسعود کیمیایی در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر درباره جعفر پناهی را "دفاع از یک خائن" دانست و گفت که "
۹۰ درصد فیلم های مسعود کیمیایی در سطح آبگوشتی است.»
وی در مورد کیمیایی گفت: اگر بیاییم آثار کیمیایی را بررسی کنیم هیچ خبری از اخلاق، تفکر و فرهنگ اسلامی و ایرانی را در کارهای کیمیایی نمی‌یابیم و بیشتر آثارش ترویج‌گر لات و لات‌بازی و چاقو کشی است."

در این اظهارات او مدعی شده بود جعفر پناهی خانه خود را در اختیار دشمنان انقلاب گذاشته بود و هیچ یک از آثارش در دفاع از این مرز و بوم نبود و بیشتر برای جلب جشنواره‌های خارجی فیلم می‌ساخت. 

نکاتی درمورد معافیت مشمولان خارج از کشور


در بحث معافیت کفالت، صرفا یگانه فرزند ذکور، برادر و یا نوه بالای 18 سال سالم پدر، مادر، خواهر، برادر، پدربزرگ و مادربزرگ در صورت نداشتن غیبت می تواند تقاضای معافیت کفالت کند.
به گزارش توریست آنلاین و به نقل از مهر، معاون مشمولان و امور معافیت های سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت : مشمولان مقیم خارج از کشوربرای درخواست معافیت کفالت می توانند از طریق نمایندگی ایران در کشور محل اقامت خود اقدام کنند.

سرهنگ محمدرضا اکبرحلوایی گفت: در بحث معافیت کفالت، صرفا یگانه فرزند ذکور، برادر و یا نوه بالای 18 سال سالم پدر، مادر، خواهر، برادر، پدربزرگ و مادربزرگ در صورت نداشتن غیبت می تواند تقاضای معافیت کفالت کند.

وی در توضیح رسیدگی به معافیت کفالت مشمولین ایرانی مقیم خارج از کشور گفت: در مواردی که مشمول و یا بستگان وی مقیم خارج از کشور باشند برای درخواست این نوع معافیت می توانند به نمایندگی ایران در کشور محل اقامت مراجعه و نسبت به تکمیل برگ درخواست معافیت کفالت ویژه مشمولین ایرانی مقیم خارج از کشور اقدام کنند.

حلوایی در ادامه افزود: برگ درخواست معافیت کفالت ویژه مشمولین ایرانی مقیم خارج از کشور به همراه مدارک مورد نیاز از قبیل تصویر شناسنامه، گذرنامه، گواهی فوت در صورت فوت پدر یا پدربزرگ، طلاق نامه در صورت طلاق والدین و وکالتنامه مشمول در صورت نیاز به وکیل، می بایست توسط نمایندگی های ایران در کشور محل اقامت تایید و سپس مدارک برای وزارت امور خارجه ارسال شود.

وی تصریح کرد مدارک ارسالی پس از تایید وزارت امور خارجه از طریق مشمول، بستگان مورد نظر، وکیل تعیین شده و یا توسط وزارت امور خارجه به سازمان وظیفه عمومی ناجا تحویل می شود.

او افزود: سپس مدارک یادشده توسط کارشناسان سازمان وظیفه عمومی ناجا بررسی و در صورت واجد شرایط بودن برای معافیت کفالت پرونده به وظیفه عمومی استان محل سکونت مشمول ارجاع تا در آنجا مورد بررسی قرار گیرد.

معاون مشمولان و امور معافیت های سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: در مواردی که مشمول و بستگان وی که سبب معافیت کفالت او می شوند هر دو مقیم خارج از کشور باشند به منظور اقدام جهت معافیت کفالت مشمول به همراه مکفول و سه تن از بستگان به عنوان شاهد به نمایندگی ایران در کشور محل اقامت خود مراجعه کرده و فرم مخصوص معافیت کفالت ویژه مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور را تکمیل و پس از تایید مدارک توسط نمایندگی مربوطه به وزارت امور خارجه ارسال می شود و در ادامه وکیل تعیین شده برای سایر اقدامات به سازمان وظیفه عمومی ناجا مراجعه خواهد کرد و رسیدگی به پرونده این دسته از مشمولان در مرکز وظیفه عمومی تهران بزرگ صورت می گیرد.

در کمال ناباوری، استیلی ماندنی شد


"محمد رویانیان" درباره آخرین وضعیت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: جلسه ای با اعضای کمیته فنی داشتیم. وضعیت را مرور و پیرامون نقاط ضعف و سایر مسائل صحبت کردیم
وی افزود: فعلاً تصمیمی برای برکناری حمید استیلی نداریم. هنوز به نتیجه ای برای انجام این کار نرسیده ایم و اصلاً نباید به این موضوع فکر کنیم. پرپسولیس در جایی است که یک باخت می تواند تاثیرگذار باشد
مدیرعامل پرسپولیس اظهار داشت: تیم به آرامش نیاز دارد. احساسات هواداران می تواند برای ما انرژی بخش باشد و زحمات باشگاه، کادر فنی و بازیکنان را کامل کند. در این برهه نیز نمی خواهم تصمیمی بگیرم که خودم را از چالش جدا کنم و این به نفع پرسپولیس نیست.