زمین خاموش خواهد شد


ناسا در سایت رسمی خود اعلام کرده در 23 دسامبر 2012 زمین به مدت سه روز خاموش خواهد شد.



به گزارش توریست مالزی و به نقل از سایت ناسا، در روز 23 دسامبر 2012 تراز جهانی صورت گرفته و زمین به مدت سه روز در 23، 24 و 25 دسامبر در خاموشی فرو خواهد رفت.
به دور از آلودگی‌های نوری شهرها، مسیر درخشانی به نام کهکشان راه‌شیری در آسمان شب قابل مشاهده است. این مسیر طاقی مانندِ درخشان، از نور میلیون‌ها ستاره‌ای شکل گرفته که انسان قادر نیست هریک از آن‌ها را به تنهایی مشاهده کند زیرا این ستاره‌ها بر روی صفحه میانی کهکشان منطبق شده‌اند. از دیگر پدیده‌هایی که مرکز کهکشان را اشغال کرده، ابرهای قطور گازی هستند که چشم انسان قادر به دیدن آنها نیست و تنها به شکل توده‌هایی تاریک که نور کهکشان را مسدود می‌سازند،‌ قابل مشاهده‌ هستند.
بزرگترین توده این ابرها از صورت فلکی ماکیان تا صورت فلکی قوس گسترده شده و معمولا با نام شکاف بزرگ(Great Rift) یا شکاف تاریک(Dark Rift) شناخته می‌شود. از دیگر عناصر قابل توجه و نادیده کهکشان راه شیری در صورت فلکی قوس قرار داشته و سیاه‌چاله مرکزی کهکشان است. مرکز کهکشان در فاصله 28 هزار سال نوری از زمین قرار داشته و میزبان سیاه‌چاله‌ای است که جرم آن چهارمیلیون برابر خورشید است.
هم‌ترازی زمین در سال 2012، این دو پدیده نجومی را با موقعیت خورشید در مرکز کهکشانی در تاریخ 21 دسامبر 2012، همزمان با انقلاب زمستانی در نیم‌کره شمالی، به یکدیگر ربط داده و پدیده‌ای جدید به نام هم ترازی جهانی خلق کرده است. البته بسیاری اعتقاد دارند این پدیده در علم نجوم و ستاره‌شناسی هیچ مفهومی ندارد.
همزمان با حرکت زمین به دور خورشید،‌ خورشید نیز نسبت به ستاره‌های پس‌زمینه در حرکت است و از این رو است که صورت‌های فلکی قابل مشاهده به آرامی و متناسب با تغییر فصول، تغییر می‌کنند. در 21 دسامبر 2012،‌ خورشید در موقعیت 6.6 درجه شمال مرکز کهکشانی قرار خواهد گرفت،‌ این فاصله‌ای‌است که به نظر می‌آید به اندازه ابعاد 13 ماه کامل باشد. بر این اساس گفته می‌شود این رویداد نجومی و ورود خورشید به درون شکاف تاریک، تاریکی سه روزه زمین را رقم خواهد زد.
حال باید دید خاموشی سه روزه زمین تخیلی محض است یا به نوعی پیش‌گویی یک فاجعه به شمار رفته و این تصور را به وجود می‌آورد که خورشید و زمین با سیاه‌چاله‌ای که در مرکز کهکشان قرار گرفته هم‌تراز شده و به همین خاطر کشش گرانشی سهمگینی بر روی زمین وارد خواهد آمد و در نهایت زمین نابود خواهد شد!
البته ناسا بارها در گزارش خود آورده این تاریکی کوچک ترین خطری برای موجودات روی زمین ندارد.