فتوای آیت‌الله مکارم شیرازی در مورد استفاده از فیس‌بوک


استفتاء جدیدی در سایت آیت‌الله مکارم شیرازی منتشر شده است که حکم این مرجع تقلید در مورد استفاده، بازدید و همچنین عضویت در شبکه‌های مجازی مثل فیس بوک را بیان می‌کند.

 به گزارش توریست آنلاین و به نقل از خبرنگار قانون، آیت‌الله مکارم شیرازی در پاسخ به سوال یکی از مقلدین خود درباره استفاده، بازدید و همچنین عضویت در شبکه‌های مجازی مثل فیس بوک اعلام کرده است که «چنانچه این موارد برخلاف قوانین و مقررات باشد و مفسده داشته باشد جایز نیست.»
عضویت در شبکه‌های اجتماعی در جمهوری اسلامی ایران جرم نیست اما برخی با استناد به یکی از بندهای فهرست عناوین مجرمانه  ادعا می‌کنند که استفاده از فیلترشکن برای دسترسی به این شبکه‌ها جرم است.
البته جرم بودن استفاده از فیلترشکن خود محل سوال است و نظر مخالفی هم در مورد آن وجود دارد که بیان می‌کند در فهرست عناوین مجرمانه انتشار فیلترشکن‌ها و آموزش روش‌های عبور از سامانه‌های فیلترینگ جرم است و نه استفاده از فیلترشکن.
پیش از این، استفتائی از رهبر معظم انقلاب اسلامی هم در مورد فعالیت در فیس‌بوک منتشر شده بود که ایشان در پاسخ آن فرموده ‌بودند: «به‌طور کلی اگر مستلزم مفسده (مانند ترویج فساد، نشر اکاذیب و مطالب باطل) بوده و یا خوف ارتکاب گناه باشد و یا موجب تقویت دشمنان اسلام و مسلمین شود، جایز نیست والا مانعى ندارد.»

بیشتر بخوانید:

هفت علامت برای افسرده بودن



افراد گاهی علایمی در رفتار افراد حاصل می شود که می تواند نشان دهنده خیلی چیزها باشد.


اگر یکی از این علائم در شخص، وجود داشته باشد، احتمال دارد که دچار افسردگی شده باشد:

1-  خوابی یا خواب‌زدگی:
توضیح علمی این موضوع این است که کم‌خوابی و بروز مشکلات در خواب رفتن، و یا خواب ماندن در طول شب و اینکه شما بجای خوابیدن، استراحت موقت کنید، نشانه‌ی افسردگی است که باعث می‌شود شما نتوانید بخوابید، زیرا نگرانی و دلواپسی، شما را در طول شب بیدار نگه می‌دارد و یا اینکه شما برای دوری از واقعیت، بیش از حد می‌خوابید.

2-  عدم توجه و تمرکز کافی: 
فرض کنید در جلسه‌ای هستید و به مدت نیم‌ ساعت است که به میز موجود در کنفرانس نگاه می‌کنید و این تنها چیزی است که به آن توجه دارید، نه بیشتر. ضمن آنکه شما نمی‌توانید خوب تمرکز کنید و یا خوب پاسخ بدهید و این باعث ناراحتی زیاد می‌شود که این امر نشان‌دهنده افسردگی فرد می‌باشد.

3- رفتارهای عجولانه: 
به طور مثال شما فراموش می‌کنید که گزارشی را که باید آماده می‌کردید، آماده کنید و نمی‌دانید چگونه این مطلب را فراموش کردید! و یا اینکه اخیرا مشکلاتی با حافظه‌ی خود پیدا کرده‌اید. اینها همه نشانه‌های افسردگی می‌باشد که منجر به بی‌دقتی فرد می‌شود.

4- متنفر بودن از خود: 
شما ممکن است که تا بحال خودشیفته نبوده‌اید، ولی حالا شما از خودتان متنفر شده‌اید. آینه شما را به یاد چیزهائی می‌اندازد که از آنها بی‌بهره‌اید. کم‌کم شما از نحوه‌ی صحبت کردن خود، راه رفتن، خوردن، نشستن و چیزهای فراوانی متنفر می‌شوید و شما به این فکر می‌کنید که چرا خدا شما را به این شکل آفریده است.

5- دوست نداشتن کارهای روزمره: 
یکی دیگر از نشانه‌های افسردگی این است که به نظر شما، کارهای روزمره، جالب نمی‌باشند و شما به این فکر می‌کنید که چرا شما باید هر روز آنها را انجام دهید.

6- درد و رنج: 
لطمه‌‌ی روحی شما آنقدر قوی است که حتی می‌تواند بر روی سلامت جسمی شما تاثیر بگذارد. ناگهان شما در تمام بدن‌تان احساس درد می‌کنید و بدون در نظر گرفتن آزمایش‌های پرهزینه، در هیچ جای بدن شما نشانه‌ای از بیماری جسمی یافت نمی‌شود و این شما را بیشتر ناراحت می‌کند.

7- حساس ناتوانی و ناامیدی: 
شما احساس می‌کنید که در هر شرایطی که در آن قرار دارید، هیچ کس به کمک شما نمی‌آید و شما هیچ امیدی به این ندارید که کسی به شما کمک کند. این نشانه‌ی افسردگی است که شما فکر می‌کنید که انسانیت دیگر وجود ندارد و حتی اگر هم وجود داشته باشد، برای شما وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

فروش ۳۰۰ هزار پلی استیشن Vita سونی در دو روز اول


سرانجام چند روزی است که فروش کنسول بازی پرتابل جدید سونی «پلی استیشن Vita» در کشور ژاپن آغاز شده و سونی می گوید که در دو روز اول بیش از ۳۰۰ هزار عدد از این کنسول‌ها به فروش رسانده که نشان دهنده استقبال خوب کاربران از محصول جدید این شرکت است.

البته آغاز فروش این کنسول بازی محبوب با دردسرهایی هم همراه بوده است، چرا که بسیاری از کاربران با اشکالات نرم افزاری برخورد کرده‌اند که شرکت سونی را مجبور به انتشار یک بیانیه عذرخواهی نموده و یک آپدیت برای رفع مشکلات منتشر کرده است.
سونی می گوید از آغاز فروش‌اش و استقبال کاربران بسیار خشنود است. هر چند زمان فروش کاملا مناسبی را انتخاب نکرده است. چرا که اگر آمار را مقایسه کنیم می بینیم فروش آغازین کنسول بازی نیتندو 3DS  در دو روز اول ۳۷۱ هزار عدد بوده که از پلی استیشن ویتا بالاتر است.
مدل قبلی کنسول بازی قابل حمل سونی، یعنی PS Portable در سال ۲۰۰۴ وارد بازار شد و تا کنون ۷۴ میلیون عدد از آن به فروش رفته است. حالا که نسل جدید وارد بازار شده باید منتظر باشیم و ببینم استقبال کاربران چگونه خواهد بود؟ چرا که حالا و در انتهای سال ۲۰۱۱ تلفن های همراه و تبلت ها هم دارای سخت افزارهای قدرتمندی برای اجرای بازی ها شده اند.

بیشتر بخوانید:

تلاش گوگل و اپل برای ساخت کامپیوترهای پوشیدنی


دو شرکت بزرگ بر روی یک رویای مشترک کار می کنند؛ کامپیوترهایی که بتوان آنها را پوشید. به عنوان عینک، لباس، ساعت و…

به گزارش توریست آنلاین، نیویورک تایمز می گوید هر چند این دو شرکت به صورت مجزا در این مسیر کار می کنند اما هدف هر دو یکسان است و سال‌ها است که مشغول تحقیق و بررسی روی آن هستند.
به نظر می رسد اپل هم اکنون مدل‌های آزمایشی از نوعی آی پاد با نمایشگری خمیده را آزمایش می کند که شما می توانید توسط منشی صوتی «سیری» آن را کنترل کنید و تعداد محدودی از کارمندان اپل مشغول استفاده و تست آن هستند.
در طرف دیگر سی‌نت پیش بینی می کند که گوگل هم مشغول کار روی یک عینک پیشرفته است که مراحل آخر طراحی‌اش را طی می کند و تا حد زیادی شبیه عینک های معمولی است با چند دکمه اضافی روی دسته ها. شیشه های این عینک از فناوری جدیدی استفاده می کند که می تواند به عنوان نمایشگر اطلاعات هم استفاده شود و دیگر خودتان حدس بزنید گوگل چه کارهایی با آن می‌کند.
گفته می شود که این عینک می تواند به تلفن همراه شما متصل شده و به اینترنت هم دسترسی داشته باشد. از آنجایی که گوگل هر چه زودتر می خواهد این ایده را تبدیل به یک محصول واقعی بکند مهندس‌های متخصصی را از نوکیا، اپل و برخی دانشگاه‌ها به کمک گرفته تا هر چه زودتر شاهد ورود یک محصول واقعی به بازار باشیم.
البته هیچ کدام از این دو شرکت به صورت رسمی در مورد این محصولات اظهار نظری نکرده‌اند و در پشت درهای بسته مشغول کار روی فناوری های خودشان هستند. اما به نظر می رسد باید منتظر ورود و محبوب شدن یک نسل جدید از گجت ها باشیم: گجت های پوشیدنی.

بیشتر بخوانید:

لباسها و جواهرات الیزابت تیلور چند برابر قیمت فروخته شدند


مجموعه بزرگی از لباسهای فاخر ، جواهرات و آثار هنری الیزابت تیلور به مدت یک هفته در شهر نیویورک به حراج گذاشته شد و درآمد حاصل از این حراج یک هفته ای ، بیش از ۱۵۳ میلیون دلار آمریکا بود . 


به گزارش توریست آنلاین روز جمعه در آخرین دور فروش زنده این حراج بزرگ که توسط حراجی کریستی برگزار شد ، اموال و یادگاریهای این ستاره بی نظیر و برجسته سینما چند برابر قیمتهای پیش بینی شده فروخته شدند . 
این بازیگر مشهور هالیوود که در طول زندگی تجملاتی و پر زرق و برق خود ، به عنوان یک ستاره زیبا و برجسته سینما ، اموال بسیار فاخر و گرانبهایی جمع کرده بود ، در ماه مارس سال جاری در سن ۷۹ سالگی درگذشت و ارثیه بی نظیری از خود بجای گذاشت. 
یک عکس امضا ء شده از مایکل جکسون که آن را به دوست عزیزش الیزابت تیلور هدیه داده بود نیز به قیمت ۱۴۶،۵۰۰ دلار فروخته شد . این عکس که مایکل روی آن نوشته بود: تقدیم به عشق واقعی من ، الیزابت تیلور ، بسیار بالاتر از آنچه پیش بینی می شد فروخته شد . کارشناسان پیش بینی کرده بودند که این عکس بین ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار فروخته شود.

بیشتر بخوانید:

رهبر کره‌شمالی درگذشت


تلویزیون دولتی کره شمالی اعلام کرده است که کیم جونگ ایل رهبر این کشور در سن ۶۹ سالگی درگذشته است.


به گزارش توریست مالزی و به نقل از BBC، خبر مرگ او در یک بیانیه ای احساساتی در تلویزیون ملی قرائت شد.
گوینده خبر که لباس سیاه به تن داشت گفت که او روز شنبه در اثر فشار کار زیاد بر جسم و ذهنش درگذشت.
در این خبر گفته شد که آقای کیم در یک قطار هنگام دیدار از ناحیه ای در خارج از پایتخت درگذشت.
لوسی ویلیامسون خبرنگار بی بی سی در سئول می گوید که مرگ او باعث شوک عظیمی در کره شمالی خواهد شد.
کیم جونگ ایل از سال ۱۹۹۴ پس از مرگ پدرش رهبر این کشور فقرزده کمونیست بوده است.
او در سال ۲۰۰۸ دچار سکته مغزی شد و برای چندین ماه از انظار عمومی دور بود.
تصور می شود که "کیم جونگ اون" پسر سومش که بیش از ۲۵ سال دارد به عنوان جانشین او تعیین شده باشد.
به گزارش خبرگزاری یونهاپ، کره جنوبی می گوید که در پی اعلام این خبر ارتش را به حالت آماده باش در آورده است و شورای امنیت ملی آن کشور برای یک جلسه فوق العاده آماده می شود.

بیشتر بخوانید:

معرفی BMW سری شش Gran Coupe


سال ۲۰۰۴ بود که شرکت مرسدس بنز خودرویی را راهی بازار کرد که هم علاقه‌مندان به دنیای اتومبیل­ها را مجذوب کرد و هم خودروسازان را دست به کار. پس از آن شرکت­های خودروسازی یک به یک با نگاهی به مدل CLS مرسدس بنز، اقدام به طراحی و ارائه­ مدل­های خود در رده ای جدید کردند. پورشه پانامرا، آئودی A7 و یا فولکس واگن CC اتومبیل‌هایی هستند که مانند CLS کلاس، هم زمان دو ویژگی در طراحی­شان رعایت شده. مورادی که متعلق به دو گونه­ متفاوت از خودروها است: طراحی کوپه با چهار درب برای سرنشینان.


به گزارش توریست آنلاین و به نقل از سایت نارنجی، اگر بخواهید کمی سخت گیرتر باشید می توان به سراغ دیگر شرکت های خودروسازی مانند فراری یا لامبورگینی هم رفت و محصولات جدید آن­ها را با ورود این اتاق جدید به بازار مرتبط دانست. اما حالا پیشنهاد بهتری هم روی میز وجود دارد. پیشنهادی که سال­ها است علاقه مندان به اتومبیل­ها در انتظار معرفی‌اش از سوی BMW هستند. درست است که کمی دیر شده و ما هم اکنون شاهد ارائه نسل دوم CLS کلاس از سوی مرسدس بنز هستیم، اما این بار واقعا در مورد BMW دیر رسیدنش بهتر از هرگز نرسیدنش بود.

پس برای بررسی BMW سری 6 گرن کوپه در ادامه مطلب همراه ما باشید.


در سال ۲۰۱۰ بی ام دابلیو اقدام به رونمایی از کانسپت یا خودروی ایده­ای با همین نام گرن کوپه کرد. کانسپتی که توجه بسیاری از کارشناسان و منتقدان را به خود جلب کرد و دارای چهار درب بود. اندکی بعد معرفی نسل سوم سری 6 تقریبا با شکل و شمایل و سبک طراحی آن کانسپت بود که نگاه ­ها را به خود معطوف کرد. اتومبیلی با ۲ درب و ۲+۲ صندلی برای سرنشینان. البته در رده ای که همگان با آن آشنا و در انتظار آن بودند.

اما حالا شاید بهتر بتوان دلیل ارائه­ آن طرح اولیه یا کانسپت در سال ۲۰۱۰ و نگرانی های این شرکت برای آینده­ BMW 6 Series را متوجه شد. هم اکنون سری 6 گرن کوپه با ۴ درب و 4+1 سرنشین به عنوان یک سدان کوپه، انتظار ورود خود به عنوان مدل 2013 را می کشد.

حالا گرن کوپه با گردآوری طراحی لوکس، کیفیت در مواد به کار رفته، راحتی و آسایش و هیجان رانندگی در یک مجموعه، توانسته نگاه ­های بسیاری را به خود معطوف کند و این طور که پیداست تا کنون محافل خودرویی با نظر مثبت به استقبال این اتومبیل رفته ­اند.

اما طلسم طراحی این خودرو به دست چه کسی شکسته شده؟ جواب این سوال به این شرط که نام طراح سری 6 کوپه را بدانید برای شما روشن خواهد بود. این بار هم آقای نادر فقیه زاده دست به کار شده و با طراحی بیرونی این خودرو، سری 6 را یک گام دیگر به جلو برده. البته او در این مسیر تنها نبوده و مسئولیت طراحی داخلی بر عهده کریستین بائر بوده. در ویدیو معرفی این خودرو که سایت BMW آن را منتشر کرده، می توانید شاهد توضیحات آقای نادر فقیه زاده به همراه Christian Bauer  در خصوص زبان و فلسفه طراحی این شرکت در مورد این محصول جدید باشید.

گمانه زنی ها در خصوص حضور این خودرو در نمایشگاه ­های پیش رو و اطلاع از قیمت­ها، حکایت از ملاقات احتمالی ما در ماه آینده و در نمایشگاه خودروی دیترویت می کند. اما این احتمال هم مطرح می شود که به علت حضور BMW سری 3 در آن نمایشگاه، ممکن است این قرار ملاقات تا ماه مارس و نمایشگاه خودرو ژنو به تعویق بیفتد. 



اما برای این که از مشخصات فنی و قدرت قلب تپنده­ این اتومبیل مطلع شویم، نیازی به سپری شدن این مدت زمان نیست. اطلاعات زیر در قالب دو مدل 640
i و 650i برای آگاهی شما آماده شده ­اند.


مدل 640i
· تعداد سیلندر: 6
· حجم موتور: 2,979 سی سی
· حداکثر قدرت: 320 اسب بخار
· حداکثر گشتاور: 450 نیوتن متر
· حداکثر سرعت: 250 کیلومتر بر ساعت
· شتاب صفر تا صد: 5.4 ثانیه


مدل 650i
· تعداد سیلندر: 8
· حجم موتور: 4,395 سی سی
· حداکثر قدرت: 450 اسب بخار
· حداکثر گشتاور: 650 نیوتن متر
· حداکثر سرعت: 250 کیلومتر بر ساعت
· شتاب صفر تا صد: 4.6 ثانیه


بیشتر بخوانید:

افزایش تقاضا برای تغییر جنسیت در تهران


به گزارش توریست آنلاین و به نقل از راهبردنيوز، دوجنسه‌ها افرادی هستند که میان دو جنس نر و ماده به دنیا می‌آیند و با مشکلات زیادی در طول زندگی خود مواجه هستند.

افراد ترانس سکشوال احساس مي‌کنند که روان آن‌ها در پيکري با جنسيت ديگري زنداني شده. اين تضاد دروني اغلب در سنين کودکي شروع شده و با افزايش سن بلوغ وقتي که پيکر آن‌ها شروع به تکامل بيشتري کرده و مردانه ترو يا زنانه‌تر ميشود بيشتر مي‌شود.
ترانس سکشواليته در وهله اول به هويت شخص مربوط مي‌شود و نه چندان به جنسيت. البته شکي در آن نيست که اين مسئله اثراتي بروي زندگي جنسي فرد به جاي مي گذارد.
احساس پريشاني و ترس دروني در بسياري از ترانس‌ها چنان شديد است و خود را چنان در بن بست احساس مي‌کنند که بعضي از آن‌ها تنها راه باقيمانده را اقدام به خودکشي مي‌بينند.
ترانس هويت يک بيماري نيست، بلکه يک پديده شناخته شده علمي است که دلائل متعددي مي‌تواند داشته باشد.
گودرز افتخار جهرمی در همایش اخلاق و شیوه‌های نوین درمان ناباروری در جهرم افزود: تاکنون ۲ هزار و ۶۰۰ نفر به پزشکی قانونی تهران درخواست تغییر جنسیت داده‌اند.
وی با تاکید بر لزوم طرح و بررسی این موضوع از جنبه‌های مختلف علمی و فقهی، خاطرنشان کرد: در مورد درمان ناباروری روش‌هایی در کشور ما پذیرفته شده، فقها و مجتهدان نیز این نظریه‌ها و روش‌ها را تائید کرده‌اند.
گروه نسبتا کوچکی از دو جنسی ها در جهان وجود دارند که تعداشان به طور منظم در حال افزایش است. البته تعدادی از این افراد سعی می کنند که با عمل های جراحی خود را از این حالت رها کرده وتبدیل به موجودی با یک جنسیت خاص شوند ولی بدلیل پیچدگی‌های این مسئله که از زمان شکل گیری جنین در رحم مادر تا تولد اتفاق می افتد معمولا نتایج این عمل ها رضایت بخش نیست.



بیشتر بخوانید: