نوزادی با قلب خارج از بدن


نوزادی که در اتفاقی نادر با قلبی خارج از بدن متولد شده بود در بیمارستان قدس قزوین جراحی شد.

به گزارش توریست مالزی و به نقل از خبرنگار مهر، این نوزاد روز گذشته توسط علیرضا محمد زاده فوق تخصص جراحی اطفال، صادق صادق رودسری، مسئول تیم جراحی، افشین فرهنگ، رزیدنت، علی اکبر زینالو، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و متخصص قلب کودکان، مرضیه خضری متخصص بیهوشی، صدیقی دستیار بیهوشی، در بیمارستان کودکان قدس تحت عمل جراحی قرار گرفت.
صادق صادق پور رودسری فوق تخصص جراحی کودکان و نوزادان و مسئول تیم جراحی این نوزاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: این نوزاد دارای پنج ناهنجاری روبرو بود که از جمله آنها می توان به جدار بالای ناف، نقص در دیافراگم، مشکل دیواره قلبی، مشکل در شکل نگرفتن جناق سینه روبرو بود که مورد جراحی باز قرار گرفت که این عمل بیش از چهار ساعت به طول انجامید.
این پزشک متخصص تصریح کرد: این عمل با موفقیت در بیمارستان قدس قزوین انجام شد اما با توجه به نوع این نقص نوزادی باید در چند ماه آینده نیز عمل جراحی دیگری روی نوزاد صورت گیرد.

صادق پور در خصوص این عمل سخت و دشوار تصریح کرد: در این مرحله به دلیل آن که قلب کاملا در خارج از قفسه سینه نوزاد زیر چانه قرار داشت و محور قلب جابجا شده بود جراحی اورژانسی صورت گرفت است که توانستیم قلب را در پوشش کامل سینه قرار دهیم.
وی گفت: حال نوزاد پس از جراحی خوب است و امیدواریم با مراقبت های ویژه کادر درمانی در روزهای آینده وضعیت بهتری پیدا کند.
صادق پور یادآورشد: تنها خطری که این نوزاد را تهدید می کند خطرعفونت بعد ازعمل است که علت اصلی بروز آن هم مشخص نیست.
این پزشک بیان کرد: خوشبختانه تجهیزات NICU بیمارستان قدس در سطح مطلوبی است و قادریم این گونه جراحی های نادر را در استان هم انجام دهیم.
بیمارستانهای تهران از پذیرش این نوزاد برای جراحی خودداری کرده بودند.
صادقی پور با اشاره به اینکه این نوزاد دوران 9 ماه تکامل خود را سپری کرده است، افزود: در دوران جنینی نوزاد این مشکل تشخیص داده نشده است.
این نوزاد پسر، فرزند دوم خانواده است و فرزند اول به خاطر نارس بودن جان سپرده است.
والدین این نوزاد هیچ نسبت خویشاوندی با هم ندارند و سن مادر 22 سال و پدر هم 28 سال است.

ورود آقايان ممنوع با تيراژ يك ميليون و صد هزار نسخه به همراه پشت صحنه


«ورود آقایانممنوع» ساخته رامبد جوان که فروش‌اش در اکران سراسری خیلی زود رقم یک میلیارد تومان را رد کرد، به تازگی با تیراژ یک میلیون و صد هزار نسخه‌ای به شبکه نمایش خانگی عرضه شد. این فیلم که سومین ساخته سینمایی رامبد جوان محسوب می‌شود به همراه نماهایی از پشت صحنه کار به شبکه خانگی عرضه شده است.

به گزارش توریست مالزی و به نقل از کافه سینما، توزیع فیلم در شبکه نمایش خانگی هم به گونه‌ای حرفه‌ای صورت گرفته چون نه تنها تمامی سوپرمارکت‌ها و مراکز عرضه محصولات ویدیویی به فروش آن می‌پردازند بلکه کیوسک‌های روزنامه‌فروشی سطح شهر هم از جمله مراکزی هستند که دی.وی.دی فیلم در آنها توزیع شده است!

همچنين شنيده مي‌شود در حالی که بیش از 2 روز از ورود دی.وی.دی‌های ورود آقایان ممنوع نمی‌‌گذرد در بسیاری از سوپرمارکت‌ها وعرضه‌کنندگان محصولات فرهنگی این محصول کمیاب شده است.
در همین حال برخی خریداران این محصول از مشکلات دی.وی.دی ورود آقایان ممنوع در هنگام پخش خبر می‌دهند. به گفته این افراد، اختلالاتی در هنگام پخش تصاویر این فیلم رویت شده است.

بیشتر بخوانید:

شادترین و غمگین‌ترین کشورهای جهان


بر اساس گزارش بخش توسعه انسانی سازمان ملل متحد در نوامبر 2011، به ترتیب 187 کشور شاد جهان اعلام شدند. سازمان ملل برای رده بندی کشورها شاخص‌های درآمد، آموزش و پرورش، بهداشت، امید به زندگی، اقتصاد، برابری جنسی و ثبات را درنظر گرفته است.

ده کشور شاد جهان

کشور شماره 1: نروژ

امید به زندگی: 81.1 سال
درآمد سالیانه: 47555 دلار
جمعیت: 4.9 میلیون نفر

کشور شماره 2: استرالیا

امید به زندگی: 81.9 سال
درآمد سالیانه: 34431 دلار
جمعیت: 22.7 میلیون نفر

کشور شماره 3: هلند

امید به زندگی: 80.7 سال
درآمد سالیانه: 36402 دلار
جمعیت: 16.6 میلیون نفر

کشور شماره 4: آمریکا

امید به زندگی: 78.5 سال
درآمد سالیانه: 43017 دلار
جمعیت: 313 میلیون نفر

کشور شماره 5: نیوزلند

امید به زندگی: 80.7 سال
درآمد سالیانه: 23737 دلار
جمعیت: 4.4 میلیون نفر

کشور شماره 6: کانادا

امید به زندگی: 81 سال
درآمد سالیانه: 35166 دلار
جمعیت: 34 میلیون نفر

کشور شماره 7: ایرلند

امید به زندگی: 80.6 سال
درآمد سالیانه: 29322 دلار
جمعیت: 4.5 میلیون نفر

کشور شماره 8: لیختن اشتاین

امید به زندگی: 79.5 سال
درآمد سالیانه: 83717 دلار
جمعیت: 36300 نفر

کشور شماه 9: آلمان

امید به زندگی: 80.4 سال
درآمد سالیانه: 34854 دلار
جمعیت: 82 میلیون نفر

کشور شماره 10: سوئد

امید به زندگی: 81.4 سال
درآمد سالیانه: 35837 دلار
جمعیت: 9.4 میلیون نفر

ده کشور غمگین‌ جهان

کشور 178: گینه

امید به زندگی: 54.1 سال
درآمد سالیانه: 863 دلار
جمعیت: 10.2 میلیون نفر

کشور شماره 179: جمهوری آفریقای مرکزی

امید به زندگی: 48.4 سال
درآمد سالیانه: 707 دلار
جمعیت: 4.4 میلیون نفر

کشور شماره 180: سیرلائون

امید به زندگی: 47.8 سال
درآمد سالیانه: 737 دلار
جمعیت: 6 میلیون نفر

کشور شماره 181: برکینافاسو

امید به زندگی: 55.4 سال
درآمد سالیانه: 1141 دلار
جمعیت: 17 میلیون نفر

کشور شماره 182: لیبریا

امید به زندگی: 56.8 سال
درآمد سالیانه: 265 دلار
جمعیت: 4.1 میلیون نفر

کشور شماره 183: چاد

امید به زندگی: 49.6 سال
درآمد سالیانه: 1105 دلار
جمعیت: 11.5 میلیون نفر

کشور شماره 184: موزامبیک

امید به زندگی: 50.2 سال
درآمد سالیانه: 898 دلار
جمعیت: 23 میلیون نفر

کشور شماره 185: جمهوری بروندی

امید به زندگی: 50.4 سال
درآمد سالیانه: 368 دلار
جمعیت: 8.5 میلیون نفر

کشور شماره 186: نیجر

امید به زندگی: 54.7 سال
درآمد سالیانه: 641 دلار
جمعیت: 16 میلیون نفر

کشور شماره 187: جمهوری دموکراتیک کنگو

امید به زندگی: 48.4 سال
درآمد سالیانه: 280 دلار
جمعیت: 67.7 میلیون نفر

کشور شماره 88: ایران

امید به زندگی: 73 سال
درآمد سالیانه: 10164 دلار
جمعیت: 74.8 میلیون نفر

کشور شماره 61: مالزی

امید به زندگی: 74.2 سال
درآمد سالیانه: 13685 دلار
جمعیت: 28.9 میلیون نفر

بیشتر بخوانید:

جنین‌ها به مادرشان کمک می‌کنند


اصلا لازم نیست بچه‌ها به دنیا بیایند تا عصای دست مادر خود شوند! دانشمندان در تازه‌ترین آزمایش‌ها متوجه شده‌اند که جنین موش‌ها، سلول‌های بنیادین خود را برای ترمیم قلب مادرشان اهدا می‌کنند! پیش ‌از این تصور بر این بود که مادران از نوزادان خود محافظت می‌کنند، اما جنین هم برای حفظ سلامت و نجات جان خود، از طریق سلول‌های بنیادینی که به وفور در جفت دارد، قلب آسیب‌دیده مادرش را درمان می‌کند!

به گزارش توریست مالزی و به نقل از نیوساینتیست، این کشف می‌تواند علت این امر را توضیح دهد که چطور نیمی از زنان که در طول دوره بارداری یا درست بعد از زایمان قلب‌شان ضعیف می‌شود، خود به خود درمان می‌شوند.
هینا شودری، از دانشکده پزشکی مونت‌سینای در نیویورک‌سیتی، موش‌های ماده و معمولی را با موش‌های نری جفت کرد که با استفاده از مهندسی ژنتیک دست‌کاری شده و تمام سلول‌های بدنشان پروتئین فلورسنتی سبز رنگی تولید می‌کرد. در ادامه این پژوهش، نیمی از جنین‌های حاصل هم این پروتئین را تولید و تشخیص بافت‌های جنینی در مادر را راحت‌تر کردند.
اعضای گروه به سپس موش‌های باردار یک حمله قلبی وارد کردند و دو هفته بعد آن‌ها را بررسي کردند تا نگاهی به اوضاع قلب‌هایشان بیندازند. آن‌ها برخی از سلول‌های فلورسنتی را در بافت آسیب‌دیده قلب مادران پیدا کردند؛ البته این بافت‌ها خیلی سریع سلول‌های آسیب‌دیده- شامل سلول‌های ماهیچه ضربان قلب و رگ‌های خونی- را با سلول‌های تازه عوض کرده و خود را ترمیم کرده بود.
شودری می‌گوید این پدیده یک مکانیزم تکاملی است: جنین با محافظت از قلب مادر سعی در نجات جان خود دارد. از آن‌جا که سلول‌ها از طریق جفت، به راحتی در دسترس هستند و بعید است که عکس‌العمل سیستم ایمنی بدن را در پی داشته باشد، آن‌ها می‌توانند منبع بالقوه بی‌پایان و تازه‌ای از سلول‌های بنیادین تولید کنند تا قلب آسیب‌دیده را درمان کند.
به گفته جاکوب تولار، مدیر بخش درمان با سلول‌های بنیادین در دانشگاه مینه‌ سوتا، این مطالعه، اولین پژوهشی است که همکاری قطعی سلول‌های جنین را در کمک‌رسانی جفت به ترمیم قلب نشان داده است. تا پیش از این دانشمندان موفق به شناسایی سلول‌های بنیادین جنین در سایر اعضای آسیب‌دیده زنان باردار، شامل مغز، کبد، کلیه و ریه شده بود. همچنین جنین‌ها سلول‌هایی تولید می‌کنند که می‌تواند مادر را در مقابل سرطان سینه محافظت کند.

بیشتر بخوانید:

فشار روانی در مالزی، یعنی خشونت


در زیر مقاله‌ای از خانم نعیمه دوستدار، روزنامه نگار ایرانی مقیم مالزی در رابطه با زنان می‌خوانید. این مقاله چندی پیش در سایت رادیو زمانه منتشر شده و توریست آنلاین با اجازه نویسنده آن را منتشر کرده است.

کمپین تازه‌ای در مالزی راه افتاده است. قرار است تا ۳۱ دسامبر، ۳۰۰هزار رینگیت جمع شود برای این‌که آگاهی درباره خشونت علیه زنان را در میان مردم بالا ببرند و مراکز نگهداری از زنان آسیب‌دیده از خشونت، توان ادامه فعالیت داشته باشند.


WAO، سازمانی که این کمپین را راه انداخته، شعارش این است: "شما می‌توانید تغییر ایجاد کنید!" این سازمان، به زنانی که مورد خشونت خانگی قرار گرفته‌اند، مادران مجرد و زنان مهاجر مورد تجاور قرار گرفته کمک می‌کند و آن‌ها را در خانه‌های امن اسکان می‌دهد.
 سال ۱۹۸۵، پنج نهاد مدافع حقوق زنان، اولین کارگاه رفع خشونت علیه زنان را در کوالالامپور برپا کردند و بیش از هزار زن و مرد در این نشست حاضر شدند. مسائلی مثل آگاهی عمومی ‌نسبت به خشونت خانگی، تجاوز و کاستی‌های حقوقی مالزی در مقابله با این پدیده‌ها، در این کمپین دنبال شد. پس از آن بود که سازمان‌های غیر دولتی زنان در مالزی فعال‌تر شدند.
 یک سال بعد، ۱۰سازمان غیر ‌دولتی مستقل و فعال در امور زنان، به پیشنهاد مجمع حرکت زنان (AWAM)، اتحادیه‌ای تشکیل دادند و کمپین مقابله با تجاوز ایجاد شد. اشکال و ابعاد خشونت علیه زنان به‌ویژه موضوع تجاوز، ازجمله مسائلی بودند که این کمپین پی‌گیری می‌کرد. در سال‌های قبل، این کمپین چند کارگاه‌ آموزشی در مناطق روستایی برگزار کرد و تئا‌تر و کارناوال راه انداخت. آموزش و تبلیغ خدمات پشتیبانی در رسانه‌ها و آموزش‌ در مدرسه‌ها و کالج‌ها از دیگر فعالیت‌های آن‌ها بود. سال ۱۹۸۷، پس از ماجرای تجاوز و قتل یک دختر 9 ساله، اعضای این کمپین تظاهرات بزرگی برپا کردند و فشار آن‌ها بر رسانه‌ها و دولت، باعث شد تغییرات چشمگیری در قوانین حمایتی از زنان در مورد تجاوز به وجود بیاید.
 اکتبر امسال قانون جدیدی در مالزی تصویب شد که مصداق‌های دیگری از خشونت علیه زنان را تعریف کرده است و سوء‌استفاده روحی، احساسی و روانی از زنان را از مصادیق خشونت خانگی می‌داند
 سال ۱۹۸۷، هم‌زمان با قدرت‌گیری کمپین مقابله با تجاوز، سازمان همیاری زنان (WAO) توماری عمومی ‌علیه خشونت خانگی طراحی کرد و هزاران شهروند مالزیایی آن ‌را امضا کردند. مجمع حرکت زنان (AWAM) هم به WAO پیوست. آن‌ها با همکاری انجمن زنان حقوقدان (AWL)، پیش‌نویسی برای قانون مقابله با خشونت خانگی طراحی کردند و روز مادر سال ۱۹۸۸ آن را در مکان‌های عمومی ‌به رای مردم گذاشتند. تومار امضا شده را به دفتر وزیر رفاه وقت فرستادند و کمیته‌ای مشغول بررسی پیشنهادهای این NGOها و هواداران‌شان شد. پنج سال بعد، این قوانین تصویب شدند و در سال ۱۹۹۴، پارلمان مالزی به اولین مجموعه قوانین مقابله با خشونت خانگی رای مثبت داد.
 گزارش نخستین قدم‌های یک رابطه
سازمان کمک به زنان (WAO) حالا ۲۸ساله است و آیوی جوزیه، مدیر آن، در طول این سال‌ها توانسته تغییرات زیادی در موقعیت زنان در معرض خشونت در مالزی ایجاد کند. با این حال، خود او معتقد است که تاکنون تنها ۱۰درصد کاری که توقع می‌رود انجام شده است. البته خانم آیوی خوش‌بین است و فکر می‌کند تغییر ممکن است. تا به حال هم فعالیت‌های زیادی با همت و اثربخشی مستقیم همین گروه انجام شده است. خانم جوزیه می‌گوید: "ما در دوران هیجان‌انگیزی از تاریخ مالزی زندگی می‌کنیم. حالا مردم نسبت به قبل آگاه‌ترند و می‌خواهند حقوق‌شان را به دست بیاورند. رسانه‌های جمعی و شبکه‌های اجتماعی هم همراه ما هستند. حالا ما تنها یک توییت تا نخست‌وزیر فاصله داریم!"
 یکی از نشانه‌های این موفقیت، شکل و میزان مراجعه زنانی است که مورد خشونت قرار گرفته‌اند. آیوی جوزیه ادامه می‌دهد: "حالا زنان جوان بیشتری برای شکایت و مشاوره پیش ما می‌آیند. در سال ۱۹۸۲، زمانی که من این کار را شروع کردم، زنانی به ما مراجعه می‌کردند که بیش از ۱۰سال بود مورد خشونت قرار داشتند، اما حالا زنان به محض این‌که با خشونت مواجه می‌شوند، در اولین سال ازدواج یا در اولین قدم‌های یک رابطه، به ما تلفن می‌زنند و می‌خواهند بدانند آیا این روند درست است یا نه."
 با وجود این موفقیت‌ها، فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگ‌سازی همچنان با تلاش سازمان‌های فعال در حقوق زنان ادامه دارد. خانم جوزیه معتقد است رفتار مردان نیز با آگاهی زنان از حقوق‌شان تغییر خواهد کرد وگرنه مردان اگر مورد اعتراض واقع نشوند، فکر می‌کنند این شیوه عادی و حق آن‌هاست.

اصلاحیه جدید قانون، یک پرش بزرگ
یکی از اولین اقداماتی که برای رفع خشونت علیه زنان در مالزی انجام شد، تصویت قانون خشونت خانگی در سال ۱۹۹۴ بود که دوسال طول کشید تا اجرایی شود، اما گام مهم دیگر یک ماه قبل برداشته شد. حالا اصلاحیه دیگری از این قانون تصویب شده که مصداق‌های دیگری از خشونت علیه زنان را تعریف می‌کند و سوء‌استفاده روحی، احساسی و روانی از زنان را از مصادیق خشونت خانگی می‌داند. این قانون همچنین تاکید می‌کند که با زن و شوهر در صورت خشونت‌های خانگی رفتاری یکسان خواهد شد. جوزیه درباره تصویب این قانون می‌گوید: "وقتی به ۱۷سال فعالیتی که انجام داده‌ایم نگاه می‌کنم و می‌بینم حالا خشونت روانی هم در شمار انواع خشونت خانگی آمده است، هیجان‌زده می‌شوم. آفرین به مجلس که این قانون را تصویب کرد. تصویب این قانون نشانه ‌‌نهایت اثربخشی فعایت‌های ماست. این جهشی عظیم است."
به نظر می‌رسد در جامعه مالزی مردان خیلی زود فهمیدند که باید خشونت فیزیکی ‌را کنار بگذارند. سازمان‌های زنان با پیگیری‌های مستمرشان به جامعه نشان داده‌اند که تحقیر زن چه در جمع و چه خصوصی و در خلوت، نشانه این است که آن مرد خشونت می‌ورزد. حالا گام‌های دیگری هم باید برداشته شود تا این مسئله پی‌گیری شود. تلاش سازمان‌های فعال این است که خشونت خانگی را از موضوعی صرفاً زنانه تبدیل به یک مسئله خانوادگی کنند. هدف دیگر این سازمان‌ها این است که دادگاه‌های خانواده را بیشتر از قبل نسبت به این مسئله هشیار کنند تا امنیت زنان در مراجعه به آن‌ها حفظ شود و آن‌‌ها هم حمایت از زنان مورد خشونت را تضمین کنند. یکی از مصداق‌های این موضوع حق ملاقات کودکان است. فعالان حقوق زنان در مالزی می‌گویند شوهری که از همسرش جدا شده و سابقه خشونت نسبت به آن زن داشته، باید از حق ملاقات فرزندانش محروم شود. گویا این مسئله زیاد در مالزی تجربه شده است، چون آیوی جوزیه می‌گوید: "ما بار‌ها به این موارد برخورده‌ایم که پدری برای این‌که خشونت نسبت به زن را ادامه دهد، فرزندان را ربوده است."
ایجاد مراکز اورژانس خاص زنان و کودکان قربانی خشونت در بیمارستان‌ها، ایجاد مراکز روان‌درمانی، مشاوره و انجمن‌های گروه‌درمانی خاص این قربانیان و جلب حمایت دولت و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای راه‌اندازی این مراکز، از فعالیت‌های اصلی سازمان‌های زنان در مالزی است
 خانم جوزیه می‌گوید با این‌که سیستم‌های گزارش‌دهی در مورد خشونت خانگی و دریافت حمایت در حال شکل‌گیری است، اما همچنان یک فاصله‌ زمانی میان زمان دریافت کمک و بعد از گزارش‌دهی وجود دارد که در آن امنیت زنان در خطر است. گروه‌های فعال در زمینه حقوق زنان تلاش می‌کنند راه‌هایی برای پیگیری وضعیت زنان مورد خشونت پیدا کنند. به تعبیر فعالان حقوق زنان، راه‌حل قطعی رفع خشونت خانگی ریشه‌یابی آن است. آن‌ها ریشه اعمال خشونت علیه زنان را تبعیض جنسیتی می‌دانند.
 در میان سازمان‌های فعال حقوق زنان در مالزی، "خواهران مسلمان" هم نام مشهوری هستند. این سازمان غیر ‌دولتی از زنان مسلمانی تشکیل شده است که برای بهبود قوانین مذهبی و اعتدال تفسیرهای مذهبی از حقوق، وضعیت و جایگاه زنان مسلمان تلاش می‌کنند. بهبود قوانین خانواده و حل مسئله‌ چند‌همسری و مبارزه با تفاسیر اسلامی که خشونت‌ مردان را در خانه مجاز می‌داند، از فعالیت‌های مهم این گروه است که همچنان ادامه دارد.

خانه امن یا بیمارستان؟
سایت خبری ملی مالزی، برناما، هشت اکتبر، از سهم قابل توجه زنان در بودجه سال ۲۰۱۲ دولت نجیب تون رازاک خبر داد. برخی سازمان‌های غیر ‌دولتی و رهبران زنان بر این باورند که بودجه سال ۲۰۱۲ دولت آقای نجیب تون رزاک به زنان و سهم آن‌ها در توسعه کشور توجه کرده است. گفته می‌شود در بودجه سال ۲۰۱۲، دولت مبلغی معادل ۷۰۰میلیون رینگیت را به احداث یک بیمارستان ویژه برای زنان و کودکان اختصاص داده است.
 دکتر هارلینا هالیزاه سراج، رئیس موسسه زنان مالزی (اکرام)، کوشش‌های دولت برای فراهم کردن امکاناتی نظیر یک بیمارستان ویژه زنان و کودکان را قابل توجه دانسته و شاهانیم محمد یوسف نیز از حزب حاکم مالزی (Umno)، گفته که لازم است برنامه‌های مدیریتی پیشرفته‌ای برای پرورش ظرفیت‌های زنان اجرا شود تا آن‌ها بتوانند جایگاه مدیریتی خود را در کشور بازیابند، اما برای خیلی از فعالان حقوق زنان، بیمارستان ویژه نمود کاملی از توجه به مشکلات و مسائل زنان نیست و پرداختن به مسئله تبعیض و خشونت، اولویت بیشتری دارد.
 در کنار فعالیت‌هایی که برای فرهنگ‌سازی و معرفی مفهوم خشونت خانگی و تجاوز در هر کشوری انجام می‌شود، نیاز به مراکزی که به شکل مستقیم موضوع خشونت خانگی را دنبال کنند و به قربانیان خدمات بدهند، همیشه یک دغدغه است. در حال حاضر، سازمان‌های غیر ‌دولتی زنان در مالزی، کمپین مستقلی دارند که کارش فعالیت عملی در این زمینه‌هاست. ایجاد مراکز اورژانس خاص زنان و کودکان قربانی خشونت در بیمارستان‌ها، ایجاد مراکز روان‌درمانی، مشاوره و انجمن‌های گروه‌درمانی خاص این قربانیان و جلب حمایت دولت و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای راه‌اندازی این مراکز، از فعالیت‌های اصلی آن‌هاست. این کمپین حالا موفق شده بیش از ۳۰مرکز اورژانس برای قربانیان خشونت و حدود ۹۰مرکز مشاوره، روان‌درمانی و گروه‌درمانی راه‌اندازی کند. از همه مهم‌تر این‌که پلیس مالزی هم به این کمپین پیوسته و به زنان و کودکان آسیب‌دیده است، خدمات حمایتی شبانه‌روزی می‌دهد.
 فعالیت‌های عملی در این مورد اما همین‌جا تمام نمی‌شود. مرکز زنان بحران‌زده (WCC) و مجمع حرکت زنان (AWAM) با همکاری پلیس، مراکز تلفنی شبانه‌روزی راه‌اندازی کرده‌اند که پاسخگو و راهنمای زنان و کودکان آسیب دیده‌اند. زنان مالزی در راه مبارزه با خشونت گام‌های بلندی برداشته‌اند و جلب حمایت قانون یکی از مهم‌ترین دستاوردهای آن‌ها است.
 با این حال، هنوز مهم‌ترین دغدغه بسیاری از فعالان حقوق زنان در این کشور، دسترسی به زنانی است که در ایالت‌های دور و در جامعه‌های روستایی، خشونت را به عنوان یک رفتار رایج از سوی مردان پذیرفته‌اند و به آن اعتراضی ندارند.

در آینده از این روزنامه‌نگار مطالب بیشتری منتشر خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: