نوزادی با قلب خارج از بدن


نوزادی که در اتفاقی نادر با قلبی خارج از بدن متولد شده بود در بیمارستان قدس قزوین جراحی شد.

به گزارش توریست مالزی و به نقل از خبرنگار مهر، این نوزاد روز گذشته توسط علیرضا محمد زاده فوق تخصص جراحی اطفال، صادق صادق رودسری، مسئول تیم جراحی، افشین فرهنگ، رزیدنت، علی اکبر زینالو، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و متخصص قلب کودکان، مرضیه خضری متخصص بیهوشی، صدیقی دستیار بیهوشی، در بیمارستان کودکان قدس تحت عمل جراحی قرار گرفت.
صادق صادق پور رودسری فوق تخصص جراحی کودکان و نوزادان و مسئول تیم جراحی این نوزاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: این نوزاد دارای پنج ناهنجاری روبرو بود که از جمله آنها می توان به جدار بالای ناف، نقص در دیافراگم، مشکل دیواره قلبی، مشکل در شکل نگرفتن جناق سینه روبرو بود که مورد جراحی باز قرار گرفت که این عمل بیش از چهار ساعت به طول انجامید.
این پزشک متخصص تصریح کرد: این عمل با موفقیت در بیمارستان قدس قزوین انجام شد اما با توجه به نوع این نقص نوزادی باید در چند ماه آینده نیز عمل جراحی دیگری روی نوزاد صورت گیرد.

صادق پور در خصوص این عمل سخت و دشوار تصریح کرد: در این مرحله به دلیل آن که قلب کاملا در خارج از قفسه سینه نوزاد زیر چانه قرار داشت و محور قلب جابجا شده بود جراحی اورژانسی صورت گرفت است که توانستیم قلب را در پوشش کامل سینه قرار دهیم.
وی گفت: حال نوزاد پس از جراحی خوب است و امیدواریم با مراقبت های ویژه کادر درمانی در روزهای آینده وضعیت بهتری پیدا کند.
صادق پور یادآورشد: تنها خطری که این نوزاد را تهدید می کند خطرعفونت بعد ازعمل است که علت اصلی بروز آن هم مشخص نیست.
این پزشک بیان کرد: خوشبختانه تجهیزات NICU بیمارستان قدس در سطح مطلوبی است و قادریم این گونه جراحی های نادر را در استان هم انجام دهیم.
بیمارستانهای تهران از پذیرش این نوزاد برای جراحی خودداری کرده بودند.
صادقی پور با اشاره به اینکه این نوزاد دوران 9 ماه تکامل خود را سپری کرده است، افزود: در دوران جنینی نوزاد این مشکل تشخیص داده نشده است.
این نوزاد پسر، فرزند دوم خانواده است و فرزند اول به خاطر نارس بودن جان سپرده است.
والدین این نوزاد هیچ نسبت خویشاوندی با هم ندارند و سن مادر 22 سال و پدر هم 28 سال است.

0 comments:

Post a Comment