احتمال حضور دنیزلی قوی‌تر شد


بعد از نتایج غیر قابل قبول استیلی با پرسپولیس و شعارهای هفتگی طرفداران بر علیه مربی تیم‌شان بالاخره مسئولان را مجبور به فعالیت برای تغییر کادر مربی‌گری پرسپولیس کرد.

ولی پیشرفت‎‌ها در این زمینه کند و غیرقابل باید تا این که اسم مصطفی دنیزلی ترک تبار به میان آمد. دنیزلی که شاید بتوان گفت پرسپولیس زیباترین بازهایش را با او تجربه کرده. البته این بازی‌ها تنها زیبا بودند و جامی به همراه نداشتند.
آخرین خبرها از وجود مشکلات مالی بین دو طرف حکایت داشت تا این که رسانه های کشور ترکیه از جدی شدن مذاکرات باشگاه پرسپولیس با مصطفی دنیزلی و احتمال حضور این مربی در ایران خبر داده اند.بعد از روزنامه ملیت که روز چهارشنبه از مذاکرات نزدیک دنیزلی با باشگاه پرسپولیس خبر داده بود، روزنامه زمان نیز روز گذشته خبر از توافق این مربی با طرف ایرانی داد.این روزنامه در گزارش خود در این خصوص نوشت: «پس از کسب توافقات اولیه طرفین از طریق تلفن با هم در تماس هستند و احتمال دارد دنیزلی طی روزهای آینده به تهران سفر کند»سایت خبری ویترین هم در بخش «habervitrin» روز گذشته به بررسی مذاکرات دنیزلی با باشگاه پرسپولیس پرداخت و نوشت: دنیزلی در حال بررسی جزئیات است تا پاسخ نهایی خود را به مسئولان باشگاه پرسپولیس اعلام کند. هواداران این تیم ایرانی استقبال خوبی از او داشته اند و خواستار حضور این مربی ترک روی نیمکت سرمربیگری تیمشان هستند.سایت ویترین در ادامه گزارش خود می نویسد: دنیزلی در ایران طرفداران زیادی دارد و طی روزهای گذشته در واکنش به خبر پیشنهاد پرسپولیس تنها به یک جمله بسنده کرده است _ دوست دارم به فوتبال ایران کمک کنم_. این سایت پرسپولیس را یکی از قدیمی ترین تیم های ایران می داند که در حال حاضر شرایط خوبی در لیگ این کشور ندارد.سایت 24 کشور ترکیه هم روز گذشته در این خصوص نوشت: دنیزلی قرار است به تیمی برود که دو بازیکن آن به دلیل رسوایی اخلاقی از تیم اخراج شدند.

بیشتر بخوانید:


'رضا صادقی' با ارکستر ۵۰ نفری به روی صحنه می‌رود


 مدیرعامل شرکت ایران‌ گام و تهیه ‌کننده گروه 'مشکی پوشان' از اجرای کنسرت 'رضا صادقی' همراه با گروه ارکستر 50 نفری خبر داد.

به گزارش توریست آنلاین مالزی «صدرالدین حسین‌خانی» در گفت وگو با ایرنا افزود: بر اساس رایزنی‌ با دفتر موسیقی و معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این کنسرت 17 و 18 آبان ‌ماه در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می شود.
وی در مورد جزییات این کنسرت گفت: سعی کرده ایم کنسرت آبان‌ ماه رضا صادقی، با اکثر کنسرت‌های پاپ که این روزها برگزار می‌شود متفاوت باشد بر همین اساس ارکستر 50 نفری در این کنسرت اتفاقی است که این روزها کمتر در دیگر کنسرت‌های پاپ می‌افتد.
مدیرعامل شرکت ایران‌ گام و تهیه ‌کننده گروه 'مشکی پوشان' ادامه داد: 'سیدبهنام ابطحی' رهبری این ارکستر و همچنین تنظیم قطعات را برعهده دارد.
حسین‌خانی در مورد استقبال مخاطبان از این کنسرت گفت: تقریبا بیشتر بلیت‌های این اجرا به فروش رفته و برای تمدید این برنامه در حال برنامه‌ریزی هستیم؛ در صورتیکه برای تمدید این کنسرت با سالن به توافق برسیم، بزودی خبر آن را به علاقه‌مندان اعلام خواهیم کرد.

در این رابطه بخوانید

پای یک نفر دیگر در میان است


محمد نصرتی، شیث رضایی؛ ظاهرا این دو بازیکن فعلا سوژه داغ رسانه‌ها هستند اما یک مقام آگاه در کمیته انضباطی پای یکی دیگر از بازیکنان پرسپولیس را هم به میان می‌کشد.


به گزارش توریست آنلاین مالزی و به نقل از قانون، خوشحالی شرم‌آور بازیکنان پرسپولیس حالا در حالی واکنش مدیران ورزش کشور و حتی مجلسی‌ها را برانگیخته که یک مقام آگاه در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال یکی دیگر از بازیکنان پرسپولیس را نیز به انجام عملی زشت و زننده متهم می‌کند.
این بازیکن که در هفته‌های گذشته نیز متهم به کم‌کاری در پرسپولیس شده بود حالا یکی از متهمان است که به زودی باید در کمیته انضباطی باشگاه پرسپولیس نسبت به یکی از حرکات زننده‌اش در جریان بازی پرسپولیس و داماش پاسخگو باشد. این بازیکن متهم است که شوخی زننده‌ای با شیث رضایی انجام داده و حتی گفته می‌شود فیلم این صحنه زشت نیز در اختیار کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال قرار گرفته است.
البته رئیس کمیته انضباطی اخیرا این خبر که چند بازیکن دیگر هم در انجام حرکات غیر اخلاقی و زننده در بازی پرسپولیس و داماش نقش داشته‌اند را تایید کرده است اما حسن‌زاده فعلا قصد ندارد از این بازیکن نامی ببرد.
به نظر می‌رسد حاشیه‌های زننده بازی پرسپولیس و داماش گیلان همچنان ادامه دارد.

در این رابطه بیشتر بخوانید:

نصرتی خودکشی نکرده است


زننده گل صعود به جام جهانی 2006 به دوستان نزدیکش گفته: اینکه من چگونه آدمی هستم و چه خصوصیات اخلاقی دارم را دیگران باید بگویند. من همواره اخلاق را سرلوحه کارهای خود قرار دادم اما در این شرایط نمی‌دانم چه باید بگویم و چکار باید بکنم.

به گزارش توریست آنلاین مالزی و به نقل از اوج، یکی از منابع نزدیک به محمد نصرتی درمورد شرایط وی پس از بازی با داماش توضیحاتی داده که در زیر می‌خوانید:
محمد شرایط بسیار بدی دارد. در این چند روز ساعتی خواب به چشمش نیامده و دیروز کار به جایی رسید که در درمانگاهی نزدیک منزلش بستری و زیر سرم رفت.
 
مادر و همسر او نیز شرایط خوبی ندارند.
منبع نزدیک به نصرتی می‌گفت، شب بعد از بازی مادرش ساعت‌ها زیر باران اشک می‌ریخت. او نگران آینده فرزندش است. اخبار و شایعات گوناگون مبنی بر فرار از کشور، خداحافظی از فوتبال و ... برای کسی که تازه یک ماه است نامزد کرده وضعیت وحشتناکی را پیرامونش ایجاد کرده است.
نامزد وی که دانشجوست ایمیل‌های متعددی از دوستانش پیرامون ماجرای نصرتی دریافت می‌کند و همین مسئله شرایط روحی-روانی دشواری را برای او به وجود آورده است.
محمد نصرتی بعد از آن بازی تا کنون دو بار از منزل خارج شده، یک بار برای مراجعه به ستاد منشور اخلاقی و مرتبه دیگر برای رفتن زیر سرم در درمانگاه.
زننده گل صعود به جام جهانی 2006 به دوستان نزدیکش گفته اینکه من چگونه آدمی هستم و چه خصوصیات اخلاقی دارم را دیگران باید بگویند. من همواره اخلاق را سرلوحه کارهای خود قرار دادم اما در این شرایط نمی‌دانم چه باید بگویم و چکار باید بکنم. اصلا حال روز خوبی ندارم.
با این وجود نصرتی که آماج شایعات گوناگون قرار دارد شایعه خروج از کشور و البته خبر هولناک خودکشی خود را در گفتگویی با اوج نیوز تکذیب کرد و درباره انتشار این مسائل ابراز تاسف نمود: "هیچ جا نمی‌روم، همین جا کنار خانواده‌ام می‌مانم."
او یک جمله دیگر هم می‌گوید: "یکشنبه شب قرار بود به برنامه پارک ملت بروم. همه چیز آماده بود و لباسم را پوشیده بودم. به سمت آدرس استودیو حرکت کردم که ناگهان متوجه عمق اتفاقات رخ داده در تماس‌ها و اس‌ام‌اس ها شدم. از همانجا به خانه برگشتم."



در این رابطه بیشتر بخوانید:

جواد نکونام: با کسانی که حق مردم را خوردند اینقدر قاطع برخورد کردید؟

توریست آنلاین مالزی؛ fasport.ir نوشت؛ جواد نکونام کاپیتان تیم ملی: «با کسانی که حق مردم را خوردند اینقدر قاطع برخورد کردید؟ با کسانی که با اهمال کاری باعث حذف تیم ملی امید، سپاهان و استقلال شدند و آبروی ملی را بردند چه برخوردی کردید که حالا نصرتی را ۲ سال می خواهید محرومشان کنید!...؟»

وی در ادامه گفت:« در اسپانیا دو بازیکن اخراجی از دو تیم، در حد تیم ملی همدیگر را زدند و از خجالت هم در آمدند فقط ۲ جلسه محروم شدند!...؟»
در همین رابطه بخوانید:

شيث رضايي: نورمحمدي را قلقلک دادم!!


شکل آن صحنه به گونه‌اي است که بعضي‌ها قصد دارند منظور بدي از اتفاق افتاده برسانند، اما من فقط در حال قلقلک دادن نورمحمدي هستم.

شیث رضایی در اولین مصاحبه مفصل خود پس از بازی پرسپولیس مقابل داماش در گفتگو با اوج نیوز گفت"هر کس در خیابان مرا می‌بیند می‌گوید مگر تو چکار کردی؟" وی افزود: "هیچکس نفهمید چه اتفاقی افتاد اما بازتاب منفی و گسترده آن زایده تفکرات منفی برخی بود که با من مشکل شخصی داشتند. سال‌هاست در سطح اول فوتبال بازی می‌کنم. می‌فهمم در بازی پخش مستقیم آن هم در این مقطع همه زیر ذره‌بین هستند. من شیطنت دارم ولی بی ادب نیستم.»
او ادامه داد: "دلم می‌خواهد تلویزیون دقیقا آن صحنه را پخش کند. هیچ مشکلی ندارم، باز هم تاکید می‌کنم کار خلافی انجام ندادم. من رضا نورمحمدی را قلقلک می‌دادم اما بعضی‌ها قصد دارند از شکل صحنه چیز دیگری جلوه بدهند."
شیث با اشاره به داستان مربوط به هواپیمای پرسپولیس در مسیر تهران-شیراز یادآور شد: "من آن اشتباه را مرتکب و بخاطر آن مجازات شدم اما این بحث چه ارتباطی به امروز دارد؟ خودم از کمیته انضباطی و منشور اخلاقی خواستم به صورت محرمانه از پلیس امنیت، دادگاه‌ها و تمام مراجع قضایی استعلام کند و اگر من فقط یک بار سابقه ارتکاب به عمل خلاف داشته یا دستگیر شده‌ام تا آخر عمر محرومم کنند."
بازیکن با سابقه پرسپولیس تاکید کرد: "شکل آن صحنه به گونه‌ای است که بعضی‌ها قصد دارند منظور بدی از اتفاق افتاده برسانند، اما من فقط در حال قلقلک دادن نورمحمدی هستم.
رضایی با حمایت از محمد نصرتی اظهار داشت: "محمد سابقه هیچ‌گونه عملی ندارد. نباید با او چنین رفتاری کنیم. یک لحظه اشتباهی صورت گرفت. اگر من جای محمد بودم احتمالا اعدامم می‌کردند."
او با اشاره به برنامه ۹۰ و فردوسی‌پور گفت: "بعد از دیدن برنامه متوجه شدم چقدر دشمن دارم. فردوسی‌پور را به خدا واگذار می‌کنم."
وی درباره اظهار نظر علی دایی که گفته بود من قبلا درباره این بازیکن هشدارهایی داده بودم گفت: "ایرادی ندارد. من هم خدایی دارم و این عزیزان را به آن خدای بزرگم می‌سپارم. از آن روز به بعد بیشتر در خانه بودم و اصلا حال و روز خوبی ندارم. به خدا قسم ما هم خانواده داریم. مادرم که عزیزترین چیز زندگی من است، از این هجمه شوکه شده است. باید از حاج آقا مایلی کهن یک تشکر ویژه کنم. ایشان کسی بود که زنگ زد و به من دلداری داد. همچنین حاج آقا عرشیان‌فر مدیر سابق فرهنگی باشگاه پرسپولیس که زنگ زد و مرا دلداری داد تا دلگرمی پیدا کنم که در این روزگار هنوز هم مرد وجود دارد.»

بیشتر بخوانید:

کاهش لحظه به لحظه ارزش ریال


قیمت دلار در بازار های داخلی امروز به بالاترین حد خود رسید و سقف 1335 تومان را پر کرد.

به گزارش توریست آنلاین مالزی و به نقل از خبرنگار قانون، بهای دلار در حالی ساعت به ساعت افزایش می یابد که بانک مرکزی بارها اعلام کرده است سیاست هایی را برای کنترل بازار ارز در دستور کار قرار داده است. دیروز نیز در نشست هیات نمایندگان اتاق تهران، بازار ارز موضوع داغی بود که بخشی از صحبت های مطروحه در این نشست را به خود اختصاص داد.
در حالی که رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن بر این اعتقاد بود که دلار به پس انداز جدید خانوارهای ایرانی تبدیل شده، یکی از فروشندگان ارز در میدان فردوسی از مراجعه برای خرید ارز در حد و اندازه 500 تا هزار دلار خبر داد و گفت: کسی که برای خرید 500 دلار مراجعه می کند، طبیعتا تولیدکننده و صادر کننده و واردکننده نیست. این فرد با این هدف که ارزش پول اندک خود را حفظ کند وارد بازار خرید و فروش ارز شده است.
او در جواب این سئوال که آیا فکر می کنید خانواده های ایرانی ترجیح می‌دهند پس اندازهای خود را به دلار نگه دارند؟ گفت: طبیعتا وقتی ارزش پول دائم در حال کاهش است، خانواده ها ترجیح می دهند از گزینه ای استفاده کنند تا بلکه بتوانند سرمایه خود را حفظ کنند. قدرت خرید ریال دائما رو به کاهش است و دلار کانادا و آمریکا و یورو جایگزین خوبی برای پس انداز شده است.
دیروز قیمت دلار آمریکا و کانادا افزایشی هماهنگ را طی کرد و تا ظهر قیمت نرخ برابری هر دو در برابر ریال به 1335 تومان رسید.
بانک مرکزی نیز قیمت دلار را اندکی افزایش داد و نرخ برابری هر دلار امریکا با ریال را 10865 ریال اعلام کرد. به این ترتیب فاصله قیمت دلار در بازار رسمی و غیر رسمی به 248 تومان رسید. این فاصله نگرانی‌های بسیاری را میان کارشناسان و فعالان اقتصادی ایجاد کرده و بسیاری معتقدند این فاصله قیمتی سود سرشاری را سرازیر جیب واسطه ها می کند و باید نسبت به فساد آور بودن این وضعیت هوشیار بود.
به هر روی هر چند رییس کل بانک مرکزی وقتی درباره عرضه دلار و سایر ارزها در بازار مورد سئوال قرار گرفت به صراحت اعلام کرد که نمی تواند سیاستی را در پیش گیرد تا ارز مورد نیاز قاچاقچیان را تامین کند اما با شکست سیاستهای بانک مرکزی به نظر می‌رسد تامین ارز برای تولیدکنندگان و بخش صنعت با قیمت های جدید نیز به مشکلی بزرگ تبدیل شده است.
از سوی دیگر باید توجه داشت ارزش ریال در برابر سایر ارزهای بین الملی نیز به سرعت در حال کاهش است.
قیمت یورو که روز سه شنبه 18250 ریال بود امروز 1838 ریال است و پوند انگلیس که دیروز رکورد شکنی کرده و به 2111 تومان رسیده بود امروز در رکوردی تازه به قیمت 2130 تومان معامله شد.
پیش بینی فعالان بازار ارز حکایت از آن دارد که کاهش ارزش دلار در صورت عدم تغییر وضعیت فعلی تداوم داشته باشد . بالا رفتن بهای دلار در بازار سبب رشد قابل توجه قیمت طلا و سکه در بازارهای داخلی نیز شد.
بر اساس این گزارش در حالی که بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1730 دلار بود قیمت هر گرم طلای 18 عیار در بازار 54 هزار و 830 تومان رسید و هر سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز به قیمت 610 هزار تومان معامله شد.
بهای هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در حدود 594 هزار تومان بود و قیمت هر نیم سکه و ربع سکه نیز به ترتیب 284 هزار تومان و 147 هزار تومان اعلام شد . سکه یک گرمی بهار آزادی نیز 77 هزار تومان قیمت داشت . قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی در شبکه بانکی 586 هزار و 560 تومان، نیم سکه 278 هزار و 720 تومان و ربع سکه 145 هزار و 600 تومان اعلام شده است . نرخ سکه یک گرمی نیز 74 هزار و 880 تومان از سوی بانک مرکزی اعلام شد.

بیشتر بخوانید:


هیلاری کلینتون عزادار شد


هیلاری کلینتون داغدار شد.

به گزارش توریست آنلاین و به نقل از تایم، مادر هیلاری کلینتون، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا از دنیا رفت.
خانم دوروسی رودهام که مادرزن بل کلینتون رئیس جمهور سابق آمریکا هم بود، دقایقی پیش در واشینگتن جان خود را از دست داد.
خام رودهام، 92 ساله بود و علت مرگ او بیماری اعلام شده است.
هیلاری کلینتون برای شرکت در مراسم تدفین مادرش، سفر خود به لندن و استانبول را لغو کرده است.

 در همین رابطه بخوانید

میثاقیان: حتما نصرتی و رضایی باید اعدام شوند!


حرکت زننده محمد نصرتی و شیث رضایی حالا باعث شده تا اکبر میثاقیان هم نسبت به شادی غیر اخلاقی این بازیکنان واکنش نشان دهد.

به گزارش توریست آنلاین و به نقل از قانون، حرکت زننده محمد نصرتی و شیث رضایی حالا باعث شده تا اکبر میثاقیان هم نسبت به شادی غیر اخلاقی این بازیکنان واکنش نشان دهد.
اکبر میثاقیان که یکی از مربیان رسانه‌ای فوتبال ایران محسوب می‌شود در واکنش به شادی غیر ورزشی نصرتی و رضایی به قانون می‌گوید: «واقعا متاسفم، موهایم را در فوتبال سفید کرده‌ام اما تا به حال ندیده‌ام که این‌طوری خوشحالی کنند!»
میثاقیان ادامه می‌دهد: «این بازیکنان باید تنبیه شوند. ما عادت کرده‌ایم که در چنین مواقعی بگوییم لطفا بزرگنمایی نکنید. در صورتی که این کار خودش همین اندازه زشت است و من از اینکه فوتبال ما به اینجا رسیده واقعا متاسفم.»
میثاقیان در ادامه به شوک‌های خودش اشاره می‌کند: «من چند تا شوک ساده به بازیکنانم وارد کردم آن همه حرف و حدیث درست شد. اگر طبق قانونی که با من رفتار کردند بخواهند این بازیکنان را مجازات کنند حتما باید اینها را اعدام کنند!»
میثاقیان سپس به فشارهای روحی روانی بازیکنان پرسپولیس اشاره می‌کند و به قانون می‌گوید: با همه این حرف‌ها باید بپذیریم که بازیکنان پرسپولیس خیلی تحت فشار بودند. آن قدر تحت فشار قرار گرفتند که مجبور شدند این طوری خوشحالی کنند! کار درستی نبود اما بهتر است این را هم فراموش کنیم و به آنها فرصت بدهیم که خودشان را اصلاح کنند


در همین رابطه بخوانید

اندر حکایت این روزهای فوتبال کشور

کم ارزش ترین ریال تاریخ ثبت شد


طی دو روز گذشته چند رکورد بی سابقه در بازار آزاد ارز تهران به ثبت رسید. بر اساس آن، روز گذشته نرخ برابری دلار کانادا در برابر ریال ایران به 13 هزار و 200 ریال رسید.

به گزارش توریست و به نقل از خبرآنلاین روز شنبه نیز هر دلار آمریکا در برابر 13 هزار و 30 ریال مبادله شد تا بالاترین نرخ مبادله ریال ایران در برابر دلار آمریکا ثبت شود.
همچنین در میان ارزهای معتبر آسیایی نیز، یکصدین ژاپن دیروز در مقابل ریال ایران باز هم تقویت شد و بهای آن به 17 هزار و 50 ریال رسید که این نرخ تاکنون بی سابقه بوده است. درهم امارات هم روز گذشته بیشترین قیمت خود را در برابر ریال رقم زد. هر درهم دیروز 3 هزار و 580 ریال بود.
ریال ایران در برابر پوند و یوروی اروپایی هم طی دو روز گذشته به ضعیف ترین جایگاه خود رسید. به طوری که روز شنبه رکورد قیمتی 18 هزار و 380 ریالی یورو ثبت شد و دیروز هم اوج قیمتی 20 هزار و 950 ریال پوند انگلیس حاصل شد.
بدین ترتیب ریال ایران به پایین ترین سطح ارزش خود در برابر ارزهای مهم آمریکا، اروپا و آسیا رسیده است. این در شرایطی است که حفظ ارزش پول ملی یکی از وظایف اصلی بانک مرکزی هر کشوری از جمله ایران است ولی تاکنون بانک مرکزی ایران برنامه ای را برای حفظ ارزش پول ملی کشور اعلام نکرده و محمود بهمنی، رییس کل این بانک، تنها از پیروی از سازو کار بازار که همچنان به زیان ریال در حال حرکت است، سخن گفته است.

خسروی آری؛ حسنی نه


تهیه‌کننده برنامه «صندلی داغ» ضمن تکذیب اجرای سری جدید برنامه توسط فرزاد حسنی، از محمدجعفر خسروی به عنوان مجری جدید این برنامه خبر داد.

به گزارش توریست و به نقل از شبکه ایران، سری جدید برنامه «صندلی داغ» با اجرای محمدجعفر خسروی همزمان با عید غدیر خم جلوی دوربین می‌رود.
پس از پخش آخرین سری از مجموعه برنامه «صندلی داغ» اخباری مبنی بر پخش سری جدید این برنامه با اجرای فرزاد حسنی منتشر شد، علیرضا جلالی در گفت‌وگو با شبکه ایران ضمن تکذیب این خبر گفت: برخلاف شایعاتی که منتشر شده، محمد جواد خسروی اجرای سری جدید این برنامه را به عهده خواهد داشت.
وی در ادامه افزود: سری جدید برنامه 26 قسمت است و همزمان با عید غدیر خم ضبط آن آغاز خواهد شد. سری جدید به سفارش گروه اجتماعی شبکه دو سیما ساخته می‌شود و تهیه‌کنندگان این برنامه همانند قبل حمید آخوندی و علیرضا جلالی هستند.
«صندلی داغ» در زمره‌ نخستین برنامه‌های گفت‌وگو محور در تلویزیون ایران قرار می‌گیرد و پیشینه آن در تلویزیون‌ به نوروز 83 برمی گردد. در طول این سال‌ها این برنامه چند بار متوقف و مجری عوض کرده است. داریوش کاردان ، احمد نجفی ، زنده یاد منوچهر نوذری و نیز مهدی سجاده‌چی و امیرحسین مدرس مجریان «صندلی داغ» بوده‌اند.
محمدجعفر خسروی، یکی از مجریان باجسارت تلویزیون است که کارش را با رادیوی مشهد آغاز کرده است؛ اما خیلی زود و در همان سال‌های ابتدایی فعالیتش پایش به تلویزیون هم باز شد. برنامه یک صبح، یک سلام رادیو، روز از نو و تهران 20 از جمله برنامه‌هایی است که با اجرای وی به روی آنتن تلویزیون رفته است.

پولدارترین بازیگر تاریخ سینما کیست؟


نام «ساموئل ال جکسون»، به عنوان پولدارترین بازیگر تاریخ سینما در فهرست گینس ثبت شد

به گزارش توریست و به نقل از خبرگزاری رویترز، علی‌رغم انتظار اهالی سینما، گینس، کتاب رکوردهای جهانی، «ساموئل ال جکسون» را با 7 میلیارد و 420 میلیون دلار درآمد حاصل از نام او در گیشه، به عنوان پولدارترین و درآمدزاترین بازیگر هالیوودی نامید.
این بازیگر 62 ساله طی چهار دهه فعالیت در عرصه سینما در پروژه‌های عظیمی چون «پارک ژوراسیک» و «جنگ ستارگان» ایفای نقش کرده است.
«جکسون» امسال نیز در دو فیلم پرفروش «ثور» و «کاپیتان آمریکایی» ایفای نقش کرده است.

هفت میلیاردمین ساکن زمین

هفت میلیاردمین ساکن کره زمین سی‌ویکم اکتبر (امروز) در کشور فیلیپین به دنیا آمد.

به گزارش توریست و به نقل از روزنامه سان، سازمان ملل متحد سی‌ویکم اکتبر (امروز) "دانیکا مای چامه‌چو" که در مانیل به دنیا آمده است را به‌طور سمبلیک هفت میلیاردمین ساکن کره‌ زمین نامید.
دانیکا کوچولو تنها دو دقیقه پس از نیمه شب گذشته در بیمارستان "خوزه فابلا" مانیل متولد شد و مقام‌های سازمان ملل به دیدن وی رفتند.
گفته شده که به پدر و مادر دانیکا کیکی داده شده که روی آن با کلمه هفت میلیاردمین نفر تزئین شده بود.
کلمه دانیکا به معنی "ستاره صبح" است.

سوالات عجیب یک خانم از آیت‌الله مکارم‌شیرازی


یکی از تازه‌ترین استفتائات از آیت‌الله مکارم شیرازی سوال خانمی است که نظر آیت‌الله مکارم شیرازی را را نسبت به شروط مورد علاقه او برای عقد ازدواج جویا شده است.
به گزارش توریست و به نقل از قانون این خانم، شروط را در اینترنت دیده است و پس از مشورت با دوستان خود، آن را با خواستگار خود هم مطرح نموده است اما پس از موافقت خواستگار با این شروط، محضردار از تایید این شروط و ثبت عقد ازدواج خودداری کرده است.متن سوال این خانم و پاسخ آیت الله مکارم شیرازی چنین است:

بنده از اینترنت شرایطی را در مورد ازدواج دیدم که خیلی خوب و عادلانه هم بود و من از آنها پرینت گرفتم و به دوستانم هم نشان دادم و آنها هم تایید کردند که شرایط بسیار خوبی است و می‌تواند برای دختری که قصد ازدواج دارد بسیار مفید باشد برای همین با خواستگارم مطرح کردم و او هم پذیرفت ولی وقتی رفتیم محضر، محضردار که یک روحانی هم بود گفت اکثر این‌ها شرایط خلاف شرع هستند و به درد نمی‌خورند و حتی به تمسخر گفتند که شاید هر کس این‌ها را نوشته قصد دست انداختن خانم‌ها را داشته است، من خیلی ناراحت شدم. واقعاً همین مسایل است که باعث می‌شود ما جوان‌ها دین‌گریز شویم. چرا نباید به شرایط مورد توافق طرفین احترام قایل شد؟
من شرایط را هم برایتان ارسال می‌کنم و از شما خواهش دارم که مرا راهنمایی فرمایید.
از لطف شما هم ممنونم
 
1-     زوج به زوجه وکالت بلاعزل با حق توکیل به غیر داد تا زوجه در هر زمانی که بخواهد از جانب زوج اقدام به متارکه کرده و خود را از علقه زوجیت رها سازد به هر طریق اعم از بذل یا اخذ مهریه.
2-     زوج به زوجه وکالت بلا عزل داد تا هر زمان خواست مهریه را به هر میزان که خواست افزایش دهد.
3-      زوجه اجازه دارد هر زمان اراده نمود به خارج از کشور مسافرت نموده و نیازی به اجازه مجدد زوج نباشد چه برای اخذ یا تمدید یا تجدید گذرنامه و این اجازه دائمی است.
4-      زوجه حق ادامه تحصیل را تا هر مرحله‌ای که لازم بداند خواهد داشت در هر مکان و محلی که ایجاب کند .
5-      زوج، زوجه را در انتخاب هر شغلی که مایل باشد و در هر محلی که صلاح بداند مخیر می‌نماید.
6-      زوج مکلف است هنگام جدایی اعم از اینکه متارکه به درخواست زوج باشد یا به درخواست زوجه، کلیه دارایی خود را اعم از منقول و غیر منقول و وجوه نقدی بلا عوض به زوجه منتقل نماید.
7-     حق انتخاب مسکن و تعیین کشور و شهر یا محل آن با زوجه خواهد بود.
8-      حضانت فرزندان بعد از طلاق مطلقاً با زوجه خواهد بود و در صورت خروج از کشور نیز نیازی به اذن پدر نخواهد بود.
9-     اختیار زمان بچه‌دار شدن مطلقاً در اختیار زوجه خواهد بود.
10-  نزدیکی و تمکین در اختیار زوجه بوده و هر زمان که اراده نمود زوج مکلف به همبستری با زوجه خواهد بود.
11-  اگر احیاناً تقاضای همبستری از سوی زوج باشد زوج باید قبلاً مبلغی (که از سوی زوجه تعیین می شود) به شماره حساب زوجه واریز نماید با این حال زوجه در نزدیکی مخیر بوده و این امر موجد هیچ حقی هم برای زوج نخواهد بود.
12-  زوج به هیچ عنوان حق طلاق زوجه را نخواهد داشت.
13-  زوج پس از متارکه به هیچ عنوان حق ازدواج را نخواهد داشت اعم از نکاح دائم یا نکاح منقطع.
14-  زوجه هر وقت مصلحت بداند می تواند زوج را تنبیه بدنی نماید و زوج حق هر گونه اعتراض بعدی را در این خصوص از خود سلب و ساقط می‌نماید.
15-  زوج مکلف به انجام کلیه کارهای منزل بوده و در موقع جدایی نیز حق درخواست اجرت المثل را از این حیث نخواهد داشت.
16-  زوجه هر گونه که مقتضی و صلاح بداند در برقراری ارتباط با دیگران مخیر بوده و زوج حق هر گونه اعتراض بعدی را از خود سلب و ساقط می‌نماید.
17-  درخصوص تربیت اولاد زوجه هر گونه صلاح بداند اقدام خواهد نمود و زوج حق دخالت در این خصوص را نخواهد داشت.
18-  ریاست خانواده با زوجه خواهد بود.
19-  زوجه شرط نمود که زوج ضمن اطاعت کامل از زوجه از والدین ایشان نیز تبعیت کامل داشته باشد.
20-  زوجه شرط نمود عند اللزوم نفقه والدین ایشان نیز با زوج باشد.
21-  حق رجوع بعد از طلاق با زوجه خواهد بود.
22-  نفقه زوجه علاوه بر مصادیق قانونی که عبارت از تهیه مسکن و البسه و خوراک و هزینه های بهداشتی و دارویی می‌باشد شامل کلیه تفریحات زوجه نیز از قبیل مسافرت خارج از کشور و غیره خواهد بود و میزان نفقه نیز توسط زوجه بدون لحاظ کردن وضعیت مالی زوج تعیین خواهد شد.

پاسخ آیت‌الله مکارم شیرازی:
فکر می‌کنیم آنچه نوشته‌اید، منظورتان مزاح و شوخی بوده. هیچ برده‌ای هم در دوران بردگی دارای چنین محدودیتی نبوده و اگر زوجی را پیدا کنید که زیر بار این شرایط برود حتما باید او را به طبیب روانی معرفی کنید.

بخوانید: