تجلیل از زکریای رازی در مالزی


شرکت پتروناس مالزی در اقدامی جالب توجه از زکریای رازی تجلیل کرد.
به گزارش ترویست مالزی، شرکت نفتی پتروناس که یکی از بزرگترین شرکت‌های نفتی جهان به شمار می‌رود در صفحه فیسبوکخود تقویمی قرار داده است که در آن هر ماه را به یکی از بزرگان عرصه علم جهان اختصاص داده است.
در این تقویم با عنوان "Petronas Foresight Calendar" ماه ژانویه به محمد ابن زکریای رازی اختصاص داده شده است و در کنار تصویر رازی، وی را یکی از مهمترین شخصیت‌ها در عصر طلایی اسلامی معرفی و عنوان شده است که رازی تاثیر عمیقی بر تولد رنسانس در اروپا داشته است.
در این قسمت نوشته شده است که ابوبکر محمد ابن زکریای رازی در سال 865 در شهر ری در نزدیکی تهران امروزی متولد شده و در حدود سال 925 در همان شهر از دنیا رفته است. یکی از کتاب‌های زکریای رازی "الحاوی" نام داشت که یکی از بزرگترین دایره‌المعارف‌های پزشکی زمان خود بود.
اخبار مرتبط:
در این تقویم علاوه بر نام محمد ابن زکریای رازی که در ماه ژانویه قرار دارد می‌توان نام شخصیت‌های برجسته دیگر جهان علم همچون "یوهانس گوتنبرگ"، "آیزاک نیوتون"، "آدام اسمیت"، "بتهوون"، "مایکل فرایدی" و غیره را دید.

اقدام به تجاوز پسر 13 ساله

چند ساعتی است که خبری عجیب صفحات اجتماعی فیس بوک مالزی را پرکرده است.
در اولین شب از سال 2013 خبری عجیب دهن به دهن در صفحات اجتماعی فیس بوک می پیچد و آن اقدام به تجاوز یک پسر 13 است.

قیمه از چه زمانی غذای رسمی محرم شد؟

روایت ساخت قدیمی ترین تکیه های تهران، داستان تکیه نفر آبادبه عنوان قدیمی ترین تکیه باقی مانده پایتخت، چگونگی انتخاب قیمه به عنوان غذای ایام محرم، رسم های قدیمی تهرانی ها در محرم،مکان اجرای قدیمی ترین تعزیه پایتخت از مهمترین محورهای گفتگوی با احمد مسجد جامعی عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران است.

برترین ویدئوهای 2012 ایران و جهان

سایت بی بی سی فارسی در ویدئوی کوتاه سعی کرده برترین ویدئوهای ایران و جهان در سال 2012 را معرفی کند.
به گزارش توریست مالزی، این سایت در این باره می نویسد:
کلیپ های ویدیویی که در اینترنت دست به دست می گردد و دیده می شود ما را بیشتر با دنیای کاربران و مردم عادی آشنا می کند. این ویدئوها نشان می دهد مردم فارغ از هیاهوهای رسانه ای چه سلیقه ای دارند و واقعا از چه خوششان می آید.

موفق ترین کشورهای دنیا در سال 2012


موسسه تحقیقاتی Legatumدر تازه ترین آمار خود، لیستی از موفق ترین کشورهای دنیا منتشر کرد.
به گزارش توریست مالزی، این موسسه در آماری تحت نام THE LEGATUM PROSPERITY INDEXکه هر ساله منتشر می کند 142 کشور جهان را به ترتیب موفقیت رده بندی کرد.
در این رده کشور نروژ برای چهارمین سال پیاپی از سال 2009 تا کنون رتبه اول را به خود اختصاص دارد. پس از نروژ کشورهای دانمارک و سوئد در رده های دوم و سوم ایستادند.
در این رده بندی کشور ایران در بین 142 کشور ....