پرطرفدارترین مشاغل آمریکا در سالی 2011


به گزارش توریست سایت سی ان بی سی، بهترین مشاغل آمریکا در سال 2011 را معرفی کرد. اما نکته جالب اینجاست که در بین این مشاغل هیچ نشانی از شغل های پردردسر اما پردرآمد  مانند پزشکی، طراحان مد، اتومبیل سازی و ... نیست. بهترین مشاغل در آمریکا مشاغلی هستند که شاید کمتر کسی در ایران آن را به عنوان شغل دائم و با آتیه حساب می‌کند.

دستیار دندان پزشک 
متوسط حقوق هر دستیار دندان پزشک در آمریکا 67 هزار دلار در سال است.آنچه که باعث شده این شغل در ردیف بهترین مشاغل سال 2011 قرار بگیرد، چشم انداز استخدام و استرس پایین این شغل است. همچنین این شغل نیاز به گذراندن دوره های آموزشی در سطح دکترا را ندارد و شغل محبوب زنان آمریکایی است.

شنوایی سنج
بعد از دستیاران دندانپزشک، شنوایی سنجی در ردیف بعدی این فهرست قرار دارد. درآمد متوسط این قشر 67 هزار دلار در سال است. مزایا مهم این شغل استخدام راحت و استرس کم است. در آمریکا این طور به نظر می رسد که تعداد افرادی که از لحاظ شنوایی مشکل دارند رو به افزایش است و از طرفی نیز متخصصان زیادی برای درمان این افراد وجود ندارد.

مورخ
متوسط حقوق مورخان در آمریکا 63 هزار دلار در سال است. میزان استخدام مورخان آمریکایی در چند سال اخیر توسط دولت آمریکا و همچنین بخش خصوصی این کشور افزایش چشم گیری داشته است. برای مثال مورخان در دولت آمریکا برای تحقیقات در مورد آثار هنری به سرقت رفته در اروپا در خلال جنگ جهانی دوم استخدام می شوند.

زیست شناس
زیست شناسان در سال 2011 توانستند در بین بهترین مشاغل آمریکا قرار بگیرند. متوسط حقوق یک زیست شناس در آمریکا 74 هزار دلار در سال است. در چندسال اخیر تقاضا برای استخدام زیست شناسان در آمریکا به شدت افزایش داشته است. دلیل افزایش تقاضا 2 علت دارد؛ افزایش تقاضا برای نقشه برداری و همچنین انجام تحقیقات گسترده در زمینه مبارزه با تروریسم و حملات بیولوژیکی.

هواشناس
در بین بهترین مشاغل آمریکا، هواشناسان آمریکایی دارای یکی از بهترین مشاغل هستند. متوسط حقوق هر هواشناس آمریکایی 85 هزار دلار در سال است. علت تقاضای بالا برای شغل هواشناسی در آمریکا استخدام آن‌ها برای پیش بینی هوا در اخبار و رسانه‌های این کشور نیست بلکه هواشناسان در آمریکا بیشتر توسط کارخانه ها و شرکت‌های خصوصی استخدام می شوند که تولیدات یا نوع کارشان بستگی به اوضاع آب و هوایی دارد.

تحلیلگر سیستم های کامپیوتری 
این دسته افراد نیز دارای یکی از بهترین و پردرآمدترین شغل ها را دارا می باشند که 77 هزار دلار در سال درآمد دارند. فن آوری اطلاعات یکی از مهم‌ترین رشته‌ها برای استخدام به شمار می رود. از این رشته برای توسعه برنامه های کاربردی برای تلفن های همراه با سیستم عامل‌های گوناگون استفاده می شود.

آمار شناس
آمارشناسی از دیگر مشاغل برتر آمریکا در سال 2011 است. متوسط حقوق آمارشناسان آمریکایی 73 هزار دلار در سال است. جهان امروز بر مبنای آمار بنا شده است. بانک‌ها و موسسات بیمه تنها بخش کوچکی از متقاضیان آمارشناسان در آمریکا هستند. وظیفه آمارشناسان در بانک‌ها و موسسات بیمه امریکا اندازه‌گیری و تحلیل میزان رشد و شناسایی فرصت‌هاست.

آمارگیر
در کنار آمارشناسان، آمارگیران نیز توانستند به لیست بهترین مشاغل سال 2011 آمریکا راه یابند. متوسط حقوق این قشر 87 هزار دلار در سال است. آمارگیران کسانی هستند که میزان تصادفات، تولد، مرگ و میر و آماری از این قبیل را استخراج می‌کنند. در چند سال اخیر موسسات بیمه بیشترین متقاضیان آمارگیران را در امریکا تشکیل داده اند.

ریاضی دان
متوسط حقوق ریاضی دانان در آمریکا 94 هزار دلار در سال است. مهم ترین مزایای این شغل چشم انداز و نوع استخدام و همچنین نوع محیط کار مرتبط با این این شغل است. در حال حاضر ریاضی دانان در آمریکا به عنوان استاد یا معلم برای تدریس دروس مرتبط با ریاضی در دانشگاه‌های این کشور و یا در زمینه حل مسائل مالی در بخش تجاری مشغول به فعالیت می شوند.

مهندس نرم افزار 
مهندسی نرم افزار بهترین شغل معرفی شده در سال 2011 در آمریکاست. متوسط حقوق این قشر از جامعه آمریکا 87 هزار دلار در سال است. نوع استخدام، حقوق بالا و نوع محیط کار مهندسان نرم افزار از امتیازات نامبرده شده برای این شغل است. مهندسین نرم افزار کسانی هستند که کارطراحی، تحقیقات و حفاظت از سیستم‌های رایانه‌ای را برعهده دارند. به گزارش لمون پرس، در حال حاضر با گسترش روز افزون دنیای وب در جهان، تقاضای بالایی برای استخدام و به کارگیری مهندسان نرم افزار در بازارهای فن آوری و ساخت تلفن همراه و همچنین شبکه‌های رایانه‌ای وجود دارد. همچنین برای به روزرسانی و تامین امنیت انواع شبکه‌ها در آمریکا نیازمند وجود مهندسان نرم افزار است. به پیش بینی انجمن کار در آمریکا استخدام و فعالیت مهندسان نرم افزار در آینده به بیش از 30 درصد افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید:

این ۲ جنایتکار را شناسایی کنید و جایزه بگیرید


پدر قربانی یک جنایت قدیمی، برای ردیابی دو قاتل فراری جایزه دو ‌میلیون تومانی می‌دهد. این جنایت در بهار سال 85 رخ داده و دو جوان جنایتکار توانسته‌اند با فرار زیرکانه زندگی زیرزمینی داشته باشند.



به گزارش توریست آنلاین و به نقل از قانون، صبح روز سوم خرداد‌ماه سال 85 ماموران کلانتری 171 با دریافت گزارشی از بیمارستان امیرالمومنین(ع) مبنی بر مرگ مرد ‌جوانی به‌ خاطر ضربات چاقو وارد عمل می‌شوند. در تحقیقات مشخص شد قربانی جوان 30 ساله‌ای به نام مجید اندروا است که ساعت 21 و 30 دقیقه روز دوم خردادماه توسط دو پسر جوان در خیابان آرایشی شهرک صالح‌آباد با ضربات چاقو و قمه خونریزی شدیدی داشته است. با انجام این تحقیقات به دستور بازپرس دانشور از شعبه هفتم دادسرای شهرری پرونده در اختیار کارآگاهان اداره 10 پلیس آگاهی تهران قرار‌گرفت. ماموران در تحقیقات خود پی‌بردند قربانی جنایت چند ماه پیش به خاطر اختلاف قدیمی یکی از عاملان جنایت را با ضربات چاقو زخمی کرده بود. در ادامه این تجسس‌ها مشخص شد عاملان این جنایت موسی و وهاب نام دارند و به خاطر انتقام‌جویی در حالی‌که پرونده درگیری قبلی‌شان در دادسرای ‌شهر‌ری در حال رسیدگی بود مجید را به قتل رسانده‌اند با انجام این تحقیقات وقتی ماموران برای دستگیری عاملان جنایت به شهرک صالح آباد رفتند پی بردند دو متهم پس از آن‌که با خبر شدند پلیس در تعقیب آن‌هاست گریخته‌اند.
5 سال بعد 
پس از گذشت 5 سال و در حالی‌که دو قاتل توانسته‌اند مخفیانه زندگی کنند پرونده در اختیار بازپرس شاهنگیان از شعبه دوم دادسرای امور جنایی تهران قرار گرفت.
در‌حالی که پرونده قدیمی به گره‌کوری برخورد کرده است بازپرس جنایی با تقاضای انتشار عکس دو قاتل فراری از کسانی‌ که اطلاعاتی در زمینه مخفیگاه وی دارند خواست با شماره 51055110 اطلاعات ویژه قتل پلیس آگاهی تهران تماس بگیرند.
 
جایزه دو میلیونی 
پدر مجید که برای دستگیری و مجازات عاملان قتل پسرش ثانیه شماری می‌کند نزد پلیس و بازپرس اعلام کرد هرکس بتواند ردی از این قاتلان در اختیار کارآگاهان قرار بدهد 2 میلیون تومان جایزه خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

پرطرفدارترین فن‌پیج‌های فیس بوک


نادیده گرفتن قدرت شبکه‌های اجتماعی و تا امروز سردمدار آن‌ها یعنی فیس‌بوک بسیار ناآگاهانه است. از امروز قصد داریم هر از چندی آمارهای ریز و درشتی از این شبکه‌های جادویی در اختیارتان بگذاریم.
به گزارش توریست آنلاین و به نقل از توریست بلاگ، هر روز خیلی از ما عضو صفحه‌ها یا به اصطلاح فیس‌بوک فن‌پیج‌های مختلف می‌شویم. فن‌پیج بازیگران و خواننده‌ها، فن‌پیج جملات شاعرانه، فن‌پیج دوستدارن طبیعت و ...
برخی از آن‌ها تازه پا گرفته‌اند و چند عضوی بیش ندارند. برخی جدی به کارشان ادامه می‌دهند و هر روز فن‌های جدید به صفحه افزوده می‌شوند و برخی تعدا فن‌هایشان نجومی است.
آیا تا امروز از خود پرسیده‌اید ده صفحه برتر فیس‌بوک متعلق به چه کسانی، یا شرکت‌هایست. اگر شما هم غرق این فضای مجازی هستید با ما همراه شوید.

شماره 10

موضوع صفحه: خواننده
تعداد فن‌ها: 38,167,425

شماره 9

Family Guy
موضوع صفحه: شوی تلویزیونی- Fox
تعداد فن‌ها: 39,992,997

شماره 8

Shakira
موضوع صفحه: خواننده
تعداد فن‌ها: 42,755,930

شماره 7

Michael Jackson
موضوع صفحه: خواننده
تعداد فن‌ها: 42,848,471

شماره 6

Lady Gaga
موضوع صفحه: خواننده
تعداد فن‌ها: 45,621,816

شماره 5

Rihanna
موضوع صفحه: خواننده
تعداد فن‌ها: 47,753,912

شماره 4

YouTube
 موضوع صفحه: محصول- تکنولوژی
تعداد فن‌ها: 48,088,397

شماره 3

Eminem
موضوع صفحه: خواننده
تعداد فن‌ها: 49,598,522

شماره 2

Texas Holdem Poker
موضوع صفحه: بازی
تعداد فن‌ها: 53,875,857

شماره 1

موضوع صفحه: برند- تکنولوژی
تعداد فن‌ها: 56,398,215

بیشتر بخوانید:


واردات سازمان‌یافته گدا به ایران


ابتدای خیابان مطهری، در غروبی که تحت شعاع ماه‌گرفتگی یک ساعت قبل خودش قرار گرفته، باد سرد و سوز سرما آدم‌ها را در لباس‌های زمستانی‌شان جمع می‌کند تا هر کسی با کمترین توجه به دیگری پیاده‌رو را به سوی مقصدش دنبال کند. پسربچه‌ای با کاسه‌ای برای گدایی اما توجه‌ها را به خود جلب می‌کند، چرا که کتاب درسی‌اش را جلویش باز گذاشته، و به نظر می‌رسد در حال نوشتن مشق در دفتری است که روی زانوهایش گذاشته است. همان تصویر تیپیکال ترحم‌برانگیز از کودکی که برای درآوردن مخارج زندگی مجبور است گدایی کند و در کنار پیاده‌رو تکالیف مدرسه‌اش را انجام دهد. کاسه‌اش حکایت از آن دارد که کاسبی آن روزش هم بد نبوده است. کل این ماجرا اما کمی مصنوعی و چیده‌شده به نظر می‌آید. جلوتر که بروید و یا دقیقه‌ای توقف کنید موضوع دستتان می‌آید؛ دفتر سفید است و پسربچه مشق نمی‌نویسد، اما ادای مشق نوشتن را خوب درمی‌آورد!

به گزارش توریست آنلاین و به نقل از سایت خبرگزاری قانون، این سؤال پیش می‌آید که چه کسی این ماجرا را کارگردانی می‌کند، از تهیه کتاب تا آموزش رفتارهای ترحم‌برانگیزی که می‌تواند در پرشدن کاسه این بچه‌ها که گویا برخی از آن‌ها زبان فارسی هم نمی‌دانند، نقش مؤثری داشته باشد. استاندار تهران از مافیایی خبر داده که عهده‌دار چنین نقشی است. مرتضی تمدن می‌گوید بیشتر گدایان تهران سازمان‌دهی‌شده‌ هستند و از مافیایی سخن به میان آورده که تجارتش بین‌المللی است و دست به واردات گدا از کشورهای بحران‌زده در همسایگی شرقی ایران می‌زند.
فقر و بحران‌هایی چون ناامنی و جنگ در کشورهایی مانند افغانستان، پاکستان و هند باعث شده تا این روزها گدایان زیادی را در کلان‌شهرهای ایران به ویژه پایتخت ببینیم که با لباس‌های نا‌آشنا اما یکدست هر ترفندی را به‌کار می‌گیرند تا ترحم شهروندان ایرانی را برانگیزانند و پولی از آن‌ها بگیرند. چهره‌هایی نحیف، بدن‌هایی مریض و اغلب معلول که جدای از سوء‌استفاده‌ای که از احساسات مردم می‌کنند به شهر نیز چهره‌ای ناخوشایند بخشیده‌اند. مرتضی تمدن می‌گوید: «مافیای تکدی‌گری برخی از اتباع بیگانه را که نقص عضو داشته و یا وضعیت ظاهری مفلوک دارند، گزینش کرده و پس از دوره‌های آموزشی برای تکدی‌گری به خیابان‌ها می‌فرستند
 
در این‌که چند سالی است که آمار گدایان شهرهای بزرگ ایران رشد نگران‌کننده‌ای داشته دیگر جای هیچ شک و تردیدی نیست و تنها ماهیت، مبداء و سازوکار حرفه این افراد است که با اظهارنظرهای مختلف کارشناسان و مسئولان همراه بوده است. پیش از این محمدی مشاور امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در گفت‌وگو با قانون، یکی از مهم‌ترین دلایل رشد آمار متکدیان در شهرهای بزرگ و زیارتی را مهاجرت از شهرستان‌ها و روستاها به دلیل فقر و بیکاری و ورود برخی اتباع بیگانه به کشور عنوان کرده بود. اما حالا مرتضی تمدن با صراحت از وجود مافیای سازمان‌یافته در امر واردات اتباع بیگانه به منظور گدایی در شهرهای بزرگ ایران خبر داده است. پدیده‌ای که به گفته او برای «ام‌القرای جهان اسلام» اتفاقی شایسته نیست.
سال‌ها بود که بحثی جذاب در میان مردم وجود داشت که بیشتر گدایان تهران میلیونر هستند تا اینکه مسئولان نیز به وجود افراد بااستطاعتی که به دلیل درآمد بالای این شغل حاضر نیستند از آن دست بکشند، اذعان کردند. تمدن اعتقاد دارد اگر خیلی با ارفاق بخواهیم به وضعیت مالی گدایان تهران نگاه کنیم تنها 20 درصد آن‌ها افراد نیازمند هستند.
بهزیستی، نیروی انتظامی و شهرداری تهران سه نهادی هستند که سال‌هاست مدعی‌اند در امر جمع‌آوری و برخورد با متکدیان به تنهایی عهده‌دار بار مسئولیت هستند و از عدم همکاری دو نهاد دیگر گلایه می‌کنند. اما حالا که برای یکی از بالاترین مقامات اجرایی پایتخت دیگر تردیدی باقی نمانده که ورود متکدیان خارجی به تهران «سازمان‌یافته‌» است از وزارت کشور هم خواسته شده تا استانداری‌ها را درگیر مبارزه با مافیای واردات گدایان کند تا بیش از این از احساسات و نوع‌دوستی مردم سوءاستفاده نشود؛ مردمی که در بین آن‌ها هستند کسانی که نیازمند ابتدایی‌ترین احتیاجات زندگی‌شان هستند اما خرده آبروی مانده‌شان، اجاز نمی‌دهد دست خود را جلوی کسی دراز کنند.

ببیشتر بخوانید:

قتل عام پس از دربی در زرین شهر اصفهان با کلاشنیکف


 دیروز روزنامه شرق در یک گزارش عجیب از قتل عام توسط یک طرفدار افراطی پرسپولیس با کلاشنیکف در زرین شهر اصفهان خبر داد.این مرد چند روز پیش دستگیر شده است.

به گزارش توریست آنلاین، این روزنامه در این باره نوشته است: «مردي كه در داربي 71 دو تيم استقلال و پيروزي از ناسزاگويي به تيم محبوبش خشمگين شده و هفت نفر را به رگبار بسته بود در بازجويي‌ها اعلام كرد زمان قتل در حالت عادي قرار نداشت.»
روز 25 شهريور درحالي‌كه دو تيم استقلال و پيروزي براي هفتادويكمين مرتبه رو در روي هم قرار گرفته بودند، مردي اصفهاني كه ساكن محله ورنامخواست زرين‌شهر بود با اين اميد كه تيم پرسپوليس برنده بازي باشد پاي تلويزيون نشست. او با دقت و حساسيت بازي را دنبال مي‌كرد، اما وقتي تيم محبوبش اولين گل را خورد به شدت عصبي شد. وي با اين اميد كه نتيجه تغيير كند همچنان به گيرنده‌اش چشم دوخته بود كه ناگهان مجتبي جباري دومين گل را وارد دروازه پرسپوليس كرد . پس از آن بود كه اين مرد ديگر نتوانست خودش را كنترل كند و در حالي‌كه بسيار عصباني بود به كوچه رفت و شروع به ناسزاگويي به تيم مقابل كرد. در اين بين مردي 65 ساله‌ای به نام «خدامراد» كه از اهالي همان محله و طرفدار تيم ديگر بود حرف‌هاي مرد ميانسال را شنيد و با او به دليل توهين‌هاي فوتبالي درگير شد اين دو از پيش نيز با هم به شدت اختلاف داشتند و رفتار هوادار پيروزي بهانه تازه‌اي را به خدامراد داده بود. اين دعوا دقايقي بعد بدون اين‌كه حادثه خاصي رخ بدهد پايان يافت . اما خدامراد كه همچنان در وضعيت جنون‌آميزي به سر مي‌برد به خانه رفت و كلاشينكفش را برداشت.
در اين هنگام عده‌اي از شاهدان دعواي قبلي پشت درخانه خدامراد تجمع كرده و مشغول گفت‌ وگو بودند كه مرد 65 ساله انگشتش را روي ماشه فشرد و چند گلوله به سمت در شليك كرد تا حاضران را متفرق كند. در اين هنگام اهالي به سمت انتهاي كوچه دويدند اما خدامراد از خانه خارج شد و بي‌هدف به سمت حاضران شليك كرد و باعث شد جوان 33 ساله‌اي به نام «يارعلي» از ناحيه سر مورد اصابت گلوله قرار بگيرد و در دم جان ببازد. در اين حين جوان 37 ساله‌اي به نام «نورالله» كه شاهد صحنه بود به سمت يارعلي دويد تا شايد بتواند به او كمك كند اما او هم هدف گلوله قرار گرفت و كشته شد. ماجرا به همين جا ختم نشد و اهالي محل با شنيدن سروصداي تيراندازي از خانه‌ها بيرون آمدند و خود را به محل درگيري رساندند.
آن‌ها در حالي بالاي سر مقتولان حاضر شدند كه خدامراد همچنان سلاح در دست در گوشه‌اي كمين كرده بود. او اين بار ناگهان به صورت رگبار چندين گلوله شليك كرد كه در اين ميان يك جوان 27ساله حامي پرسپوليس با اصابت گلوله نقش بر زمين شد و در ادامه يك زن ميان‌سال و يك دختر جوان و دو مرد نيز هدف گلوله‌هاي بي‌هدف خدامراد قرار گرفتند. خدامراد سپس در حالي‌كه دو نفر را كشته و پنج نفر را زخمي كرده بود پا به فرار گذاشت.
با گزارش اين رخداد شاه محمدي، دادستان زرين‌شهر دستور انجام تحقيقات ويژه را صادر كرد و خدامراد بعد از جست‌ وجوهاي وسيع و همه‌جانبه بازداشت شد و به قتل اقرار كرد. همچنين ماموران از وي يك قبضه كلاشينكف و 12 تير فشنگ جنگي كشف كردند.
 خدامراد هفته پيش تحت بازجويي قرار گرفت و در اعترافاتش گفت: «تصميم نداشتم دست به چنين كاري بزنم و فقط براي ترساندن اين افراد چند تير به در خانه زدم، اما در ادامه احساسی بر من غلبه كرد و به كوچه رفتم و به صورت بي‌هدف به سمت حاضران شليك كردم.» وي با بيان اين اظهارات با قرار قانوني بازداشت موقت روانه زندان شد و اكنون تحقيقات تكميلي در اين خصوص ادامه دارد. اين در حالي است كه پنج مجروح حادثه بهبود نسبي يافته و هر يك شكايات خود را عليه متهم در دستگاه قضايي طرح كرده‌اند. زرین شهر یکی از شهرهای استان اصفهان است که در 41 کیلومتری این شهر قرار دارد. این شهر مرکز شهرستان لنجان استان اصفهان است. جمعیت زرین‌شهر نزدیک به 70 هزار نفر است.

ببیشتر بخوانید:

روزنامه‌های ورزشی صبح امروز ایران, 19 آذر