معرفی فیلم‌های برتر پرده سینما؛ اول دسامبر 2011


شاهکار تحسین شده Michel Hazanovich که به صورت سیاه سفید و صامت ساخته شده و همگان رو تحت تأثیر قرار داده و به همراه "جدایی نادر از سیمین" جزء دو فیلم برتر سال حساب می‌شود. در این فیلم Jean Dujardin در نقش جرج والنتاین ستاره سینمای صامت ظاهر می‌شود که با ظهور پدیده صدا در سینما احساس خطر می‌کند. وی همچنین درگیر رابطه‌ای با ستاره نوظهور سینما، پپی میلر با بازی Berenice Bejo می‌شود. از 21 نقد نوشته شده در سایت metacritic  فقط یک نقد منفی به چشم می‌خورد که در آن منتقد فیلم رو اثری سخیف دانسته، باقی منتقدان این فیلم را نمونه یک فیلم سینمایی کامل و شاهکاری به یاد ماندنی دانسته‌اند.

جدیدترین فیلم استاد سینما، مارتین اسکورسیزی که به صورت سه بعدی ساخته شده، Hugo  نام دارد. فیلم درباره پسر بچه ای با بازی Asa Butterfield است که بعد از مرگ پدر ساعت سازش با بازی جود لاو به نزد دایی پیرش با بازی بن کینگزلی میرود و پیش او زندگی میکند ولی آشنایی او با ربات دست ساز پدرش برای وی ماجراهایی را به ارمغان می آورد. از دیگر بازیگران فیلم میتوان به ساشا بارون کوهن، ری وینستون، کریستوفر لی و کلوئه مورتز اشاره کرد. مارتین اسکورسیزی با ساخت این فیلم متفاوت استادی خود در هنر سینما را به همگان نشان داده و ثابت کرده که میتواند فیلم عاری از خشونت بسازد که تمام افراد خانواده از دیدن آن لذت ببرند. منتقدان فیلم رو ابراز عشق اسک.رسیزی به سینما دانسته اند.

عروسک های دوست داشتنی سال های دور تلویزیون یک بار دیگر و با قدرت تمام در قالب یک فیلم سینمایی دوست داشتنی و خنده دار بازگشته‌اند. ماپت‌ها این‌بار به کمک چند طرفدار پر و پا قرص باید سالن نمایش خود را از یک تاجر نفت حریص نجات دهند. بازیگران فیلم جیسون سگال (که از نویسندگان فیلم نیز هست)، امی آدامز و کریس کوپر هستند. فیلم توانسته رضایت هم بزرگسالان که با عروسک‌های فیلم خاطره دارند و هم کودکانی که برای بار اول ا این کاراکتر‌های دوست داشتنی برخورد می‌کنند را فراهم کند و منتقدان هم فیلم را اثری فوق العاده کمیک دانستند که تماشاگر را برای 100 دقیقه از خنده روده بر می‌کند.

انیمیشنی جدید از کمپانی  Aardman، خالق Wallace and Gromit که به صورت سه بعدی به کارگردانی Barry Cook  ساخته شده. داستان فیلم درباره آرتور، پسر بابانوئل با صدای جیمز مک ایوی است که مأمور می‌شود تا آخرین هدیه شب کریسمس را به دست صاحبش برساند. هیو اوری، بیلی نای و جیم برودبنت از دیگر صداپیشگان فیلم هستند. فیلم مثل دیگر آثار Aardman سرشار از طنز ناب بریتانیایی است.  Michael Reshtchaffen منتقد The Hollywood Reporter  فیلم را به هوای تازه ای در ژانر فیلم های کریسمس تشبیه کرده و فیلم را اثری متفاوت دانسته است.

جدیدترین فیلم david Cronenberg به نام A Dangerous Method که به رابطه دو روانشناس بزرگ تاریخ، کارل یونگ و زیگموند فروید می‌پردازد. بازیگران اصلی فیلم، ویگو مورتنسن، مایکل فاسبندر، کایرا نایتلی و ونسان کسل هستند. منتقدان از ظرافت کراننبرگ در کارگردانی فیلم و بازی عالی بازیگران به خصوص کایرا نایتلی تعریف کرده‌اند و گفته‌اند کراننبرگ تمام انتظارات تماشاگر از یک فیلم کراننبرگی را برآورده می‌کند. البته ایرادی که به فیلم گرفته شده پرداختن بیش از حد آن به سکس است که بعضی منتقدان آن را زننده دانسته اند.

بیشتر بخوانید:

0 comments:

Post a Comment