هفت علامت برای افسرده بودن



افراد گاهی علایمی در رفتار افراد حاصل می شود که می تواند نشان دهنده خیلی چیزها باشد.


اگر یکی از این علائم در شخص، وجود داشته باشد، احتمال دارد که دچار افسردگی شده باشد:

1-  خوابی یا خواب‌زدگی:
توضیح علمی این موضوع این است که کم‌خوابی و بروز مشکلات در خواب رفتن، و یا خواب ماندن در طول شب و اینکه شما بجای خوابیدن، استراحت موقت کنید، نشانه‌ی افسردگی است که باعث می‌شود شما نتوانید بخوابید، زیرا نگرانی و دلواپسی، شما را در طول شب بیدار نگه می‌دارد و یا اینکه شما برای دوری از واقعیت، بیش از حد می‌خوابید.

2-  عدم توجه و تمرکز کافی: 
فرض کنید در جلسه‌ای هستید و به مدت نیم‌ ساعت است که به میز موجود در کنفرانس نگاه می‌کنید و این تنها چیزی است که به آن توجه دارید، نه بیشتر. ضمن آنکه شما نمی‌توانید خوب تمرکز کنید و یا خوب پاسخ بدهید و این باعث ناراحتی زیاد می‌شود که این امر نشان‌دهنده افسردگی فرد می‌باشد.

3- رفتارهای عجولانه: 
به طور مثال شما فراموش می‌کنید که گزارشی را که باید آماده می‌کردید، آماده کنید و نمی‌دانید چگونه این مطلب را فراموش کردید! و یا اینکه اخیرا مشکلاتی با حافظه‌ی خود پیدا کرده‌اید. اینها همه نشانه‌های افسردگی می‌باشد که منجر به بی‌دقتی فرد می‌شود.

4- متنفر بودن از خود: 
شما ممکن است که تا بحال خودشیفته نبوده‌اید، ولی حالا شما از خودتان متنفر شده‌اید. آینه شما را به یاد چیزهائی می‌اندازد که از آنها بی‌بهره‌اید. کم‌کم شما از نحوه‌ی صحبت کردن خود، راه رفتن، خوردن، نشستن و چیزهای فراوانی متنفر می‌شوید و شما به این فکر می‌کنید که چرا خدا شما را به این شکل آفریده است.

5- دوست نداشتن کارهای روزمره: 
یکی دیگر از نشانه‌های افسردگی این است که به نظر شما، کارهای روزمره، جالب نمی‌باشند و شما به این فکر می‌کنید که چرا شما باید هر روز آنها را انجام دهید.

6- درد و رنج: 
لطمه‌‌ی روحی شما آنقدر قوی است که حتی می‌تواند بر روی سلامت جسمی شما تاثیر بگذارد. ناگهان شما در تمام بدن‌تان احساس درد می‌کنید و بدون در نظر گرفتن آزمایش‌های پرهزینه، در هیچ جای بدن شما نشانه‌ای از بیماری جسمی یافت نمی‌شود و این شما را بیشتر ناراحت می‌کند.

7- حساس ناتوانی و ناامیدی: 
شما احساس می‌کنید که در هر شرایطی که در آن قرار دارید، هیچ کس به کمک شما نمی‌آید و شما هیچ امیدی به این ندارید که کسی به شما کمک کند. این نشانه‌ی افسردگی است که شما فکر می‌کنید که انسانیت دیگر وجود ندارد و حتی اگر هم وجود داشته باشد، برای شما وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

0 comments:

Post a Comment