هجوم مردم به بازار سکه و طلا،دلیل گرانی مضاعف طلا و ارز


هجوم مردم به بازار طلا و سکه و دلار سبب ایجاد حباب قیمتی در این بازارها شده است.

به گزارش توریست آنلاین مالزی، مهرداد موفق کارشناس بازار ارز و طلا در گفت و گو با قانون با بیان این مطلب و اشاره به اینکه سه دلیل عمده در بازار باعث رشد قیمتی بازار طلاشده است،گفت: در سیری معکوس با بازار جهانی قیمت‌های بالا را در ایران تجربه می‌کنیم چرا که دلایل چند گانه‌ای در بازار منطقه باعث نوسان شدید بازار شده است اما در ایران این وضعیت بنا به دلایل دیگری تشدید شده است.
این کارشناس بازار طلا دلیل اول را وجود پول‌های سرگردان در بازار دانسته و گفت: این پول‌ها که با بی‌هدفی ، از بازاری به بازار دیگر تمایل پیدا می کنند و هم اکنون به سمت بازار طلا آمده و باعث نوسان قیمت شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه دلیل دوم نیز بحران‌های منطقه‌ای در خاورمیانه و لیبی و یمن و سوریه است،گفت: این موضوع باعث نگرانی مردم منطقه و حتی مردم ایران شده است و باعث شده تا مردم به بازار طلا پناه بیاورند.
وی ادامه داد :دلیل سوم نیز نزدیکی به سال نو عربی است که باعث شده تقاضای طلا در منطقه و کشورهای عربی افزایش یابد چرا که در کشورهای عربی اول محرم سال نو محسوب می‌شود.
گزارش‌های رسیده از سطح بازار نشان می‌دهد در پی افزایش اندک قیمت طلا در بازارهای جهانی طی روز جاری قیمت هر گرم طلا در بازار ایران نیز به مرز 57 هزار تومان رسید.
قیمت دلار نیز در بازار غیر رسمی 1336 تومان است و بانک مرکزی نرخ هر دلار را 1083 تومان و 5 ریال اعلام کرده است.
قیمت سکه نیز در بازار غیر رسمی برای هر قطعه تمام بهار آزادی به 615 هزار تومان رسید . بانک مرکزی نیز قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی، 607 هزار و 360 تومان است.

بیشتر بخوانید:
کاهش لحظه به لحظه ارزش ریال

0 comments:

Post a Comment