بخشنده‌ترین ثروتمندان دنیا چه کسانی هستند؟


کارکنان مجله فوربس وقت بسیار زیادی صرف کردند تا بتوانند درآمدها و سرمایه‌های میلیاردی ثروتمندترین آدم‌های دنیا را محاسبه کنند تا بتوانند لیست ثروتمندترین آدم‌های دنیا را منتشر کنند اما علاوه بر این، مجله فوربس مجموع پولهایی که این ثروتمندان به خیریه‌ها و بنیادهای دیگر بخشیده‌اند را نیز محاسبه کرده است.

به گزارش توریست مالزی و به نقل از با تحقیقاتی که انجام دادند متوجه شدند که حدود ۱۹ نفر از ثروتمندان جهان بیش از ۱ میلیارد دلار از داراییهای خود را بخشیده‌اند. این رقم تقریبن ۵ برابر سال ۲۰۰۹ است. بیش از دو سوم این بشردوستان ثروتمند (۱۳ نفر) آمریکایی هستند و به غیر از یک نفر بقیه، کار آفرینان خود ساخته‌ای هستند که با تلاش خودشان ثروتمند شده‌اند. 
اصلن تعجبی ندارد که صاحب قدرتمند کمپانی مایکروسافت در صدر این لیست قرار دارد. بنا بر تحقیقات انجام شده توسط مجله فوربس، بیل گیتز سخاوتمندترین ثروتمند کره زمین است. او حدود ۲۸ میلیارد دلار به بنیاد خیریه خود با نام بیل اند ملیندا گیتز اهدا کرده است. این مبلغ تقریبا" سه برابر مبلغ اهدا شده توسط نفر دوم این لیست است.دوست خوب بیل گینتز ، وارن بافت که در ردیف دوم بخشنده ترین ثروتمندان جهان قرار گرفته است حدود ۸.۳ میلیارد دلار به خیریه ها کمک کرده است. جورج سوروس با ۸ میلیارد دلار در مکان سوم و صاحب کمپانی اینتل ، گوردن مور حدود ۶.۸ میلیارد دلار بخشیده است و در ردیف چهارم این لیست قرار گرفته است.
بیشتر بخوانید:

0 comments:

Post a Comment